BIURO PRASOWE

Kinga Pienińska , 31.01.2019

Polacy w restauracji coraz chętniej wybierają wodę


Blisko połowa Polaków w restauracji do posiłku zamawia wodę. Jak wynika z badania, przeprowadzonego przez ARC na zlecenie Kingi Pienińskiej, woda jest jednym z trzech napojów najczęściej towarzyszących nam w lokalach gastronomicznych, wyprzedza ją tylko sok. Głównym powodem wyboru wody, wskazanym przez 83% badanych, są względy zdrowotne, ale aż 69% respondentów dostrzega jej walory smakowe.


Woda jest napojem, który Polacy bardzo często zamawiają w restauracjach (46%), chętniej do posiłku zamawiany jest tylko sok (63%). Jak wskazuje badanie Kingi Pienińskiej, „O czym Polacy rozmawiają przy stole” na wodę częściej decydują się kobiety niż mężczyźni, a także seniorzy i osoby z wykształceniem wyższym i średnim. Wskazuje to, że im większa świadomość i motywacja do dbania
o zdrowie, tym częściej sięgamy po wodę, którą postrzegamy jako zdrowe rozwiązanie. Takie przekonanie dominuje wśród osób w wieku 25-34 lata (92%). W drugiej kolejności decyduje smak,
a dalej oszczędność – dla 48 proc. z tej grupy badanych woda jest opcją ekonomiczną. Wśród młodszych (18-24) ten powód wskazało 54 proc.

Sztuka smakowania wody

Wśród trzech najchętniej zamawianych wód w restauracji znalazła się Kinga Pienińska. Ankietowani jako największe zalety wody tej marki wymieniają jej smak oraz zawartość minerałów. Okazuje się, że coraz częściej doceniamy sztukę smakowania wody i neutralną bazę, jaką stanowi ona dla podawanych dań. Aż 69 proc. respondentów dobiera wodę do posiłku kierując się walorami smakowymi. Odpowiednio dobrana woda wydobędzie kompozycję potraw i odświeży kubki smakowe. Do tego celu najlepiej sprawdzą się wody o średniej zawartości minerałów i wysokiej jakości, najlepiej potwierdzonej certyfikatami.

„Dzięki niezwykłej delikatności, Kinga Pienińska subtelnie podkreśla smak potraw i win, nie dominując ich. Sprzyja temu średni stopień mineralizacji oraz właściwości, uzyskane za sprawą naturalnego pochodzenia Kingi Pienińskiej, czerpanej z głębin Pienińskiego Parku Narodowego. Tamtejsza budowa geologiczna działa jak naturalny filtr, nadając wodzie delikatny smak i zdrowotne właściwości” – mówi Monika Bielka-Vescovi, ekspert z zakresu sztuki sommelierskiej w Polsce.

Polak w restauracji liczy na wsparcie doświadczonej obsługi

W doborze odpowiedniego napoju podkreślającego smak potrawy w ¼ wypadków pomaga nam kelner. Polegając w tej kwestii na obsłudze, pragniemy jak najlepiej skomponować nasz posiłek. Spośród respondentów. deklarujących korzystanie z pomocy przy wyborze napoju, niemal 40 proc. wskazuje, że poszukuje wiedzy eksperckiej, zaś co czwarty badany chce w ten sposób poznać szczegóły dotyczące produktu oraz składu. Dla 21 proc. kelner jest doradcą, gdy nie wiadomo na co się zdecydować. Ale też po prostu lubimy być obsługiwani (6%). Nic więc dziwnego, że czterech na dziesięciu badanych chętnie korzysta z pomocy załogi restauracji przede wszystkim przy wyborze dania. Potwierdza to znaczenie personelu dla udanej wizyty w restauracji. Stąd wniosek dla restauratorów, że warto dbać o wysoki poziom wiedzy obsługi, np. przez szkolenia i warsztaty z zakresu hydrosommelierstwa, czy też informowanie o certyfikatach, potwierdzających jakość oferowanych produktów.

***

Kontakt dla mediów:
Agnieszka Supińska
Rzecznik Prasowy Kinga Pienińska
tel. Kom: 504 653 871
email:

O Kindze Pienińskiej:
Kinga Pienińska to naturalna woda mineralna klasy Premium, z ponad 100-letnią tradycją. Czerpana ze źródeł usytuowanych w otulinie Pienińskiego Parku Narodowego. W obrębie jednych z najczystszych gór Europy, o budowie geologicznej, działającej jak naturalny filtr. Z głębinowych źródeł Kinga Pienińska trafia wprost ze źródła do butelki, zachowując wszystkie walory stworzone przez naturę. Ze względu na swoją średnią mineralizację, skład oraz niskosodowość Kingę Pienińską może pić każdy konsument powyżej drugiego roku życia, bez ograniczeń zdrowotnych. Wyróżnia ją wyrazisty i orzeźwiający górski smak, za który woda otrzymała trzy złote gwiazdki Superior Taste Award 2014. To wyróżnienie przyznawane przez International Taste & Quality Institute w Brukseli – organizację, zrzeszającą niezależnych Szefów Kuchni i Sommelierów.