BIURO PRASOWE

redNet 24, 06.12.2022

Black Week pomógł deweloperom. Sprzedaż mieszkań w listopadzie wzrosła o ponad 9%.


Z danych portalu mieszkaniowego tabelaofert.pl za listopad tego roku wynika, że łączna sprzedaż nowych mieszkań na siedmiu największych rynkach w Polsce wzrosła w listopadzie o 9,2% w stosunku do października. Wzrosty te zaobserwowano we wszystkich analizowanych miastach. Jednak w porównaniu z listopadem ubiegłego roku jest to spadek o prawie 34%. Ceny natomiast stoją w miejscu.

W listopadzie na siedmiu największych rynkach w Polsce: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Katowicach oraz Trójmieście, sprzedano łącznie ponad 3 162 mieszkań, co stanowi wzrost o 9,2% w stosunku do października, ale spadek o 33,8% w stosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku. Największe wzrosty w stosunku do poprzedniego miesiąca zanotowano w Poznaniu (18,3%), a najmniejsze w Katowicach (5,3%). Z kolei największy spadek rok do roku zanotowano w Łodzi (-41,8%), a najmniejszy we Wrocławiu (-23,3%). Łączna sprzedaż w listopadzie była większa o 266 mieszkań niż w październiku, ale o 1 618 mieszkań mniejsza niż w listopadzie 2021 roku.

WINWORD_trUenfmyAX.png

WINWORD_8FKGN9RSER.png

WINWORD_FX1kqtDwL7.png

- Listopad to kolejny miesiąc, w którym sprzedaż nieznacznie rośnie, niemniej jednak wolumeny sprzedaży są wciąż o wiele niższe od ubiegłorocznych - zauważa Robert Chojnacki, założyciel serwisu tabelaofert.pl. W dalszym ciągu najchętniej kupowane są mieszkania gotowe, które stanowiły większość sprzedaży w ubiegłym miesiącu. Tam gdzie projekt ma odległy termin oddania, zainteresowanie klientów jest dużo mniejsze – dodaje Robert Chojnacki.

Portal mieszkaniowy tabelaofert.pl opublikował także dane dotyczące cen sprzedanych mieszkań. Wynika z nich, że ustabilizowały się one, a zmiany w stosunku do ubiegłego miesiąca są symboliczne.

Publikowane ceny mieszkań nie uwzględniają powszechnie udzielanych obecnie rabatów oraz czasowych promocji - zaznacza Robert Chojnacki. Analizując dane o sprzedaży i cenach za ostatnie miesiące można z całą pewnością stwierdzić, że oczekiwany przez niektórych spadek cen nie nastąpił – i już widać, że szybko nie nastąpi. Nie znam żadnego nowego projektu deweloperskiego, który zostałby wprowadzony na rynek po cenach niższych niż w jego najbliżej okolicy – dodaje Robert Chojnacki.

WINWORD_q9caW1TgC7.png

- Obserwujemy powolny powrót na rynek inwestorów, którzy widząc, że ceny nie spadają i nie ma nowej oferty, starają się wykorzystać czas obecnych promocji. W listopadzie po raz pierwszy od pół roku mieliśmy klientów, którzy kupowali po kilka mieszkań w jednej inwestycji - zauważa Katarzyna Tworska, dyrektor zarządzająca redNet 24, firmy specjalizującej się w sprzedaży mieszkań deweloperskich.

O tabelaofert.pl

To jeden z największych serwisów rynku nieruchomości w Polsce, który od ponad 20 lat umożliwia znalezienie aktualnej oferty mieszkań bez wychodzenia z domu. W serwisie znajduje się kilkaset tysięcy nieruchomości, a prezentowane lokale obejmują zarówno nowe mieszkania i domy – oferty deweloperów jak i rynek wtórny. Korzystając z serwisu łatwo sprawdzimy również m.in., ile kosztuje wykończenie mieszkania "pod klucz" oraz jak skutecznie otrzymać kredyt mieszkaniowy. Portal tabelaofert.pl jest jednym z najczęściej odwiedzanych serwisów nieruchomości w kraju, codziennie tysiące użytkowników poszukuje tu swojego własnego „M”.

***

O REDNET 24

Firma powstała w 2006 roku. Zajmuje się komercjalizacją i marketingiem projektów deweloperskich na terenie całego kraju. Wieloletnie doświadczenie w sprzedaży projektów deweloperskich pozwala ekspertom REDNET 24 wesprzeć inwestycję na każdym etapie procesu inwestycyjnego: od zakupu działki, poprzez planowanie inwestycji, analizę konkurencji, określenie grupy docelowej, pracę nad planami mieszkań, planowanie cen, aż po opracowanie oraz realizację strategii sprzedażowej i marketingowej. Eksperci REDNET 24 stale prowadzą badania rynkowe, dzięki czemu narzędzia grupy REDNET wraz z wiedzą pracowników firmy dają efekt synergii, zapewniając znaczną przewagę nad konkurencją.

Kontakt dla mediów:
Partner of Promotion
Joanna Mazur, SENIOR ACCOUNT MANAGER
e-mail:
tel.: 22 858 74 58 wew. 70