BIURO PRASOWE

Xerox, 20.09.2007

Nagrody Xerox Printing Innovation 2007 rozdane


Chicago, 20 września 2007 r. - Xerox ogłosił listę zwycięzców szóstej edycji konkursu PIXI, który w tym roku po raz pierwszy miał zasięg międzynarodowy. Uczestnicy m.in. ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Brazylii, Indii, Turcji, Arabii Saudyjskiej i Norwegii rywalizowali w zakresie kreatywnego wykorzystania systemów do druku cyfrowego firmy Xerox.
Najbardziej prestiżową nagrodę w konkursie - "Best of Show" otrzymała nowojorska firma Keiger Printing (Xerox Premier Partner) za swój innowacyjny projekt "Digital Imaging Sample Book". Autorzy zostali docenieni za niekonwencjonalne wykorzystanie szerokiej gamy aplikacji flagowego systemu Xerox iGen3 oraz ciekawe połączenia różnych rodzajów papierów i opcji wykańczania.

W efekcie powstał katalog prezentujący pełną gamę możliwości produkcyjnych drukarni. Praca wygrała z blisko 500 zgłoszeniami nadesłanymi z całego świata.

"Kreatywność prac zgłaszanych do konkursu PIXI zawsze przypomina nam o ogromnych szansach, jakie oferuje druk cyfrowy w takich obszarach jak druk książek, druk promocyjny, czy druk sprawozdań finansowych. Firma Keiger Printing, wykorzystując różnego rodzaju podłoża oraz techniki produkcji wyszła poza tradycyjne zastosowanie systemu iGen 3 i udowodniła, że druk cyfrowy daje w zasadzie nieograniczone możliwości" - powiedziała Valerie Blauvelt, vice president of marketing, Xerox Production Systems Group.

Prace nadesłane do konkursu zostały nagrodzone w czterech podstawowych kategoriach: druk promocyjny, druk książek i instrukcji, druk personalizowany oraz druk transakcyjny.

Druk promocyjny
  • Pierwsza miejsce: dsicmm; Wielka Brytania; projekt "University of Surrey Variable Prospectus"
  • Drugie miejsce: PrintManagement LLC; Cincinnati, USA; projekt "PrintManagement Cross-Training Passports & Certificates of Completion"
  • Trzecie miejsce: De Budelse b. v.; Holandia; projekt "Colour (Y)our Future"


Druk książek i instrukcji
  • Pierwsze miejsce: MyPhotoFun; Holandia; projekt "Photo Book"
  • Drugie miejsce: Blitzprint Inc.; Kanada; projekt "Blanket Full of Love"
  • Trzecie miejsce: De Budelse; Holandia; projekt "PersonalGifts Collection"


Druk personalizowany
  • Pierwsze miejsce: Dupli-print; Francja; projekt "Toyota: An Extraordinary One-to-One Printing Campaign"
  • Druga nagroda: EarthColor; Moonachie, USA; projekt "Bermuda Department of Tourism"
  • Trzecia nagroda: Trendcommerce Group; Szwajcaria; "After Sales' Programm Saab/ Opel Dialog Design"


Druk transakcyjny
  • Pierwsza nagroda: CTT - Cesa; Portugalia; projekt "Banco Cetelem Statement"
  • Druga nagroda: SmartMoney; Nowy Jork, USA; projekt "Putnam Annual Checkup"
  • Trzecia nagroda: Tele Mail; Hiszpania; projekt "Credit / Debit Card Statement"


Dwie europejskie firmy otrzymały tytuł "Best of region": drukarnia Milenyum z Turcji za projekt "Milenyum Digital Catalogue" oraz niemiecka firma poligraficzna Georg Kohl GmBH - Datamanagement.Print za "Projekt KUBI". W kategorii najlepszego wykorzystania materiałów eksploatacyjnych Xerox, jury konkursu przyznało nagrodę kanadyjskiej firmie Imprimerie L'Empreinte za pracę "Red Bull FlugTag". Ponad to firma American Greetings Corporation z Cleveland została wyróżniona za najbardziej innowacyjne wykorzystanie technologii druku cyfrowego firmy Xerox. Pierwszą nagrodę otrzymała za projekt "Party Goods Ensemble". Wszystkie kolorowe wydruki na czapeczkach, talerzykach oraz kubkach wykonano na urządzeniu Xerox DocuColor 12.

Uroczysta ceremonia wręczenia nagród odbyła się w Chicago w Lincoln Park Zoo. Wszystkie wyróżnione projekty zostały zaprezentowane podczas targów Graph Expo 2007 w Chicago. Dodatkowo prace będzie można zobaczyć w Gil Hatch Center for Customer Innovation w Rochester - największej na świecie galerii prezentującej wydrukowane w technologii cyfrowej aplikacje.

Pełna lista zwycięzców dostępna jest na stronie internetowej http://www.xerox.com/pixi

***

Informacje o firmie Xerox Polska

Więcej informacji o firmie Xerox na stronie: http://www.xerox.com Komentarze oraz perspektywy dla przemysłu poligraficznego mogą Państwo znaleźć na stronie http://www.xerox.com/blogs lub http://www.xerox.com/podcasts.

Xerox(r), Xerox oraz element graficzny w kształcie kuli są własnością Xerox Corporation i mogą być zastrzeżone.

Kontakt dla mediów:

Marta Kwapisz,
Partner of Promotion,
22 858 74 58 #42,