BIURO PRASOWE

Ghelamco, 03.10.2016

Film „Po Apokalipsie” – od morza ruin po wielkomiejskie city


Już 4 października będzie można porównać panoramę zburzonej Warszawy z 1945 roku z jej współczesnym, metropolitarnym obliczem w wyjątkowym filmie „Po Apokalipsie”, który powstał z wykorzystaniem nowoczesnej technologii Wirtualnej Rzeczywistości 360 stopni. Będzie go można oglądać za pomocą aplikacji na smartfona i specjalnych okularów 3D, które we wtorek 4 października ukażą się w stołecznym dodatku do Gazety Wyborczej. Mecenasem projektu jest firma Ghelamco, inwestor Warsaw Spire i placu Europejskiego.


 

Rozglądając się po Warszawie, pełnej nowoczesnych wieżowców, osiedli i kolejnych rozpoczętych budów, ciężko uwierzyć, że jeszcze 71 lat temu zdecydowana większość miasta, była sięgającym po horyzont morzem ruin. Wola i Śródmieście należały do najbardziej zniszczonych dzielnic stolicy – część obszaru Woli zajmowało wcześniej getto, które w 1943 roku zostało dosłownie starte z powierzchni ziemi.

Dziś panoramę centralnej części miasta tworzą teraz drapacze chmur, z których najwyższym jest Warsaw Spire. Na znajdującym się u jego stóp placu Europejskim bawią się dziś dzieci, wypoczywają mieszkańcy, turyści i pracownicy sąsiednich biurowców. Sama dzielnica przeżywa w ostatnich latach największy w swojej historii boom inwestycyjny.
Aby uzmysłowić ogrom wojennych zniszczeń miasta powstał filmowy zapis panoramy Warszawy w technologii VR 360 stopni „Po Apokalipsie”, który znakomicie oddaje wysiłek jego odbudowy i skalę przemian, jakie współcześnie zachodzą w tej części Warszawy.

Tworząc lepszą przyszłość nie zapominamy o przeszłości. Jako firma, która w rejonie Ronda Daszyńskiego zrealizowała już Warsaw Spire i plac Europejski oraz planuje budowę kolejnych inwestycji zmieniających pejzaż Woli, włączyliśmy się w powstanie filmu „Po Apokalipsie”. Pomoże on lepiej zrozumieć trudną historię Warszawy, ale jednocześnie niezwykłą skalę przemian i rozwoju, jakie w niej zachodzą – mówi Jeroen van der Toolen, Dyrektor Zarządzający Ghelamco CEE.

„Po Apokalipsie” to pierwszy w Polsce projekt realizowany z wykorzystaniem nowoczesnej technologii Wirtualnej Rzeczywistości, która dzięki specjalnym okularom pozwala przenieść się do 1945 roku i obejrzeć zburzoną stolicę, a następnie porównać z dzisiejszym pejzażem dynamicznie rozwijającej się metropolii. Kartonowe gogle do smartfona dołączone będą do wtorkowej Gazety Stołecznej, która ukazuje jako dodatek do Gazety Wyborczej. Mecenasem projektu „Po Apokalipsie” jest firma Ghelamco – lider warszawskiego rynku nieruchomości biurowych i twórca placu Europejskiego, który w tegorocznym konkursie Towarzystwa Urbanistów Polskich został uznany za najlepszą nowo wykreowaną przestrzeń publiczną w Polsce.

Kartonowe gogle na smartfona umożliwią widzowi aktywne doświadczanie trójwymiarowego świata, w którym odwzorowano obraz zburzonej Warszawy. Zgodnie z zamysłem twórców filmu pomogą one nie tylko lepiej wyobrazić sobie skalę zniszczeń, ale też wyzwolić emocje i empatię, których nie doświadczymy oglądając zwykłe, czarno-białe zdjęcia.

W projekcie wykorzystano archiwalne fotografie Juliusza Bogdana Deczkowskiego „Laudański” z archiwum Muzeum Powstania Warszawskiego oraz relacje świadków: Julianny Rozenbaum, Bogdana Wyporka, Andrzeja Plaskowskiego i Haliny Rościszewskiej.

Realizacja: Miłosz Hermanowicz (reżyseria, koncepcja), Hanna Radziejowska (kuratorka projektu, producent), Jan Mencwel (scenariusz, materiały archiwalne), Beata Chomątowska (scenariusz), Adam Ziółkiewicz (współpraca producencka)
Postprodukcja: Zielony Pomidor
Zdjęcia: Yann Seweryn
Akwarele: Tytus Brzozowski
Dźwięk/muzyka: Marcin Lenarczyk
Organizatorzy: Dom Spotkań z Historią, Wolskie Centrum Kultury
Mecenas: Ghelamco Poland
Patronat medialny: Gazeta Stołeczna

***

O GHELAMCO POLAND

Ghelamco Poland to lider rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce i pionier w dziedzinie innowacji, zrównoważonego budownictwa i kreowania przestrzeni publicznej. Przez 26 lat, jako inwestor, deweloper i generalny wykonawca, firma ugruntowała swoją wiodącą pozycję na polskim rynku dostarczając 1 100 000 m2 najwyższej klasy powierzchni biurowej, mieszkaniowej, handlowej i magazynowej. Wolumen sprzedaży zrealizowanych projektów przekracza 1,3 mld EUR. Flagową inwestycją firmy jest kompleks biurowy Warsaw Spire wraz z placem Europejskim, uznany za najlepszy budynek biurowy na świecie w prestiżowym konkursie MIPIM Awards 2017.

Jako wizjoner w branży Ghelamco od lat konsekwentnie wdraża pionierskie projekty innowacyjnych, zaawansowanych technologicznie budynków i wyznacza kierunki dla rozwoju rynku nieruchomości w Polsce. To właśnie belgijska firma odkryła potencjał Mokotowa, wprowadziła do Polski koncepcję parku biznesowego i jako pierwsza certyfikowała budynki biurowe w prestiżowym systemie BREEAM – firma posiada w swoim portfolio już 9 certyfikowanych projektów o łącznej powierzchni 320 000 m2. Ghelamco także jako pierwszy spośród deweloperów dostrzegł potencjał Woli – lokalizacji, w której powstaje aktualnie nowe biznesowe serce stolicy.

Ghelamco to także jedyny deweloper w Polsce, który postrzega zrównoważone budownictwo w szerszej perspektywie i aktywnie działa na rzecz kształtowania przestrzeni publicznej. Firma realizuje projekty na rzecz rewitalizacji całych dzielnic, kreując obszary wartościowe dla miasta, jak plac Europejski. By dodatkowo wesprzeć miastotwórcze inicjatywy, firma Ghelamco powołała do życia Fundację Sztuka w Mieście, której celem jest podnoszenie jakości miejskiej przestrzeni publicznej poprzez działania artystyczne czy ambientowe dla lokalnych społeczności. Dokonania Ghelamco zostały wyróżnione szeregiem nagród, m.in. siedemnastokrotnym tytułem Dewelopera roku w Polsce.

Informacje dla mediów:
Rafał Roguski, Senior Account Executive, Partner of Promotion
e-mail: , tel. 22 858 74 58 w. 73

Michał Nitychoruk, Communication Manager Ghelamco Poland
email: , tel. +48 600 210 304