BIURO PRASOWE

3Com, 09.03.2006

Firma 3COM rozszerza Focus Partner program w regionie Europy, bliskiego wschodu i Afryki


HEMEL HEMPSTEAD, WIELKA BRYTANIA, 9 marca 2006 r. - Firma 3Com poinformowała o wprowadzeniu wielu istotnych rozszerzeń do swojego programu współpracy z partnerami handlowymi - Focus Partner Program - w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Zwiększają one możliwości rozwoju i osiągania zysków przez poprawę skalowalności programu, w ramach którego partnerzy będą oceniani i nagradzani w zależności od wzrostu ich zaangażowania i kwalifikacji. Rozszerzenia te pozwalają także partnerom uzyskiwać wynagrodzenia i korzyści zwiększające się przyrostowo w miarę wzrostu ich własnych inwestycji w sprzedaż produktów i rozwiązań 3Com(r).
"Kluczem do sukcesu w sprzedaży za pośrednictwem partnerów handlowych jest opracowanie programu współpracy, który zaspokaja potrzeby związane z przyjmowanymi przez nich wieloma różnymi modelami biznesowymi" - powiedział Ken Presti, dyrektor ds. badań w dziale współpracy z partnerami ds. sieci komputerowych (Network Channels) firmy ISC. "Dzięki nowym rozszerzeniom, Focus Partner Program pozwoli partnerom lepiej zharmonizować współpracę z firmą 3Com w zależności od ich kwalifikacji i zaangażowania. Ułatwi to wybór odpowiednich partnerów, którzy będą mogli spełnić specyficzne wymagania biznesowe klientów".

Zmiany te, wprowadzone po konsultacjach z dotychczasowymi partnerami 3Com i innych firm, sprawiają, że Focus Partner Program jest obecnie jednym z najbardziej dochodowych i przyjaznych partnerom programów w całej branży sieci komputerowych. Rozszerzenia obejmują: punktowy system oceny poziomu zaangażowania (Focus Level), kategorie specjalizacji technicznej (Technology Specialization), uaktualniony program uzyskiwania rabatów

(3Earnings), dodatkowe możliwości wykorzystywania funduszy na rozwój marketingu (marketing development funds - MDF) w celu stymulowania popytu oraz ulepszone narzędzia, takie jak nowa "deska rozdzielcza" (Partner Dashboard), rozbudowany zestaw narzędzi marketingowych (Marketing Store) oraz narzędzia ułatwiające wycenę konfiguracji i usług online. Dodatkowe składniki programu to automatyczne systemy rozprowadzania informacji o potencjalnych klientach i zarządzania tymi danymi oraz rejestracji umów. Zostaną one wprowadzone w najbliższych miesiącach.

"Nasi partnerzy handlowi to bardzo ważni sojusznicy, którzy codziennie mają kontakty z aktualnymi i potencjalnymi klientami" - powiedział Raul Ros, wiceprezes 3Com i dyrektor regionu EMEA. "Dzięki wprowadzonym rozszerzeniom Focus Partner Program pozwala im efektywniej sprzedawać produkty i rozwiązania 3Com oraz w oparciu o nie rozwijać swoje firmy i zwiększać zyski".

Firma utworzyła nową jednostkę organizacyjną - dział ds. współpracy z partnerami handlowymi (Business Partner Organization) - której jedynym zadaniem będzie wspomaganie partnerów handlowych i sojuszników 3Com na całym świecie oraz rozszerzanie współpracy z partnerami strategicznymi. Jej kierownictwo objął weteran branży, Curt Fisher. Dział współpracy z partnerami handlowymi wspomaga działania na rzecz zwiększenia sprzedaży produktów dla przedsiębiorstw oraz małych i średnich firm w całym regionie EMEA.

"Nowe rozszerzenia jeszcze wyraźniej pokazują nasze zaangażowanie we współpracę z partnerami. Doceniamy i nagradzamy ich inwestycje w sprzedaż produktów 3Com" - powiedział Curt Fisher, wiceprezes nowo utworzonego działu ds. współpracy z partnerami handlowymi. "Jest to ważny etap ciągłego rozwoju, jakiemu podlega Focus Partner Program - program tworzony przez partnerów dla partnerów. Dzięki niemu partnerzy mają większe możliwości sprzedaży, lepiej poznają produkty i rozwiązania 3Com i mają silniejszą motywację. W rezultacie poprawia się jakość kontaktów klienta z partnerem i firmą 3Com".

W programie wprowadzono punktowy system oceny poziomu osiągnięć (Focus Level), który umożliwia przejrzysty i efektywny pomiar zaangażowania i inwestycji partnera we współpracę z firmą 3Com. Partnerzy gromadzą punkty za uzyskane i utrzymywane specjalizacje techniczne, które upoważniają do świadczenia lub sprzedaży usług (Service Delivery Authorization lub Service Reseller Authorization), a także za wartość generowanych przez siebie przychodów. Więcej punktów to wyższy poziom zaangażowania (Focus Level) oraz większe korzyści, które partner może uzyskać w formie gratyfikacji finansowych, spersonalizowanego dostępu do zasobów 3Com oraz lepszej rozpoznawalności na rynku.

Jednym z najistotniejszych rozszerzeń programu jest możliwość specjalizowania się partnerów w najważniejszych obszarach technologii 3Com - takich jak zabezpieczenia, telefonia IP oraz infrastruktura sieci LAN i sieci bezprzewodowych dla przedsiębiorstw - która powstała częściowo dzięki powiększeniu oferty 3Com. Specjalizacja ta daje klientom przejrzysty obraz ułatwiający znalezienie partnera o odpowiednich kwalifikacjach, który może najlepiej zaspokoić ich potrzeby. Na podstawie oceny swoich możliwości partnerzy mogą wybrać kategorię, w której chcą się specjalizować. Ponadto w ramach poszczególnych specjalizacji partnerzy mogą uzyskać status Elite, czyli zostać zaliczeni do elitarnej grupy partnerów, którzy spełniają najbardziej rygorystyczne wymagania firmy 3Com dotyczące sprzedaży, pomocy technicznej i serwisu.

Jedną z wielu korzyści uczestnictwa w programie są nagrody finansowe, w tym rabaty 3Earnings przyznawane partnerom wykazującym się wysokimi kwalifikacjami w poszczególnych kategoriach specjalizacji technicznej oraz fundusze MDF, które są dostępne dla partnerów w formie procentu od wartości sprzedaży lub odrębnych propozycji, w zależności od poziomu, jaki partner osiągnął w programie. Partnerzy mają także dostęp do wyznaczonych przez 3Com opiekunów klienta (także na szczeblu kierowniczym), mogą używać logo 3Com i występować pod wspólną marką, a informacje o nich są umieszczane w serwisie internetowym 3Com Partner Locator.

Nowe narzędzia, takie jak "deska rozdzielcza" (Partner Dashboard), dają partnerom lepszy wgląd w przebieg współpracy z firmą 3Com. Narzędzie to, uaktualniane przez 3Com w czasie rzeczywistym, daje partnerom prosty dostęp do informacji o poziomie osiągniętym w programie (Focus Level) oraz umożliwia śledzenie stanu rabatów (3Earnings) i przyznanych funduszy MDF. Uaktualnianie dokonywane jest całkowicie automatycznie, dzięki czemu partnerzy mogą szybko i łatwo uzyskać interesujące ich informacje. Przez rozszerzony zestaw Marketing Store firmy 3Compartnerzy mają również dostęp do narzędzi do stymulowania popytu, kampanii reklamowych oraz innych programów marketingowych. Ponadto, w odróżnieniu od programów wdrażanych przez konkurencję, Focus Partner Program umożliwia partnerom wydatkowanie przyznanych funduszy MDF, bez żadnego wkładu w gotówce, na produkty dostawców zaakceptowanych przez 3Com.

Wymagania programu
Aby uczestniczyć w programie, partnerzy muszą spełniać podstawowe warunki rejestracji. Aby uzyskać status Gold (Złoty), Silver (Srebrny) lub Bronze (Brązowy), partnerzy muszą zdobyć odpowiednie progowe liczby punktów oraz spełnić obowiązujące wymagania dodatkowe, takie jak przedłożenie planu biznesowego i wypełnionego półrocznego formularza profilu partnera. Osiągnięte poziomy (Focus Levels) są oceniane raz na pół roku, a nie, jak dotychczas, co kwartał. Pozwala to partnerom realizować spójne programy obsługi aktualnych i potencjalnych klientów. Aby zostać zakwalifikowanym do którejkolwiek specjalizacji technicznej, należy odbyć co najmniej szkolenie w dziedzinie sprzedaży oraz uzyskać świadectwo potwierdzające odpowiedni poziom wiedzy technicznej.

Rozszerzenia programu Focus Partner są już dostępne dla partnerów w regionie EMEA. Więcej informacji o programie można znaleźć pod adresem http://emea.3com.com/partners/.

***

Informacje o firmie 3Com Corporation
3Com Corporation to czołowy producent bezpiecznych, konwergentnych rozwiązań do sieciowej transmisji głosu i danych dla przedsiębiorstw różnej wielkości. 3Com oferuje szeroki wybór nowatorskich produktów wspieranych przez światowej klasy obsługę sprzedaży, pomoc i obsługę techniczną, co gwarantuje klientom wartość biznesową. Dzięki swojemu oddziałowi TippingPoint firma 3Com zajmuje czołową pozycję w branży sieciowych systemów zapobiegania włamaniom. Systemy te zapewniają kompleksową ochronę aplikacji, infrastruktury i wydajności w dużych przedsiębiorstwach, agencjach rządowych, instytucjach akademickich oraz w placówkach usługodawców. Więcej szczegółów można znaleźć pod adresem www.3com.com. Informacje dla prasy znajdują się na stronie www.3com.com/pressbox.

Copyright (c)2005 3Com Corporation. 3Com, logo 3Com i Digital Vaccine są zarejestrowanymi znakami handlowymi firmy 3Com lub podmiotów zależnych. TippingPoint jest znakiem towarowym 3Com Corporation lub podmiotów zależnych. Wszystkie inne nazwy firm lub produktów mogą być znakami towarowymi odpowiednich właścicieli.

Dodatkowe informacje o firmie:
www.3Com.com
www.3Com.pl

Informacje dla mediów:
Karol Bandurski
Partner of Promotion
Tel: +48 (22) 858 74 58,