BIURO PRASOWE

Ghelamco, 28.11.2017

The Warsaw HUB: 33% powierzchni wynajęte lub zarezerwowane ponad 2 lata przed zakończeniem inwestycji


- The Warsaw HUB ma już najemców na prawie 38 000 m kw., czyli 33% powierzchni całej inwestycji
- InterContinental Hotels Group (IHG) zajmie 21 000 m kw. w kompleksie The Warsaw HUB
- Crowne Plaza Warsaw Hub będzie pierwszym hotelem sieci Crowne Plaza w Polsce

The Warsaw HUB cieszy się ogromnym zainteresowaniem najemców. Ghelamco podpisało umowę z jedną z największych sieci hotelarskich na świecie – InterContinental Hotels Group (IHG). Dwie marki tego operatora: Crowne Plaza oraz Holiday Inn Express znajdą się w kompleksie The Warsaw HUB. Deweloper podpisał także pierwsze listy intencyjne dotyczące prawie 15 500 m kw. powierzchni biurowej.


The Warsaw HUB powstaje w dynamicznie rozwijającej się części Warszawy – tuż przy rondzie Daszyńskiego na warszawskiej Woli, u zbiegu ulic Towarowej i Prostej. Kompleks będzie się składał z trzech wysokościowców: dwóch 130-metrowych wież biurowych i 86-metrowego budynku, w którym znajdą się hotele. Wszystkie te obiekty połączy wspólna pięciokondygnacyjna podstawa, która stworzy wielkomiejską pierzeję ulicy Towarowej.

Ghelamco podpisało pierwsze listy intencyjne dotyczące prawie 15 500 m kw. powierzchni biurowej. Atrakcyjna lokalizacja przyciąga również uwagę najemców zainteresowanych przestrzeniami usługowymi – zarezerwowano już 1500 m kw. Wkrótce zostaną zawarte umowy najmu.

Już dziś możemy ogłosić, że The Warsaw HUB cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W tej chwili mamy pozyskanych najemców na blisko 38 tys. m kw. Oznacza to, że 33 proc. powierzchni kompleksu wynajęto lub zarezerwowano na ponad 2 lata przed oddaniem inwestycji do użytku – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland.

Ghelamco podpisało z InterContinental Hotels Group umowę na zarządzanie dwiema markami tej sieci: Crowne Plaza oraz Holiday Inn Express. W sumie powstanie ponad 430 komfortowych pokoi i apartamentów, które pomieszczą się w 86-metrowej wieży kompleksu The Warsaw HUB. Tym samym będzie to największy obiekt zarządzany przez IHG w Polsce, a także drugi pod względem wielkości budynek hotelowy w Warszawie. Czterogwiazdkowy Crowne Plaza będzie również pierwszym hotelem tej marki w Polsce i zaoferuje 212 pokoi i apartamentów, z kolei trzygwiazdkowy Holiday Inn Express będzie ich posiadał 218. W Crowne Plaza znajdzie się restauracja na pierwszym piętrze, centrum konferencyjne o powierzchni 2 tys. mkw. oraz bar z tarasem na 22. kondygnacji. W hotelach znajdą się także kawiarnie, bary oraz fitness club. Obie sieci zajmą w The Warsaw HUB ponad 21 tys. mkw.

Cieszymy się, że możemy współpracować z Ghelamco przy wprowadzeniu na rynek pierwszego hotelu Crowne Plaza w Polsce i naszego pierwszego kompleksu z podwójną marką. Ta inwestycja zwiększy liczbę planowanych przez nas pokoi w Polsce do ponad 2000. Obecnie, uważani za światowej klasy centrum podróży służbowych i turystycznych, odnotowaliśmy ogromny wzrost popytu na hotele w Europie Wschodniej. To ekscytujące, że nasi partnerzy widzą ogromne możliwości i korzyści związane z inwestowaniem w regionieMiguel Martins, Dyrektor ds. rozwoju w Polsce, IHG.

Marki grupy InterContinental oferują najwyższej jakości usługi hotelarskie. Cieszymy się, że Crowne Plaza i Holiday Inn Express uzupełnią ofertę The Warsaw HUB. Kompleks położony jest w nowym centrum biznesowym Warszawy tuż obok Muzeum Powstania Warszawskiego i placu Europejskiego, będzie miał też bezpośrednie połącznie ze stacją II linii metra, którą w zaledwie kilka minut można dojechać do ulicy Nowy Świat i Krakowskiego Przedmieścia. Hotele będą więc atrakcyjne zarówno dla turystów, jak i klientów biznesowych – mówi Jeroen van der Toolen, dyrektor zarządzający Ghelamco na Europę Środkowo-Wschodnią.

W fazie planowania inwestycji inwestor wspierany był przez hotelową firmę doradczą – Hotel Professionals. Obecnie Hotel Professionals został wybrany jako doradca w procesie rozwoju inwestycji hotelowej.

Jesteśmy niezwykle dumni, że uczestniczyliśmy w procesie planowania tej jedynej w swoim rodzaju inwestycji. To niezwykły projekt dla Warszawy. Cały kompleks wzbogaci miasto o nowe, tętniące życiem centrum biznesowe. Wprowadzenie ugruntowanej globalnej marki wraz z nową na polskim rynku siecią będzie miało znaczącą wartość dla dynamicznie rozwijającego się warszawskiego rynku hotelowego. Z dumą ogłaszamy, że Crowne Plaza to kolejna nowa marka, która zadebiutuje w Polsce przy wsparciu naszego zespołu – mówi Alex Kloszewski, Partner Zarządzający spółki Hotel Professionals.

The Warsaw HUB to najbardziej innowacyjny projekt realizowany obecnie przez Ghelamco, który wyjdzie daleko poza ramy zwykłego kompleksu biurowców. Charakter inwestycji opiera się na idei huba, czyli wielkiego węzła – zarówno funkcjonalnego, jak i komunikacyjnego. W jej bezpośrednim sąsiedztwie krzyżują się ze sobą różne środki i szlaki komunikacyjne: metro, tramwaje, autobusy, koleje i duże arterie samochodowe. Kompleks połączy w sobie wszystkie funkcje niezbędne do działania nowoczesnych korporacji oraz startupów. Na powierzchni 113 tys. mkw. oprócz wspomnianych już hoteli znajdą się także najwyższej klasy przestrzenie biurowe, centrum konferencyjne, powierzchnie usługowe i centrum fitness. W The Warsaw HUB znajdzie się także MeetDistrict – unikalna przestrzeń coworkingowa, sprawdzona i doskonale funkcjonująca w belgijskich inwestycjach Ghelamco. Docelowo w The Warsaw HUB będzie także funkcjonowało centrum współpracy startupów i korporacji – The Heart Warsaw, które obecnie swoją siedzibę ma w Warsaw Spire. Planowany termin zakończenia inwestycji to początek 2020 roku.

***

O GHELAMCO POLAND

Ghelamco Poland to lider rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce i pionier w dziedzinie innowacji, zrównoważonego budownictwa i kreowania przestrzeni publicznej. Przez 26 lat, jako inwestor, deweloper i generalny wykonawca, firma ugruntowała swoją wiodącą pozycję na polskim rynku dostarczając 1 100 000 m2 najwyższej klasy powierzchni biurowej, mieszkaniowej, handlowej i magazynowej. Wolumen sprzedaży zrealizowanych projektów przekracza 1,3 mld EUR. Flagową inwestycją firmy jest kompleks biurowy Warsaw Spire wraz z placem Europejskim, uznany za najlepszy budynek biurowy na świecie w prestiżowym konkursie MIPIM Awards 2017.

Jako wizjoner w branży Ghelamco od lat konsekwentnie wdraża pionierskie projekty innowacyjnych, zaawansowanych technologicznie budynków i wyznacza kierunki dla rozwoju rynku nieruchomości w Polsce. To właśnie belgijska firma odkryła potencjał Mokotowa, wprowadziła do Polski koncepcję parku biznesowego i jako pierwsza certyfikowała budynki biurowe w prestiżowym systemie BREEAM – firma posiada w swoim portfolio już 9 certyfikowanych projektów o łącznej powierzchni 320 000 m2. Ghelamco także jako pierwszy spośród deweloperów dostrzegł potencjał Woli – lokalizacji, w której powstaje aktualnie nowe biznesowe serce stolicy.

Ghelamco to także jedyny deweloper w Polsce, który postrzega zrównoważone budownictwo w szerszej perspektywie i aktywnie działa na rzecz kształtowania przestrzeni publicznej. Firma realizuje projekty na rzecz rewitalizacji całych dzielnic, kreując obszary wartościowe dla miasta, jak plac Europejski. By dodatkowo wesprzeć miastotwórcze inicjatywy, firma Ghelamco powołała do życia Fundację Sztuka w Mieście, której celem jest podnoszenie jakości miejskiej przestrzeni publicznej poprzez działania artystyczne czy ambientowe dla lokalnych społeczności. Dokonania Ghelamco zostały wyróżnione szeregiem nagród, m.in. siedemnastokrotnym tytułem Dewelopera roku w Polsce.

Informacje dla mediów:
Michał Nitychoruk, Account Executive, Partner of Promotion
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22 858 74 58 w. 95, 600 210 304

Radosław Górecki, Communication Manager, Ghelamco Poland
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 795 104 982