BIURO PRASOWE

Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza, 24.10.2016

XXVII edycja targów SIAL, czyli co Francuzi sądzą o polskim drobiu?


W Paryżu zakończyła się 27. edycja międzynarodowych targów spożywczych SIAL. Polscy producenci mięsa drobiowego zaprezentowali się w ramach stoiska „POLISH POULTRY”, zorganizowanego przez Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą, a ich wyroby cieszyły się ogromnym zainteresowaniem odwiedzających, w tym także znanych z zamiłowania do drobiu Francuzów.


Tegoroczna edycja międzynarodowych targów spożywczych SIAL stanowiła dla polskich producentów drobiu okazję do zapoznania się z bieżącymi trendami branżowymi oraz nawiązania nowych relacji handlowych z odbiorcami z całego świata. Przygotowana z tej okazji przez KRD-IG przestrzeń wystawiennicza, ulokowana w jednym z najbardziej widocznych miejsc hali nr 6, nawiązywała wystrojem do tematyki drobiarskiej. Stoisko obejmowało zarówno strefę biznesową, jak i gastronomiczną, w której Szef Kuchni Artur Moroz – w formie dań i pokazów kulinarnych z degustacją – zaprezentował zalety krajowego mięsa drobiowego.

- Francuzi są wymagającymi konsumentami, a tamtejszy kurczak z Bresse uznawany jest na całym świecie za prawdziwy rarytas. W tym kontekście duże zainteresowanie gości odwiedzających stoisko POLISH POULTRY można śmiało uznać za ogromny sukces i potwierdzenie wysokiej jakości naszego mięsa drobiowego. Polscy producenci drobiu nie mieli chwili wytchnienia, a uczestnicy wydarzenia chętnie próbowali przygotowanych przez nas dań i zachwalali smak polskiego mięsa drobiowego. Jest to szczególnie ważne w kontekście faktu, że targi odbywały się w stolicy Francji – kraju, w którym drób odgrywa rolę symbolu narodowego i ma szczególne znaczenie – komentuje Artur Moroz, Szef Kuchni, który w trakcie targów SIAL prowadził pokazy kulinarne.

W tegorocznej edycji targów spożywczych SIAL udział wzięło około 150 000 odwiedzających, a także 6 000 wystawców z ponad 100 krajów, reprezentujących wszystkie kontynenty i strefy kulturowe. Oprócz polskiego sektora drobiarskiego wśród uczestników wydarzenia byli także obecni przedstawiciele krajowej branży mięsa czerwonego „POLISH MEAT”, tworząc wspólnie z KRD-IG spójną pod względem wystroju i oznakowania przestrzeń wystawienniczą. Łączna powierzchnia stoiska POLISH POULTRY i POLISH MEAT wyniosła ponad 400 m2.

- Targi SIAL to, obok niemieckich targów ANUGA, druga najważniejsza tego typu impreza wystawiennicza w Europie. Jesteśmy przekonani, że tak szeroka obecność przedstawicieli rodzimego sektora drobiarskiego na targach SIAL umocni naszą pozycję nie tylko w UE, ale także na rynkach państw trzecich. Należy wyraźnie podkreślić, że Polska, na tle wszystkich państw Wspólnoty, od kilku lat zajmuje pozycję niekwestionowanego lidera produkcji drobiarskiej, a sprzedaż naszego mięsa do krajów Unii Europejskiej systematycznie rośnie. Wśród głównych kierunków eksportowych znajduje się Francja, która na obszarze UE, zaraz po Niemczech i Wielkiej Brytanii, stanowi największy rynek zbytu dla polskiego drobiu – w okresie od stycznia do czerwca 2016 r. wysłaliśmy na tamtejszy rynek blisko 30 tys. ton mięsa drobiowego. Jest to bez wątpienia efektem intensywnej promocji polskiego drobiu w kontekście wysokiej jakości i bezpieczeństwa, a także działań podejmowanych wspólnie przez wszystkich przedstawicieli tego sektora – ocenia Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny Krajowej Rady Drobiarstwa, który, wraz z przedstawicielami polskiego sektora drobiarskiego, wziął udział w wydarzeniu.

W Paryżu zakończyła się 27. edycja międzynarodowych targów spożywczych SIAL. Polscy producenci mięsa drobiowego zaprezentowali się w ramach stoiska „POLISH POULTRY”, zorganizowanego przez Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą, a ich wyroby cieszyły się ogromnym zainteresowaniem odwiedzających, w tym także znanych z zamiłowania do drobiu Francuzów.

Tegoroczna edycja międzynarodowych targów spożywczych SIAL stanowiła dla polskich producentów drobiu okazję do zapoznania się z bieżącymi trendami branżowymi oraz nawiązania nowych relacji handlowych z odbiorcami z całego świata. Przygotowana z tej okazji przez KRD-IG przestrzeń wystawiennicza, ulokowana w jednym z najbardziej widocznych miejsc hali nr 6, nawiązywała wystrojem do tematyki drobiarskiej. Stoisko obejmowało zarówno strefę biznesową, jak i gastronomiczną, w której Szef Kuchni Artur Moroz – w formie dań i pokazów kulinarnych z degustacją – zaprezentował zalety krajowego mięsa drobiowego.

- Francuzi są wymagającymi konsumentami, a tamtejszy kurczak z Bresse uznawany jest na całym świecie za prawdziwy rarytas. W tym kontekście duże zainteresowanie gości odwiedzających stoisko POLISH POULTRY można śmiało uznać za ogromny sukces i potwierdzenie wysokiej jakości naszego mięsa drobiowego. Polscy producenci drobiu nie mieli chwili wytchnienia, a uczestnicy wydarzenia chętnie próbowali przygotowanych przez nas dań i zachwalali smak polskiego mięsa drobiowego. Jest to szczególnie ważne w kontekście faktu, że targi odbywały się w stolicy Francji – kraju, w którym drób odgrywa rolę symbolu narodowego i ma szczególne znaczenie – komentuje Artur Moroz, Szef Kuchni, który w trakcie targów SIAL prowadził pokazy kulinarne.

W tegorocznej edycji targów spożywczych SIAL udział wzięło około 150 000 odwiedzających, a także
6 000 wystawców z ponad 100 krajów, reprezentujących wszystkie kontynenty i strefy kulturowe. Oprócz polskiego sektora drobiarskiego wśród uczestników wydarzenia byli także obecni przedstawiciele krajowej branży mięsa czerwonego „POLISH MEAT”, tworząc wspólnie z KRD-IG spójną pod względem wystroju i oznakowania przestrzeń wystawienniczą. Łączna powierzchnia stoiska POLISH POULTRY i POLISH MEAT wyniosła ponad 400 m2.

- Targi SIAL to, obok niemieckich targów ANUGA, druga najważniejsza tego typu impreza wystawiennicza w Europie. Jesteśmy przekonani, że tak szeroka obecność przedstawicieli rodzimego sektora drobiarskiego na targach SIAL umocni naszą pozycję nie tylko w UE, ale także na rynkach państw trzecich. Należy wyraźnie podkreślić, że Polska, na tle wszystkich państw Wspólnoty, od kilku lat zajmuje pozycję niekwestionowanego lidera produkcji drobiarskiej, a sprzedaż naszego mięsa do krajów Unii Europejskiej systematycznie rośnie. Wśród głównych kierunków eksportowych znajduje się Francja, która na obszarze UE, zaraz po Niemczech i Wielkiej Brytanii, stanowi największy rynek zbytu dla polskiego drobiu – w okresie od stycznia do czerwca 2016 r. wysłaliśmy na tamtejszy rynek blisko 30 tys. ton mięsa drobiowego. Jest to bez wątpienia efektem intensywnej promocji polskiego drobiu w kontekście wysokiej jakości i bezpieczeństwa, a także działań podejmowanych wspólnie przez wszystkich przedstawicieli tego sektora – ocenia Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny Krajowej Rady Drobiarstwa, który, wraz z przedstawicielami polskiego sektora drobiarskiego, wziął udział w wydarzeniu.

***

KRAJOWA RADA DROBIARSTWA – IZBA GOSPODARCZA
WIODĄCA ORGANIZACJA SEKTORA DROBIARSKIEGO W POLSCE
Działa nieprzerwanie od 25 lat i zrzesza blisko 70 członków reprezentujących hodowlę, reprodukcję i wylęgi, produkcję towarową drobiu i jaj, a także produkcję i sprzedaż mięsa drobiowego oraz jego przetworów i jaj konsumpcyjnych, produkcję pasz dla drobiu, produkcję towarzyszącą. Podmioty zrzeszone w KRD-IG posiadają łącznie blisko 70% udziału w rynku krajowym oraz około 90% udziału w eksporcie. KRG-IG prowadzi szeroką działalność dydaktyczną i naukową związaną z sektorem drobiarskim.

Celem działalności KRD-IG jest m.in. stały rozwój i unowocześnianie polskiego drobiarstwa, ochrona interesów hodowców i producentów drobiu oraz przetwórców mięsa drobiowego, ich integracja, reprezentowanie krajowego drobiarstwa wobec władz państwowych i organizacji pozarządowych.

Ponadto na podstawie upoważnienia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi KRD-IG podejmuje zadania z zakresu konstrukcji i realizacji programów hodowlanych, wykonywania oceny wartości użytkowej i hodowlanej drobiu, prowadzenia ksiąg hodowlanych i rejestrów mieszańców drobiu.

Kontakt dla mediów

Magdalena Bajer
Partner of Promotion

22 858 74 58 wew. 84