BIURO PRASOWE

Procter & Gamble - Head&Shoulders, 29.09.2023

HEAD & SHOULDERS ANGAŻUJE SIĘ W WALKĘ Z PRZEMOCĄ RÓWIEŚNICZĄ


Początek roku szkolnego to czas nowych szans i wyzwań. Przed uczniami zaczynającymi naukę, a także powracającymi do szkół otwiera się rok nieskończonych możliwości. Niestety, powrót do szkoły nie dla każdego wiąże się z radosnym wyczekiwaniem.

Przemoc rówieśnicza jest najbardziej rozpowszechnioną kategorią przemocy, której doświadczają dzieci i nastolatki. W swoim życiu doznała jej więcej niż co druga osoba (57%),* a ci borykający się z problemem łupieżu są nawet 2 razy bardziej na nią narażeni.**

Łupież to jedna z najczęściej spotykanych schorzeń skóry głowy. Szacuje się, że połowa z nas doświadczyła go przynajmniej raz w życiu. Niestety, z powodu stygmatyzacji społecznej i mitów krążących na temat łupieżu, jest on jednym z czynników intensyfikujących przemoc rówieśniczą. Badania wskazują, że doświadczenie tego typu przemocy ma długotrwały negatywny wpływ na zdrowie psychiczne. Niezależnie od przyczyn jego występowania – przemoc rówieśnicza nigdy nie powinna być akceptowana.

Właśnie dlatego Head & Shoulders łączy siły z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, która od ponad 30 lat specjalizuje się w ochronie dzieci przed przemocą. W ramach wspólnej akcji #ramięwramię marka finansuje ponad 2 000 godzin pracy konsultantów telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111.

„Jako marka wierzymy, że nic nie powinno powstrzymywać młodych ludzi od poczucia pewności siebie i cieszeniem się pełnią życia każdego dnia. Chcemy wykorzystać nasze zasoby, by pomagać w walce z stygmatyzacją, rozpowszechniać edukację oraz pozytywne zmiany w społeczeństwie.”


Helene Graffner, Communications Director, Head & Shoulders Europe

„Brak akceptacji ze strony grupy rówieśniczej czy odrzucenie mogą mieć poważne skutki dla zdrowia emocjonalnego i społecznego. Dlatego ważne jest, żeby edukować młodzież, czym jest przemoc i jakie są jej konsekwencje, oraz uczyć, jak radzić sobie ze stresem i z napięciem, jak budować pozytywne relacje z innymi i gdzie szukać pomocy, gdy do przemocy już dojdzie. Cieszymy się, że ten cel możemy realizować wspólnie z Head & Shoulders.”


Marta Wojtas, psycholożka, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

W ramach akcji powstał szereg materiałów edukacyjnych dla rodziców, nauczycieli i młodzieży, w tym m.in.: scenariusze zajęć dla wychowawców klas i webinary. Więcej informacji na stronie: https://www.everydayme.pl/marki/head-and-shoulders/ab

Skuteczność przeciwłupieżową produktów Head & Shoulders gwarantuje rekomendacja Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego.

Procter & Gamble:

P&G posiada jedno z najbardziej rozbudowanych portfolio wiodących marek, które cieszą się zaufaniem konsumentów na całym świecie. Są to m.in: Always®, AmbiPur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks® i Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Zapraszamy na stronę http://www.pg.com, aby dowiedzieć się więcej o firmie P&G i jej markach.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę:

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę od ponad 30 lat chroni dzieci przed przemocą i wykorzystaniem seksualnym. Zapewnia dzieciom i ich opiekunom wsparcie, profesjonalną pomoc psychologiczną i prawną. Uczy dorosłych, jak mądrze i skutecznie reagować na przemoc wobec dzieci oraz co robić, gdy podejrzewają, że dziecko jest krzywdzone. Wspiera i angażuje rodziców by wychowywali dzieci z miłością i szacunkiem. Wpływa na polskie prawo, by jak najlepiej chroniło interes dziecka. Każde dziecko zasługuje na dzieciństwo wolne od przemocy! Więcej: fdds.pl.

*Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, „Dzieci się liczą 2022. Raport o zagrożeniach bezpieczeństwa i rozwoju dzieci w Polsce.”
**International Study on the Psychological and Psychosocial Impact of Dandruff; USA (n=1,405) and the UK (n=1,213); Dr. Kristina Gorbatenko-Roth, University of Wisconsin-Stout

***

Head & Shoulders to marka, która od ponad 50 lat prowadzi badania nad zdrowiem skóry głowy, pozwalające na nieustanne ulepszanie technologii stosowanych w produktach. Dzięki nim Head & Shoulders przywraca równowagę skóry głowy i odżywia ja sprawiając, że staje się podstawą dla pięknych, zdrowych i mocnych włosów do 100% bez łupieżu* – już na zawsze.

Po produkty marek P&G co roku sięga prawie 5 miliardów ludzi. Firma posiada jeden z najsilniejszych portfeli godnych zaufania, wiodących marek wysokiej jakości, do których należą: Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella®, and Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach na całym świecie. Na stronie http://www.pg.com można znaleźć najnowsze wiadomości oraz pogłębione informacje na temat firmy Procter & Gamble oraz jej marek.

Kontakt prasowy:

Partner of Promotion
Agnieszka Supińska
Account Manager
Partner of Promotion
tel.: 22 858 74 58 wew. 18
e-mail:

Partner of Promotion
Iga Krysa
Account Executive
Partner of Promotion
tel.: 22 858 74 58 wew. 28
e-mail: