BIURO PRASOWE

3M, 05.06.2007

Redaktorze, bądź bezpieczny w drodze!


3M Poland, która od lat angażuje się w inicjatywy mające na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, swoją uwagę poświęca tym razem dziennikarzom, a szczególnie tym przedstawicielom mediów, którzy pracują "w terenie". Akcja "Redaktorze, bądź bezpieczny w drodze!" ma na celu wyposażenie dziennikarzy w specjalne kamizelki z elementami odblaskowymi oraz przyczynienie się do wzrostu świadomości wśród tej grupy, jak zadbać o swoje bezpieczeństwo na drodze oraz innych uczestników ruchu.
Co roku w Polsce ginie średnio 1 800 pieszych uczestników ruchu. Stanowią oni ok. 32% ofiar śmiertelnych we wszystkich wypadkach drogowych. W trosce o dziennikarzy i redaktorów, którzy podczas pracy narażeni są na niebezpieczeństwa związane z ruchem drogowym, 3M chce wyprodukować kamizelkę z elementami odblaskowymi, która sprawi, że osoba ją nosząca będzie lepiej widoczna zarówno w dzień, jak i w nocy, a to oznacza: bezpieczniejsza. Działanie to ma zapoczątkować trend noszenia odzieży zawierającej elementy odblaskowe przez wszystkie osoby, których praca wiąże się z uczestnictwem w ruchu drogowym oraz wykonywaniem czynności w nietypowych warunkach, takich jak: mgła, deszcz, ciemne pomieszczenia, a więc wszędzie tam gdzie nasza widoczność decyduje o zachowaniu bezpieczeństwa.

Praca dziennikarza zbierającego informacje w terenie często wiąże się z niebezpieczeństwem. Szczególnie fotoreporterzy chcąc zrobić jak najlepsze zdjęcia, narażają swoje zdrowie, a często i życie dla uzyskania jak najlepszych ujęć. Aby wykonywanie ich pracy było bezpieczniejsze, 3M opracuje specjalną "kamizelkę odblaskową", która zostanie wręczona dziennikarzom podczas konferencji prasowej jesienią bieżącego roku.

3M chce włączyć dziennikarzy w proces tworzenia "kamizelki odblaskowej", aby faktycznie była ona przydatnym narzędziem w ich pracy, a nie tylko efektownym gadżetem. Specjalnie opracowana i rozesłana do dziennikarzy ankieta (dostępna na stronie: http://www.partnersi.com.pl/bezpieczenstwo_3m/) zawiera, obok pytań, także przykładowe projekty kamizelki autorstwa Karoliny Choromańskiej, studentki łódzkiej ASP. Dzięki ankiecie, 3M zbierze cenne informacje i wskazówki od redaktorów, które przyczynią się do powstania praktycznej, dobrze widocznej i atrakcyjnej wizualnie kamizelki.

Realizacja projektu "Redaktorze, bądź bezpieczny w drodze!" ma na celu podtrzymanie trendu w noszeniu odzieży z elementami odblaskowymi nie tylko przez dzieci, ale również przez dorosłych. Dziennikarze jako środowisko opiniotwórcze, dadzą doskonały przykład na wspieranie bezpieczeństwa na drodze, nosząc podczas pracy "w terenie" specjalnie dla nich zaprojektowaną kamizelkę odblaskową.

***

O 3M Company

3M Company jest liderem na światowych rynkach w większości oferowanych linii produkcyjnych, prowadzącym zdywersyfikowaną działalność przemysłową i operacyjną w 60 krajach. 3M zatrudnia 67.000 pracowników i dysponuje gamą 50.000 produktów. 3M jest liderem na wielu rynkach, m.in. na rynku przemysłowym, transportu i drogownictwa, telekomunikacji, bezpieczeństwa, ochrony i zabezpieczeń, produktów medycznych i stomatologicznych. Kluczem do sukcesu 3M są: wszechstronność, innowacyjność i poważne podejście do zagadnień ochrony środowiska naturalnego. Atutem firmy jest silna baza technologiczna. Od wielu lat główne założenia strategii firmy pozostają niezmienne - są nimi: ciągły rozwój innowacyjnych technologii i produktów oraz ekspansja na nowe rynki. (www.3m.com)

3M Poland Sp. z o.o. jest filią koncernu Minnesota Mining and Manufacturing i została założona w Polsce w 1991 roku. Centrala mieści się w Kajetanach k/Warszawy, a biura regionalne w Gdańsku, Katowicach i Wrocławiu. 3M Poland posiada zakład produkcji medycznej we Wrocławiu oferujący m.in. popularne plastry 3M Viscoplast oraz sztuczne unieruchomienia Scotchcast(tm), jak również zakład z branży nowoczesnych technologii gdzie produkowana jest folia optyczna do monitorów LCD. Obecnie firma jest w trakcie realizacji kolejnej inwestycji - nowoczesnej fabryki taśm przemysłowych przy ulicy Kowalskiej we Wrocławiu w ramach Wałbrzyskiej Strefy Ekonomicznej. 3M Poland posiada w swojej ofercie ponad 10.000 produktów. Łączna sprzedaż w roku 2006 wyniosła 566 tysięcy złotych, a firma odnotowała 26% wzrost. Lokalna oferta jest przygotowywana w kilkunastu działach firmy (www.3m.pl).

Dodatkowych informacji udziela:

3M Poland
Ilona Gajewska
Corporate Marketing & Public Relations
3M Poland Sp. z o.o.
Tel. (22) 739 6024,
Fax: (22) 739 6008,
e-mail: