BIURO PRASOWE

Procter & Gamble - Always, 04.03.2015

Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet Always przedstawia nowy film #JakDziewczyna


Z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Kobiet, Always, światowy lider w kategorii produktów ochrony kobiecej, przedstawia nowy film zatytułowany „Always #JakDziewczyna – Silniejsze Razem", by kontynuować swoją misję wspierania dziewcząt w okresie dojrzewania w budowaniu pewności siebie oraz by podkreślać, że wykonywanie czynności #JakDziewczyna, oznacza coś wspaniałego. Nawiązując do Międzynarodowego Dnia Kobiet 8. marca, w którym w szczególny sposób świętujemy i doceniamy kobiece osiągnięcia, Always pragnie także docenić miliony dziewczyn, które robiąc dumnie różne rzeczy „jak dziewczyna", są inspiracją dla innych. Zainspiruj się i Ty – kliknij i zobacz nowy film: https://www.facebook.com/video.php?v=814493325288506&set=p.814493325288506&type=2&theater

Rozpoczęta w czerwcu 2014 roku kampania Always #JakDziewczyna pozwoliła rzucić nowe światło na moc powszechnie używanego zwrotu „jak dziewczyna" – często wykorzystywanego w negatywnym kontekście, a mogącego mieć znaczący wpływ na poczucie pewności siebie dziewcząt. Viralowy film #JakDziewczyna został wyświetlony ponad 85 milionów razy w 150 krajach i udostępniony przez więcej niż 1.5 miliona ludzi z całego świata.

Myślą przewodnią tegorocznego Międzynarodowego Dnia Kobiet jest hasło „Zrób to", i to jest dokładnie to, co dziewczyny robią, zmieniając znaczenie słów #JakDziewczyna – powiedziała Fama Francisco, Wiceprezes Marki Always na świecie. Film Always #JakDziewczyna wywołał poruszenie i zainspirował wiele osób. Pragniemy podziękować wszystkim, którzy przyłączyli się do tej podróży, mającej na celu zmianę znaczenia zwrotu #JakDziewczyna, by traktować go, jak komplement.

Kampania #JakDziewczyna pokazała ogromny wpływ tych słów na pewność siebie dziewczyn, ale także zainspirowała do powstania ruchu, który rozpoczął zmianę społecznego odbioru tego określenia. Przeprowadzone przed startem kampanii Always badania dowiodły, że tylko 19% dziewczyn w wieku 16-24 miało pozytywne skojarzenia ze zwrotem „jak dziewczyna". W odniesieniu do prowadzonej przez Always w Stanach Zjednoczonych II Fali Badań nad Dojrzewaniem i Pewnością Siebie, po obejrzeniu filmu #JakDziewczyna, 76% uczestniczek badania przyznało, że już nigdy nie pomyślą o sformułowaniu „robić coś jak dziewczyna", jak o czymś negatywnym, a 8 z 10 kobiet (81%) powiedziało, że film może obalić stereotyp związany z fizycznymi możliwościami kobiet.

Badanie Always pokazało także wpływ kampanii na postawę mężczyzn. Po obejrzeniu filmu #JakDziewczyna, 2 na 3 mężczyzn przyznało, że sformułowanie „jak dziewczyna" może być obraźliwe i stwierdziło, że przestanie go używać, albo pomyśli dwa razy, zanim ponownie go użyje.

Always od 30 lat prowadzi dla dziewcząt programy edukacyjne dotyczące dojrzewania i każdego roku dociera do prawie 20 milionów nastolatek na całym świecie. Teraz, dzięki filmowi, odbiorców kampanii jest jeszcze więcej, a Always kontynuuje swoją misję zmiany zwrotu #JakDziewczyna na sformułowanie, które oznacza siłę, talent, charakter i pokazuje wspaniałość każdej dziewczyny.

Ruch Always #JakDziewczyna jest wspierany przez miliony dziewczyn z całego świata, które zmieniają znaczenie słów #JakDziewczyna na bardzo pozytywne określenie. Always zachęca je do podtrzymywania tych działań i do dzielenia się tym, co robią #JakDziewczyna, ponieważ to działa. W czasie tegorocznego Międzynarodowego Dnia Kobiet, Always zaprasza do zrobienia zdjęcia, nakręcenia filmu lub napisania wiadomości używając hashtagu #JakDziewczyna, by w ten sposób uczcić nieskończony dziewczęcy potencjał i pokazać młodym dziewczynom, że robienie czegoś #JakDziewczyna jest niesamowite.


Dodatkowe kluczowe wnioski płynące z II Fali Badań Always nad Dojrzewaniem i Pewnością Siebie:
- Po obejrzeniu filmu #JakDziewczyna, większość respondentów (76% kobiet w wieku 16-24 oraz 59% mężczyzn) stwierdziła, że film zmienił ich sposób postrzegania zwrotu „jak dziewczyna".
- Większość kobiet (67%), która znała film #JakDziewczyna, przyznała, że znaczenie tego określenia powinno być zmienione. Natomiast tylko mniej niż połowa tych, które go nie widziały (49%), podzielały tą opinię.
- Więcej niż 60% kobiet znających film #JakDziewczyna, zgodziły się, że każdy powinien zacząć używać zwrotu „jak dziewczyna" jak komplementu, zamiast wykorzystywać go w obraźliwy sposób, by dzięki temu dziewczyny mogły być bardziej pewne siebie. Tylko 50% kobiet, które nie znały filmu, były tego samego zdania.

***

Marka Always
Always jest światowym liderem kategorii produktów ochrony kobiecej. Oferuje szeroką gamę produktów dla kobiet, dostosowaną do indywidualnych preferencji, różnych typów budowy ciała, zróżnicowanego miesiączkowania. Portfolio Always zawiera następujące linie produktów: podpaski Always Ultra, Always Sensitive, Always Platinium, wkładki Always. Więcej informacji znajdziesz na: http://www.everydayme.pl/, https://www.facebook.com/mydziewczyny.

O Procter & Gamble
Po produkty marek P&G co roku sięga prawie 5 miliardów ludzi. Firma posiada jeden z najsilniejszych portfeli godnych zaufania, wiodących marek wysokiej jakości, do których należą: Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella®, and Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach na całym świecie.
Na stronie http://www.pg.com można znaleźć najnowsze wiadomości oraz pogłębione informacje na temat firmy Procter & Gamble oraz jej marek.

Kontakt prasowy:

Partner of Promotion
Agnieszka Jędrzejczyk – Wojciechowska
tel: 22 858 74 58 wew. 56

Procter & Gamble
Mariola Mirek
Menadżer ds. komunikacji marki Always
tel: 668 458 401