BIURO PRASOWE

redNet 24, 13.04.2022

Jak zakończył się pierwszy kwartał na warszawskim rynku pierwotnym?


Na koniec I kwartału tego roku w ofercie mieszkaniowej w Warszawie pozostawało 13 036 lokali, z czego 4 857 to nowo wprowadzone mieszkania. Względem I kwartału 2021 roku odnotowano wzrost oferty mieszkań o blisko 10%, natomiast względem IV kwartału 2021 wzrost o 9,28 % (więcej o 1108 mieszkań). Spadek natomiast zaobserwować można, jeśli chodzi o sprzedaż mieszkań w ujęciu kwartalnym. Średnia cena mieszkań wciąż rośnie i na koniec I kwartału 2022 wynosi ok. 13,3 tys. zł za metr kwadratowy – wynika z danych serwisu nieruchomościowego tabelaofert.pl.

Tabela 1. Oferta mieszkań w Warszawie na koniec kwartału

* I kw. 2022 – dane wstępne

WINWORD_oUF5tJJOky.png

- Powyższe dane pokazują wzrost podaży, spowodowany niższą sprzedażą – zauważa Maciej Dymkowski, prezes zarządzający serwisem tabelaofert.pl.

Sprzedaż w stolicy ze sporym spadkiem

Nieco mniej pesymistycznie niż zakładano wyglądają wyniki sprzedaży za I kwartał tego roku, w porównaniu do IV kwartału 2021r. O 1168 mniej mieszkań zostało sprzedanych w trzech ostatnich miesiącach roku (-26%).

Tabela 2. Kwartalna sprzedaż mieszkań w Warszawie – IV kw. 2021 i I kw. 2022

* I kw. 2022 – dane wstępne

WINWORD_dGdrQF7Sua.png

- Spadek ten związany jest przede wszystkim z wysokim poziomem stóp procentowych oraz sytuacją geopolityczną. Jestem ostrożna w stawianiu diagnozy dotyczącej tego, czy tendencja spadkowa się utrzyma z racji wciąż trwającej inwazji rosyjskiej. Zobaczymy jak zachowa się rynek w kolejnych kwartałach, ale na razie można mieć pewność, że doskonałe wyniki sprzedażowe z ubiegłego roku nie są do powtórzenia – ocenia Katarzyna Tworska, dyrektor zarządzająca redNet 24, firmy specjalizującej się w sprzedaży mieszkań deweloperskich.

Ceny w stolicy wciąż wysokie

Średnia cena mieszkań w Warszawie na koniec I kwartału tego roku wynosiła ok. 13,3 tys. zł za metr kwadratowy. To wzrost o blisko 4% w porównaniu z końcem IV kwartału 2021, kiedy za metr kwadratowy własnego „M” trzeba było zapłacić 12,8 tys. zł. Deweloperzy wprowadzili na rynek o blisko 2% więcej mieszkań, niż na koniec zeszłego roku, a o prawie 12% więcej w ujęciu rok do roku.

Tabela 3. Nowo wprowadzone mieszkania na rynek warszawski

* I kw. 2022 – dane wstępne

WINWORD_yNGnhRHaBa.png

- Dane redNet Consulting wykazują stabilność rynku mieszkaniowego w stolicy. W porównaniu do IV kwartału 2020 roku, w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku deweloperzy wprowadzili na rynek blisko 30% więcej nowych mieszkań. Oczywiście nie jest to liczba tak duża jak w II kwartale zeszłego roku, ale nie jest to drastyczny spadek. Mimo stale rosnących cen, zainteresowanie rynkiem nieruchomości w Warszawie utrzymuje się wciąż na wysokim poziomie, co nie zmienia się od wielu latmówi Katarzyna Tworska, dyrektor zarządzająca redNet 24, firmy specjalizującej się w sprzedaży mieszkań deweloperskich.

O tabelaofert.pl

To jeden z największych serwisów rynku nieruchomości w Polsce, który od ponad 20 lat umożliwia znalezienie aktualnej oferty mieszkań bez wychodzenia z domu. W serwisie znajduje się kilkaset tysięcy nieruchomości, a prezentowane lokale obejmują zarówno nowe mieszkania i domy – oferty deweloperów jak i rynek wtórny. Korzystając z serwisu łatwo sprawdzimy również m.in., ile kosztuje wykończenie mieszkania "pod klucz" oraz jak skutecznie otrzymać kredyt mieszkaniowy. Portal tabelaofert.pl jest jednym z najczęściej odwiedzanych serwisów nieruchomości w kraju, codziennie tysiące użytkowników poszukuje tu swojego własnego „M”. 

 

***

O REDNET 24

Firma powstała w 2006 roku. Zajmuje się komercjalizacją i marketingiem projektów deweloperskich na terenie całego kraju. Wieloletnie doświadczenie w sprzedaży projektów deweloperskich pozwala ekspertom REDNET 24 wesprzeć inwestycję na każdym etapie procesu inwestycyjnego: od zakupu działki, poprzez planowanie inwestycji, analizę konkurencji, określenie grupy docelowej, pracę nad planami mieszkań, planowanie cen, aż po opracowanie oraz realizację strategii sprzedażowej i marketingowej. Eksperci REDNET 24 stale prowadzą badania rynkowe, dzięki czemu narzędzia grupy REDNET wraz z wiedzą pracowników firmy dają efekt synergii, zapewniając znaczną przewagę nad konkurencją.

Kontakt dla mediów:
Partner of Promotion
Joanna Mazur, SENIOR ACCOUNT MANAGER
e-mail:
tel.: 22 858 74 58 wew. 70