BIURO PRASOWE

Ghelamco, 28.09.2021

Warszawiacy wybierają domy


Dawno już nie było takiego popytu na domy jednorodzinne. Szczególnie w cenie są te położone tuż przy granicach administracyjnych Warszawy. Inwestycje takie łączą komfort mieszkania z dala od zgiełku, fakt posiadania własnego ogródka i większej przestrzeni – z bliskością do infrastruktury miejskiej i biznesowego centrum kraju.


Pandemia sprawiła, że Polacy na nowo docenili atuty, które niosą ze sobą domy. Własne cztery kąty stały się czymś więcej niż tylko „sypialnią”, z kolei możliwość pracy zdalnej sprawiła, że nie musimy być już przywiązani miejscem zamieszkania do lokalizacji, w której znajduje się nasze biuro.

Potwierdza to popyt na takie inwestycje. W 2020 r. w Warszawie sprzedało się o 51,7% więcej domów niż w 2019 r. Utrzymanie tego trendu możemy również zaobserwować w pierwszym półroczu 2021 r., gdzie sprzedaż osiągnęła już 83,8% sprzedaży odnotowanej w całym 2019 roku – wynika z danych portalu tabelaofert.pl.

Widzimy to zainteresowanie na przykładzie naszego projektu, osiedla GROEN Konstancin położonego tuż przy granicy z Warszawą. W ciągu roku, sprzedaliśmy wszystkie 48 domów z oferty pierwszego etapu jeszcze przed ukończeniem budowy. W tym miesiącu ruszyliśmy ze sprzedażą II etapu inwestycji i nowych właścicieli znalazło kolejnych 9 domów z 48, które uruchomiliśmy do sprzedaży – mówi Piotr Łukasik, Dyrektor Działu Residential w Ghelamco.

Pandemia sprawiła, że pragniemy być jak najbliżej przyrody. Inwestycje takie jak Groen stanowią odpowiedź na te potrzeby. Kameralne budynki usytuowane są przy Ogrodzie Botanicznym PAN i Parku Kultury w Powsinie, w pobliżu rezerwatu przyrody – Lasu Kabackiego. Przestrzeń została zaprojektowana na wzór przyjaznego osiedla typu holenderskiego. To bezpieczna enklawa z malowniczymi stawami, boiskiem sportowym oraz starannie zaprojektowaną zielenią. Do swojej dyspozycji mieszkańcy będą mieli także prywatne ogródki o powierzchni od 183 do 578 m².

Zamknięcie w czterech ścianach w okresach izolacji nakłoniło nas do poszukiwania większych metraży i własnego kawałka zieleni. Do tego home office sprawia, że coraz częściej potrzebujemy też dodatkowego miejsca na organizację domowego biura.

W cenie 100 metrowego mieszkania na Ursynowie można mieć 2 krotnie większy dom w bliskiej odległości od Centrum Warszawy z własnym ogródkiem. Do tego na wczesnym etapie budowy klienci mogą też wprowadzać zmiany w aranżacji pomieszczeń. W stosunku do pierwszego etapu zdecydowaliśmy się także powiększyć metraż oferowanych domów, gdyż takie było zapotrzebowanie naszych klientów – dodaje Piotr Łukasik .

Osiedle w Konstancinie zaoferuje budynki o metrażu od 176 do 206 m². Jest to ilość miejsca, dająca większe możliwości niż standardowych mieszkaniach w Warszawie. Do innych atutów domów jednorodzinnych należą: własny kominek, widna łazienka, prywatny garaż, czy przytulne poddasze, które można zagospodarować na dodatkowe sypialnie, miejsce na realizację hobby lub domowe biuro.

Kupujący dostrzegają, że miejsca takie jak Konstancin stanowią enklawy, w których w jednym miejscu znajduje się wszystko, czego potrzebują do wygodnego życia: siłownie, restauracje, sklepy, przychodnie oraz renomowane szkoły i przedszkola, w tym położona kilkaset metrów od osiedla American School of Warsaw, do której dzieci z osiedla mogą dojść samodzielnie lub dojechać rowerem. Wszystko, co potrzebne do życia jest tu bliżej niż w wielu dzielnicach Warszawy.

Inwestycje takie jak GROEN to połączenie komfortu mieszkania we własnym domu z korzyściami płynącymi z bliskości Warszawy, bo nieduża odległość od stolicy umożliwia dotarcie do centrum Warszawy w 30 min. Konstancin znajduje się w granicach objętych warszawską komunikacją miejską, dzięki czemu spod samego osiedla dojedziemy w 10 min do metra Kabaty , jednym z 7 autobusów. Z kolei w sezonie wiosenno-letnim świetną alternatywę będą stanowiły miejskie rowery z dużą ilością ścieżek rowerowych.

Ceny domów w inwestycji Groen zaczynają się od 1 mln 280 tys. zł. Budowa pierwszego etapu osiedla zostanie zakończona w II kwartale 2022 roku. Drugi etap, którego sprzedaż ruszyła, obejmuje 48 lokali.

***

O GHELAMCO POLAND

Ghelamco Poland to lider rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce i pionier w dziedzinie innowacji, zrównoważonego budownictwa i kreowania przestrzeni publicznej. Przez 26 lat, jako inwestor, deweloper i generalny wykonawca, firma ugruntowała swoją wiodącą pozycję na polskim rynku dostarczając 1 100 000 m2 najwyższej klasy powierzchni biurowej, mieszkaniowej, handlowej i magazynowej. Wolumen sprzedaży zrealizowanych projektów przekracza 1,3 mld EUR. Flagową inwestycją firmy jest kompleks biurowy Warsaw Spire wraz z placem Europejskim, uznany za najlepszy budynek biurowy na świecie w prestiżowym konkursie MIPIM Awards 2017.

Jako wizjoner w branży Ghelamco od lat konsekwentnie wdraża pionierskie projekty innowacyjnych, zaawansowanych technologicznie budynków i wyznacza kierunki dla rozwoju rynku nieruchomości w Polsce. To właśnie belgijska firma odkryła potencjał Mokotowa, wprowadziła do Polski koncepcję parku biznesowego i jako pierwsza certyfikowała budynki biurowe w prestiżowym systemie BREEAM – firma posiada w swoim portfolio już 9 certyfikowanych projektów o łącznej powierzchni 320 000 m2. Ghelamco także jako pierwszy spośród deweloperów dostrzegł potencjał Woli – lokalizacji, w której powstaje aktualnie nowe biznesowe serce stolicy.

Ghelamco to także jedyny deweloper w Polsce, który postrzega zrównoważone budownictwo w szerszej perspektywie i aktywnie działa na rzecz kształtowania przestrzeni publicznej. Firma realizuje projekty na rzecz rewitalizacji całych dzielnic, kreując obszary wartościowe dla miasta, jak plac Europejski. By dodatkowo wesprzeć miastotwórcze inicjatywy, firma Ghelamco powołała do życia Fundację Sztuka w Mieście, której celem jest podnoszenie jakości miejskiej przestrzeni publicznej poprzez działania artystyczne czy ambientowe dla lokalnych społeczności. Dokonania Ghelamco zostały wyróżnione szeregiem nagród, m.in. siedemnastokrotnym tytułem Dewelopera roku w Polsce.

Informacje dla mediów:
Rafał Roguski, Senior Account Executive, Partner of Promotion
e-mail: , tel. 22 858 74 58 w. 73

Michał Nitychoruk, Communication Manager Ghelamco Poland
email: , tel. +48 600 210 304