BIURO PRASOWE

Ghelamco, 24.02.2015

Ghelamco rozpoczyna budowę Placu Vogla na warszawskim Wilanowie


Już w marcu 2015 r. rozpoczną się prace na działce inwestycji Plac Vogla na warszawskim Wilanowie. W ramach lokalnego ośrodka handlu i usług powstanie około 30 lokali: sklepów, punktów usługowo-handlowych oraz restauracje i kawiarnie dla lokalnej społeczności. Teren inwestycji został już przekazany generalnemu wykonawcy. Zakończenie realizacji projektu planowane jest na koniec III kwartału tego roku.

Plac Vogla na Wilanowie powstaje między ulicami Sytą, Zaściankową, Łokciową i Vogla, w kameralnym formacie lokalnego ośrodka handlu i usług o ulicznym charakterze oraz parterowej zabudowie. Do każdego lokalu można będzie wejść z zewnątrz, bezpośrednio z ulicy. Na powierzchni blisko 5 000 m2 znajdą się sklepy, punkty usługowe oraz kawiarnie i restauracje. Wśród najemców obiektu znajdują się już: Delikatesy Alma, salonik prasowy Kolporter, salon optyczny Optyk Tondryk, Apteka Cosmedica, biuro podróży Active Travel oraz drogeria Rossmann, obecnie trwają rozmowy z kolejnymi najemcami obiektu.

Poza ofertą handlowo-usługową, Plac Vogla zapewni mieszkańcom Zawad w Wilanowie atrakcyjne miejsce spotkań oraz przestrzeń do organizacji wydarzeń o lokalnym charakterze. W ramach realizacji projektu deweloper zatroszczył się także o infrastrukturę, co wpisuje się w strategię odpowiedzialnego kształtowania przestrzeni miejskiej Ghelamco. W projekcie przewidziana została atrakcyjna aranżacja zieleni, ogólnodostępny plac zabaw dla dzieci oraz parking na 169 samochodów.

Teren inwestycji objął już generalny wykonawca – firma Erbud. Początek prac budowalnych przewidziany jest na marzec, natomiast zakończenie budowy planowane jest na wrzesień 2015 r.

Plac Vogla jest jednym z trzech obiektów handlowo-usługowych planowanych przez dewelopera. Kolejnymi projektami są Prochownia Łomianki i Pasaż Tukanów w Piasecznie. Kameralne inwestycje Ghelamco adresowane są do mieszkańców nowych osiedli mieszkaniowych i przedmieść, oczekujących rozwiązań dopasowanych do lokalnego charakteru i szytych na miarę ich potrzeb pod względem oferty handlowo-usługowej.

***

O GHELAMCO POLAND

Ghelamco Poland to lider rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce i pionier w dziedzinie innowacji, zrównoważonego budownictwa i kreowania przestrzeni publicznej. Przez 26 lat, jako inwestor, deweloper i generalny wykonawca, firma ugruntowała swoją wiodącą pozycję na polskim rynku dostarczając 1 100 000 m2 najwyższej klasy powierzchni biurowej, mieszkaniowej, handlowej i magazynowej. Wolumen sprzedaży zrealizowanych projektów przekracza 1,3 mld EUR. Flagową inwestycją firmy jest kompleks biurowy Warsaw Spire wraz z placem Europejskim, uznany za najlepszy budynek biurowy na świecie w prestiżowym konkursie MIPIM Awards 2017.

Jako wizjoner w branży Ghelamco od lat konsekwentnie wdraża pionierskie projekty innowacyjnych, zaawansowanych technologicznie budynków i wyznacza kierunki dla rozwoju rynku nieruchomości w Polsce. To właśnie belgijska firma odkryła potencjał Mokotowa, wprowadziła do Polski koncepcję parku biznesowego i jako pierwsza certyfikowała budynki biurowe w prestiżowym systemie BREEAM – firma posiada w swoim portfolio już 9 certyfikowanych projektów o łącznej powierzchni 320 000 m2. Ghelamco także jako pierwszy spośród deweloperów dostrzegł potencjał Woli – lokalizacji, w której powstaje aktualnie nowe biznesowe serce stolicy.

Ghelamco to także jedyny deweloper w Polsce, który postrzega zrównoważone budownictwo w szerszej perspektywie i aktywnie działa na rzecz kształtowania przestrzeni publicznej. Firma realizuje projekty na rzecz rewitalizacji całych dzielnic, kreując obszary wartościowe dla miasta, jak plac Europejski. By dodatkowo wesprzeć miastotwórcze inicjatywy, firma Ghelamco powołała do życia Fundację Sztuka w Mieście, której celem jest podnoszenie jakości miejskiej przestrzeni publicznej poprzez działania artystyczne czy ambientowe dla lokalnych społeczności. Dokonania Ghelamco zostały wyróżnione szeregiem nagród, m.in. siedemnastokrotnym tytułem Dewelopera roku w Polsce.

Informacje dla mediów:
Rafał Roguski, Senior Account Executive, Partner of Promotion
e-mail: , tel. 22 858 74 58 w. 73

Michał Nitychoruk, Communication Manager Ghelamco Poland
email: , tel. +48 600 210 304