BIURO PRASOWE

3M, 18.08.2006

3M partnerem kampanii "Klub Pancernika Klika w Fotelikach"


3M zostało partnerem tegorocznej edycji kampanii "Klub Pancernika Klika w Fotelikach". Amerykański koncern 3M włączył się w promowanie bezpieczeństwa przewożenia dzieci w samochodach poprzez wsparcie "Klubu Pancernika" - inicjatywy współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej, a realizowanej przez Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie. Kampanię wspierają także: Ministerstwo Edukacji, Policja oraz Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
- Działania z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) traktujemy bardzo poważnie i zawsze chętnie włączamy się w inicjatywy takie jak "Klub Pancernika Klika w Fotelikach". To zresztą nie pierwsza inicjatywa społeczna 3M zmierzająca do poprawy bezpieczeństwa samego ruchu na drogach jak i jego uczestników. A dzieci, w szczególności te najmłodsze, wymagają przecież szczególnej ochrony - mówi Jacek Drzewiecki, Dyrektor ds. Systemów Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 3M Poland.

W lipcu zeszłego roku 3M Poland podpisała Deklarację na Rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zobowiązującą jej sygnatariuszy do wprowadzania wewnętrznych standardów bezpieczeństwa. - Nasza firma znana jest na świcie z działalności na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego - mówi dyrektor Jacek Drzewiecki - Dotyczy to podejmowanych prac badawczo rozwojowych, inicjatyw społecznych, jak i samych naszych produktów.

Od lat 30. XX wieku 3M jest liderem w produkcji materiałów odblaskowych stosowanych do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. 3M wyprodukowała pierwszą folię odblaskową, pierwszy znak drogowy z użyciem takiej folii i od tego czasu nieustannie pracuje nad tworzeniem nowych technologii dla drogownictwa mając w swojej ofercie liczne produkty stosowane m.in. do oznakowania samochodów policyjnych, straży pożarnej i karetek.


3M Poland wspomogło "Klub Pancernika" poprzez wydrukowanie 110 tys. naklejek promujących kampanię. Policja będzie rozdawała poprawnie zabezpieczonym dzieciom jadącym w samochodowych fotelikach maskotki Pancernika Gustawa. - Ta kampania adresowana jest do dwóch grup docelowych: dzieci i ich rodziców. Chcemy aby najmłodsi sami "wymagali" od swoich rodziców sadzania ich w fotelikach, a dorośli zawsze o tym pamiętali. Nawet na najkrótszych trasach - mówi Zbigniew Grabowski, Dyrektor Marketingu Korporacyjnego i PR w 3M Poland.

W tym roku akcja "Klub Pancernika Klika w Fotelikach" skoncentrowana została na dwóch pierwszych tygodniach lipca i dwóch ostatnich tygodniach sierpnia 2006 r., czyli w czasie wyjazdów i powrotów wakacyjnych. Z badań przeprowadzonych przez TNS/OBOP na zlecenie Instytutu Transportu Samochodowego wynika, że jedynie 53%. rodziców poprawnie zabezpiecza swoje dzieci podczas jazdy samochodem.

***

O 3M Company

3M Company jest liderem na światowych rynkach w większości oferowanych linii produkcyjnych, prowadzącym zdywersyfikowaną działalność przemysłową i operacyjną w 60 krajach. 3M zatrudnia 67.000 pracowników i dysponuje gamą 50.000 produktów. 3M jest liderem na wielu rynkach, m.in. na rynku przemysłowym, transportu i drogownictwa, telekomunikacji, bezpieczeństwa, ochrony i zabezpieczeń, produktów medycznych i stomatologicznych. Kluczem do sukcesu 3M są: wszechstronność, innowacyjność i poważne podejście do zagadnień ochrony środowiska naturalnego. Atutem firmy jest silna baza technologiczna. Od wielu lat główne założenia strategii firmy pozostają niezmienne - są nimi: ciągły rozwój innowacyjnych technologii i produktów oraz ekspansja na nowe rynki. (www.3m.com)

3M Poland Sp. z o.o. jest filią koncernu Minnesota Mining and Manufacturing i została założona w Polsce w 1991 roku. Centrala mieści się w Kajetanach k/Warszawy, a biura regionalne w Gdańsku, Katowicach i Wrocławiu. 3M Poland posiada zakład produkcji medycznej we Wrocławiu oferujący m.in. popularne plastry 3M Viscoplast oraz sztuczne unieruchomienia Scotchcast(tm), jak również zakład z branży nowoczesnych technologii gdzie produkowana jest folia optyczna do monitorów LCD. Obecnie firma jest w trakcie realizacji kolejnej inwestycji - nowoczesnej fabryki taśm przemysłowych przy ulicy Kowalskiej we Wrocławiu w ramach Wałbrzyskiej Strefy Ekonomicznej. 3M Poland posiada w swojej ofercie ponad 10.000 produktów. Łączna sprzedaż w roku 2006 wyniosła 566 tysięcy złotych, a firma odnotowała 26% wzrost. Lokalna oferta jest przygotowywana w kilkunastu działach firmy (www.3m.pl).

Dodatkowych informacji udziela:

3M Poland
Ilona Gajewska
Corporate Marketing & Public Relations
3M Poland Sp. z o.o.
Tel. (22) 739 6024,
Fax: (22) 739 6008,
e-mail: