BIURO PRASOWE

Oshee, 12.02.2019

Triumf naturalnych receptur


Zakończył się kolejny etap programu ulepszania składów produktów OSHEE. Obecnie już 90% produktów z portfolio marki jest wolnych od sztucznych barwników i aromatów, które zastąpiono w pełni naturalnymi odpowiednikami lub całkowicie wyeliminowano. Proces udoskonalania receptur firma rozpoczęła w 2017 roku. Dotychczas OSHEE wykluczyło z produkcji olej palmowy
i od roku sukcesywnie obniża zawartości cukru w swoich wyrobach.


Stosowane przez producentów sztuczne dodatki do żywności budzą we współczesnych konsumentach rosnący niepokój. Jak pokazuje międzynarodowe badanie Nielsen Global Health and Ingredient-Sentiment Survey, aż 75 proc. respondentów niepokoi się o skutki długofalowego przyjmowania z pożywieniem sztucznych składników. Świadomi roli odpowiedniej diety w ogólnym stanie zdrowia zwracają coraz większą uwagę na jakość pokarmów i unikają sztucznych aromatów (62%) oraz barwników (61%), obawiając się ich negatywnego wpływu na zdrowie.

OSHEE, jako marka koncentrująca się na promowaniu sportu i zrównoważonej diety, w 2017 roku wprowadziła program udoskonalania receptur produktów ze swojego asortymentu. W ciągu dwóch lat firmie udało się wyeliminować większość sztucznych barwników oraz aromatów, zastępując je w pełni naturalnymi. Dzięki temu 90% produktów z portfolio marki jest wolne od tego typu dodatków.

Naturalne aromaty i barwniki znajdziemy we wszystkich napojach energetycznych oraz witaminowych (OSHEE Vitamin Energy, OSHEE Vitamin Water). W części produktów zastąpiono je sokami owocowymi. Ze składów batonów OSHEE usunięto sztuczne aromaty. W niektórych wyrobach, np. w OSHEE Vitamin Fruit, udało się też całkowicie wykluczyć jakiekolwiek barwniki, bez szwanku dla ich walorów estetycznych i smakowych.

Zmiany receptur najbardziej widoczne są na etykietach najnowszej linii naturalnych napojów dla sportowców. Krótkie składy OSHEE Natural Sports Drink są zupełnie pozbawione konserwantów, słodzików, barwników oraz szkodliwego syropu glukozowo-fruktozowego, który zastąpił cukier trzcinowy.

OSHEE obniżając zawartości cukru, wycofując sztuczne barwniki i aromaty oraz wykluczając z produkcji olej palmowy sukcesywnie realizuje plan trwałego udoskonalania receptur. Dzięki tym długofalowym działaniom, marka ma do zaoferowania konsumentom bogaty asortyment coraz zdrowszych wyrobów spożywczych o wysokiej jakości.

***

Biuro prasowe OSHEE:
Agnieszka Supińska


Tel. kom: +48 570 878 838

O OSHEE:
OSHEE jest liderem innowacji w kategorii produktów funkcjonalnych w Polsce. W portfolio firmy znajdują się napoje izotoniczne, wody funkcjonalne oraz seria produktów witaminowych, a także produkty spożywcze takie jak batony i ciastka zbożowe czy cukierki z witaminami. Marka inspiruje, motywuje do działania, aktywności fizycznej i prowadzenia zdrowego stylu życia. Produkty OSHEE podbijają świat – marka jest obecna na 32 rynkach zagranicznych na 3 kontynentach. Na rynku polskim produkty dostępne są we wszystkich sieciach handlowych hipermarketów i supermarketów, a także w sklepach detalu tradycyjnego oraz fitness klubach.