BIURO PRASOWE

Bloober, 03.06.2019

POLSKA SZKOŁA HORRORU - „LAYERS OF FEAR 2”


Minął tydzień od światowej premiery najnowszego dzieła polskich twórców horrorów psychologicznych – ”Layers of Fear 2”. Pełna mrocznych zagadek gra, odwołująca się do bogatej historii kinematografii, doczekała się wielu pozytywnych recenzji. Bloober Team przekonuje, że jeszcze w tym roku zaskoczy fanów kolejnymi produkcjami, między innymi tytułem przygotowywanym we współpracy z jedną z globalnych wytwórni filmowych.



„Layers of Fear” produkcji studia Bloober Team to klasyk gatunku horroru psychologicznego. Gra, w której wcielamy się w postać malarza, owładniętego obsesją ukończenia swojego dzieła, rozeszła się w ponad czterech milionach egzemplarzy za pośrednictwem wszystkich dostępnych platform. Bloober Team przyznaje, że kontynuacji gry domagali się fani na całym świecie.

Wydawcą drugiej części „Layers of Fear” jest Gun Media. Amerykańska firma jest kojarzona przede wszystkim z sukcesem gry „Friday the 13th: The Game”. Gun Media, podobnie jak Bloober Team, specjalizuje się w tematyce horroru psychologicznego.

Premiera „Layers of Fear 2” zbiegła się w czasie z dziesiątą rocznicą istnienia Bloober Team. To właśnie pierwsza edycja gry stanowiła początek budowania nowego wizerunku studia i jego pozycji na światowych rynkach. Kolejną produkcją Bloober Team był >observer_ (2017), nagrodzony m.in. „Paszportem Polityki” oraz Nagrodą Digital Dragons 2018 w kategorii „Najlepsza polska gra 2017 roku”. Studio poinformowało, że prowadzi obecnie prace nad wprowadzeniem gry >observer_ na konsolę Nintendo Switch.

Wszystkie gry Bloober Team tworzone są w konwencji autorskiego, innowacyjnego podgatunku Hidden Horror. Studio unika utartych schematów i zamiast typowych horrorów survivalowych, pełnych prostych sztuczek mających jedynie przestraszyć odbiorcę, tworzy gry narracyjne, zmuszające do autorefleksji i zrozumienia własnych, głęboko skrywanych lęków. Pełna napięcia fabuła każdej produkcji studia Bloober Team posiada inną myśl przewodnią (będącą dylematem moralnym, etycznym), a rozgrywka ma na celu skłonienie gracza do przeżycia swoistego katharsis – uwolnienia tłumionych emocji i stawieniu im czoła.

- Sukces naszych gier i rosnąca rozpoznawalność marki cieszy nas tym bardziej, że Polska nie posiada bogatych tradycji horroru – mówi Piotr Babieno, prezes firmy. – Tymczasem Bloober Team to jeden z trzech największych producentów gier z gatunku horroru psychologicznego na świecie. Jesteśmy obecni na wszystkich ważniejszych wydarzeniach związanych z rynkiem gamingowym, wybieramy się również na targi E3 do Los Angeles.

Bloober Team nie tylko promuje swój autorski sposób tworzenia gier, oparty na skłanianiu gracza do odpowiedzi na fundamentalne pytania dotyczące jego natury i charakteru, ale również nawiązuje współpracę z największymi, globalnymi wytwórniami. Jedną z nich jest Lionsgate, producent i dystrybutor filmowych klasyków takich jak: „Igrzyska śmierci”, „Piła” czy „American Psycho”. – Niebawem będziemy mogli podzielić się z fanami szczegółami dotyczącymi tej kooperacji. Mogę zdradzić, że będzie to wyjątkowo głośne wydarzenie. Bloober Team konsekwentnie zmierza wytyczoną dekadę temu ścieżką, stając się jednym z najlepiej rozpoznawalnych, polskich towarów eksportowych na świecie. Nasze gry, tworzone z pasją i entuzjazmem, przekonują również profesjonalnym wykończeniem i dbałością o najmniejsze detale. I to jest właśnie tajemnicą naszego sukcesu – przekonuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

***

Bloober Team S.A. – założone w 2008 roku w Krakowie polskie studio tworzące gry wideo.
Od 2011 roku notowane na NewConnect [BLO(BLOOBER)]. Twórca takich tytułów jak BRAWL, Layers of Fear czy >observer_. Studio w 2017 roku zostało laureatem „Paszportu Polityki” w dziedzinie „Kultura cyfrowa” oraz nagrody Digital Dragons 2018 w kategorii „Najlepsza polska gra 2017 roku” za >observer_. W skład spółki wchodzą: Bloober Team S.A. [ekspert w dziedzinie horrorów psychologicznych], Feardemic [globalny wydawca horrorów], oraz iFun4All S.A. [R&D i wydawca gier].

Bloober Team S.A. rozwija autorską technologię Catharsis 2.0, pozwalającą graczom w trakcie rozgrywki podejmować decyzje o charakterze moralnym. Na etapie tworzenia scenariuszy studio współpracuje z ośrodkami akademickimi i ekspertami w dziedzinie psychologii, psychiatrii i nauk społecznych. Projekty studia są często współfinansowane ze środków Unii Europejskiej i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Bloober Team S.A. jest wymieniane w gronie trzech najważniejszych twórców gier w konwencji horroru psychologicznego na świecie.

Biuro prasowe Bloober Team:
Rafał Basaj
Brand Manager/Producer
e-mail:
tel.: +48 668 363 056

Kuba Machaj
Account Executive
e-mail:
tel.: +48 512 165 725