BIURO PRASOWE

Xerox, 12.02.2008

Xerox ogłasza największą zmianę identyfikacji wizualnej marki


Warszawa, 12 lutego 2008 r. - Xerox Corporation (NYSE: XRX) Anne Mulcahy, CEO Xerox i Ursula Burns, Xerox President ogłosiły największą w 60-letniej historii firmy zmianę identyfikacji wizualnej marki. Nowe, jaskrawoczerwone logo składa się z dwóch nierozłącznych elementów: nazwy firmy pisanej małymi literami oraz symbolu graficznego w kształcie kuli z przecinającymi się białymi liniami, przypominającymi literę X. Symbol odzwierciedla związek Xerox z jej klientami, partnerami, przemysłem i innowacyjnymi technologiami.
"Marka Xerox jest jednym z naszych najcenniejszych aktywów, a wartości, którą wnosi do biznesu nie da się zmierzyć" powiedziała Anne Mulcahy. "W ciągu ostatnich lat przekształciliśmy Xerox w firmę, która jest liderem na dynamicznym rynku rozwiązań cyfrowych." Ursula Burns, Xerox President dodaje - "Nasi klienci, pracownicy i udziałowcy identyfikują się z tym wszystkim, co kojarzy się z marką Xerox - jakością, innowacjami, skupieniem na kliencie, a także bogatą w wartości kulturą organizacji. Dzisiaj nasza marka otrzymuje współczesny wygląd, który lepiej oddaje to, jacy obecnie jesteśmy jako firma - mniej formalni, bardziej energiczni, wierni tradycjom, ale przede wszystkim gotowi na przyszłość."

Wystartowała strona internetowa korporacji - www.xerox.com - oparta na nowej identyfikacji wizualnej. W najbliższym czasie stare logo Xerox na urządzeniach, elewacjach budynków biurowych i fabryk, materiałach marketingowych zastąpione zostanie nowym. Proces zmiany został przewidziany na 18 - 24 miesięcy. Do zmiany identyfikacji wizualnej marki przygotowuje się również Fuji Xerox.

Oprócz nowego logo, zmiana identyfikacji wizualnej Xerox obejmuje także zastrzeżoną prawnie czcionkę oraz elementy graficzne brandingu oparte na palecie ośmiu kolorów, które mogą być wykorzystywane na różnego rodzaju mediach począwszy od materiałów drukowanych, poprzez stronę internetową, aż do interaktywnych prezentacji.

Za zmianę identyfikacji wizualnej marki odpowiedzialna jest firma Interbrand.

***

Informacje o firmie Xerox Polska

Więcej informacji o firmie Xerox na stronie: http://www.xerox.com Komentarze oraz perspektywy dla przemysłu poligraficznego mogą Państwo znaleźć na stronie http://www.xerox.com/blogs lub http://www.xerox.com/podcasts.

Xerox(r), Xerox oraz element graficzny w kształcie kuli są własnością Xerox Corporation i mogą być zastrzeżone.

Kontakt dla mediów:

Marta Kwapisz,
Partner of Promotion,
22 858 74 58 #42,