BIURO PRASOWE

Ghelamco, 23.07.2020

The Warsaw HUB z pozwoleniem na użytkowanie


Kompleks wieżowców The Warsaw HUB otrzymał pozwolenie na użytkowanie. Już w sierpniu zaczną się do niego wprowadzać pierwsi najemcy, a dla mieszkańców Warszawy otworzy się pasaż handlowo-usługowy i łącznik ze stacją metra.


Budowa jednej z największych inwestycji komercyjnych w Polsce dobiegła końca. W ramach kompleksu The Warsaw HUB powstały trzy budynki wysokościowe: dwa 130-metrowe biurowce i 86-metrowa wieża hotelowa, połączone ze sobą wspólnym podium oraz podziemnym pasażem handlowo-usługowym.

– To był jeden z największych i najbardziej wymagających projektów w historii naszej firmy. Zbudowanie trzech wieżowców w samym sercu dwumilionowej metropolii, przy skrzyżowaniu ruchliwych arterii, linii tramwajowych i tunelu metra, było wielkim wyzwaniem logistycznym i konstrukcyjnym. Dziś, po kilku latach budowy, możemy z satysfakcją ogłosić zakończenie inwestycji i przywitać w The Warsaw HUB pierwszych najemców – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland.

The Warsaw HUB powstał w najbardziej dynamicznie rozwijającej się części Warszawy – przy rondzie Daszyńskiego na Woli, u zbiegu ulic Towarowej i Prostej. To kolejna inwestycja firmy Ghelamco, która kreuje nowe centrum biznesowe stolicy.

Wielofunkcyjna przestrzeń

Za projekt The Warsaw HUB odpowiadała pracownia AMC Andrzeja Chołdzyńskiego, projektanta m.in. Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie i centralnego odcinka II linii metra warszawskiego. Cały kompleks liczy w sumie 113 tys. mkw. wielofunkcyjnej powierzchni. W dwóch bliźniaczych, 130-metrowych wieżach mieści się ok. 75 tys. mkw. najnowocześniejszej powierzchni biurowej. Trzeci, niższy wysokościowiec przy rondzie Daszyńskiego zajęły dwa hotele: Holiday Inn Express oraz pierwszy w Polsce Crowne Plaza, oferujące łącznie ponad 430 pokoi i apartamentów. Na jej ostatniej kondygnacji powstaje pierwszy w tej części Warszawy skybar z tarasem i widokiem na centrum Warszawy. W podium kompleksu znalazły się z kolei m.in. centrum konferencyjne, klub fitness oraz przestrzenie coworkingowe.

Na tym nie koniec. Na poziomie -1 powstał pasaż handlowy ze sklepami, usługami i gastronomią. Znajdzie się tam m.in. supermarket Biedronka, drogeria Rossmann czy restauracja McDonald’s. Będzie można się do niego dostać przez łącznik ze stacją metra rondo Daszyńskiego, podziemny parking lub z poziomu ulicy Towarowej przez lobby biurowca. Już w sierpniu zaczną się tam otwierać pierwsi najemcy.

– Projektując The Warsaw HUB zależało nam, aby był to obiekt samowystarczalny, w którym znajdą się wszystkie funkcje i usługi potrzebne biznesowi. Nie zapomnieliśmy też o mieszkańcach Warszawy, dlatego budynek posiada części ogólnodostępne, w których każdy będzie mógł zrobić zakupy, zjeść posiłek, napić się kawy czy zadbać o kondycję fizyczną – mówi Jarosław Zagórski.

Położenie The Warsaw HUB przy rondzie Daszyńskiego pozwoli jego najemcom i klientom korzystać z licznych środków komunikacji, w tym rozbudowanego transportu publicznego (metro, kolej, tramwaje, autobusy) i infrastruktury rowerowej. Najemcy mają do swojej dyspozycji obszerny, niezależny od samochodowego, parking na 420 rowerów, wyposażony w szatnie z szafkami i natryskami. Aby zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów zbudowano dla nich oddzielny wjazd z rampą.

Najnowocześniejsze technologie

The Warsaw HUB będzie też naszpikowany nowoczesnymi technologiami, które znacząco zwiększą komfort i bezpieczeństwo jego użytkowników. Najemcy budynku będą mieli do swojego użytku aplikację mobilną opracowaną przez wewnętrzy dział innowacji Ghelamco. Umożliwi ona m.in. dostęp do biura, rezerwację sal oraz wiele innych funkcjonalności. W sytuacji zagrożenia epidemicznego aplikacja poinformuje użytkowników czy budynek działa w tzw. trybie pandemii.

Zastosowane zostaną też najnowocześniejsze rozwiązania, które pozwolą chronić najemców i ich pracowników przed rozprzestrzenianiem się wirusa. W windach zainstalowane zostaną lampy UV, które skutecznie zdezynfekują ich przestrzeń.

The Warsaw HUB w liczbach

Najnowsza inwestycja Ghelamco to jeden z największych kompleksów biurowo-usługowych w Polsce. Skalę projektu doskonale obrazują liczby:

10 250 ton użytej stali zbrojeniowej – to równowartość wagi 1280 słoni afrykańskich
5 000 km użytych prętów zbrojeniowych – to tyle, ile dzieli Warszawę od Teneryfy
3 000 km użytych przewodów elektrycznych – to prawie tyle, ile wynosi średnica księżyca
175 000 m3 wykopanej ziemi – to objętość ok. 350 domków jednorodzinnych
48 000 mkw. szklanej elewacji – to wielkość 7 boisk do piłki nożnej!

 

***

O GHELAMCO POLAND

Ghelamco Poland to lider rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce i pionier w dziedzinie innowacji, zrównoważonego budownictwa i kreowania przestrzeni publicznej. Przez 26 lat, jako inwestor, deweloper i generalny wykonawca, firma ugruntowała swoją wiodącą pozycję na polskim rynku dostarczając 1 100 000 m2 najwyższej klasy powierzchni biurowej, mieszkaniowej, handlowej i magazynowej. Wolumen sprzedaży zrealizowanych projektów przekracza 1,3 mld EUR. Flagową inwestycją firmy jest kompleks biurowy Warsaw Spire wraz z placem Europejskim, uznany za najlepszy budynek biurowy na świecie w prestiżowym konkursie MIPIM Awards 2017.

Jako wizjoner w branży Ghelamco od lat konsekwentnie wdraża pionierskie projekty innowacyjnych, zaawansowanych technologicznie budynków i wyznacza kierunki dla rozwoju rynku nieruchomości w Polsce. To właśnie belgijska firma odkryła potencjał Mokotowa, wprowadziła do Polski koncepcję parku biznesowego i jako pierwsza certyfikowała budynki biurowe w prestiżowym systemie BREEAM – firma posiada w swoim portfolio już 9 certyfikowanych projektów o łącznej powierzchni 320 000 m2. Ghelamco także jako pierwszy spośród deweloperów dostrzegł potencjał Woli – lokalizacji, w której powstaje aktualnie nowe biznesowe serce stolicy.

Ghelamco to także jedyny deweloper w Polsce, który postrzega zrównoważone budownictwo w szerszej perspektywie i aktywnie działa na rzecz kształtowania przestrzeni publicznej. Firma realizuje projekty na rzecz rewitalizacji całych dzielnic, kreując obszary wartościowe dla miasta, jak plac Europejski. By dodatkowo wesprzeć miastotwórcze inicjatywy, firma Ghelamco powołała do życia Fundację Sztuka w Mieście, której celem jest podnoszenie jakości miejskiej przestrzeni publicznej poprzez działania artystyczne czy ambientowe dla lokalnych społeczności. Dokonania Ghelamco zostały wyróżnione szeregiem nagród, m.in. siedemnastokrotnym tytułem Dewelopera roku w Polsce.

Informacje dla mediów:
Michał Nitychoruk, Account Manager, Partner of Promotion
e-mail: , tel. 22 858 74 58 w. 95, 600 210 304

Radosław Górecki, Communication Manager, Ghelamco Poland
email: tel. 795 104 982