BIURO PRASOWE

Fundacja Maraton Warszawski, 31.01.2014

Półmaraton i Maraton Warszawski mają sponsora tytularnego!


Półmaraton i Maraton Warszawski pozyskały silnego partnera. Przez 3 kolejne edycje PZU będzie sponsorem tytularnym obu imprez, organizowanych przez Fundację "Maraton Warszawski". To oznacza, że największe w Polsce biegi na tych dystansach będą rozgrywane pod nazwą PZU Maraton Warszawski i PZU Półmaraton Warszawski przynajmniej do 2016 roku.


Współpraca umożliwi jeszcze szybszy rozwój obu imprez, zapewni wiele korzyści dla uczestników, a także umożliwi dalszą promocję zdrowia i zdrowego stylu życia. O tym, co dla poziomu organizacyjnego imprezy oznacza współpraca z silnym sponsorem mogli przekonać się już uczestnicy 35. PZU Maratonu Warszawskiego. Kolejnym akcentem wieloletniej współpracy będzie 9. PZU Półmaraton Warszawski, który odbędzie się już 30 marca br.

"Drogi PZU i Fundacji 'Maraton Warszawski' zbiegły się w obszarze zdrowia, w którym PZU aktywnie działa już od dawna. Maraton i Półmaraton Warszawski to nie tylko wydarzenia sportowe, to pewna marka, która miała na przestrzeni lat i ma nadal ogromny wkład w popularyzację biegania i zdrowego trybu życia wśród Polaków. Entuzjazm i energia kilkunastu tysięcy ludzi, którzy wzięli udział w 35. PZU Maratonie Warszawskim, zarówno stając na starcie, jak i kibicując na trasie, a także rekordy frekwencji w wielu imprezach biegowych w Polsce pokazują, że Polacy stawiają na zdrowy styl życia" - powiedział Dariusz Krzewina, prezes zarządu PZU Życie SA.

Współpraca PZU oraz Fundacji "Maraton Warszawski" rozpoczęła się wraz z 35. PZU Maratonem Warszawskim, który był największym biegiem maratońskim w Europie Środkowo-Wschodniej w ubiegłym roku. Wysoki standard organizacyjny i pozytywny odbiór społeczny tego wydarzenia potwierdził m.in. tytuł Masowej Imprezy 2013 roku w 79. Plebiscycie Przeglądu Sportowego.

"Metę 35. PZU Maratonu Warszawskiego przekroczyło 8506 biegaczy, co jest rekordem w skali kraju, natomiast w europejskich rankingach dało nam 14. pozycję. To potwierdzenie, że organizujemy imprezę na wysokim europejskim poziomie. Pojawienie się PZU jako sponsora tytularnego otworzyło przed nami wiele możliwości i doskonale wpłynęło na poziom organizacyjny imprezy. Cieszymy się, że możemy kontynuować tę współpracę. Dzięki zaangażowaniu PZU, a co za tym idzie stabilnemu finansowaniu obu imprez możliwy będzie ich dalszy rozwój" - powiedział Marek Tronina, prezes Fundacji "Maraton Warszawski".

PZU oraz Fundacja "Maraton Warszawski" stawiają sobie kilka celów:

Zwiększenie frekwencji - organizatorzy chcą aby w ciągu najbliższych lat PZU Półmaraton Warszawski wszedł do pierwszej trójki półmaratonów, a PZU Maraton Warszawski do pierwszej piątki maratońskich imprez w Europie. Oznacza to, że metę maratonu w Polsce przekroczyć powinno 15 tys. biegaczy.

Zdobycie certyfikatu Gold Label, czyli oficjalnego potwierdzenia osiągnięcia wysokiego światowego poziomu imprezy, którym chlubi się 39 imprez biegowych na świecie. Gold Label przyznawany jest przez IAAF w oparciu o bardzo restrykcyjny zestaw wymagań: regulaminu zawodów zgodnego ze wszystkimi przepisami PZLA  i IAAF, organizacji ruchu, obsługi medialnej, zabezpieczenia medycznego, ekologii oraz wyników sportowych, czyli rezultatów, osiągniętych przez odpowiednią liczbę zaproszonych zawodników o wysokim, udokumentowanym poziomie sportowym. Daje to z jednej strony prestiż i uznanie, a z drugiej - kolejny impuls do rozwoju.

Promocja - ambicją organizatorów jest znaczne zwiększenie udziału biegaczy z zagranicy, w szczególności na PZU Maratonie Warszawskim. Dotychczas obcokrajowcy stanowili w biegach Fundacji do 5% startujących i reprezentowali ponad 60 różnych krajów. To rezultat dość odległy od np. mniejszego maratonu w Pradze, gdzie na ok. 6000 startujących obcokrajowcy stanowią niemal 2/3. Większa liczba gości, przyjeżdżających do Polski na imprezy biegowe, to większa promocja nie tylko biegów, ale również Warszawy oraz naszego kraju.

Obok samych imprez PZU zdecydował się także wspierać Yareda Shegumo, zwycięzcę 35. PZU Maratonu Warszawskiego. Pomoc PZU umożliwi mu skupienie się na bieganiu i spokojnym przygotowaniu do nadchodzącego sezonu biegowego.

Stałym celem, jaki stawiają przed sobą organizatorzy jest nie tylko sportowy rozwój zawodów, ale również ewolucja ich społecznego otoczenia. Chodzi np. o kibiców, żeby głośny i żywiołowy doping towarzyszył biegaczom na całej trasie, a obie imprezy były istotnym wydarzeniem w życiu całego miasta.

Pierwszym akcentem wieloletniej współpracy PZU i Fundacji "Maraton Warszawski" będzie 9. PZU Półmaraton Warszawski, który wystartuje 30 marca 2014 r. z Mostu Poniatowskiego. Na 2 miesiące przed startem do udziału zgłoszonych jest już ponad 10 tysięcy biegaczy.

Na liście startowej już teraz znajdziemy reprezentantów 34 krajów. Blisko 25% zgłoszonych zawodników to kobiety. Oznacza to, że zeszłoroczny rekord frekwencji, kiedy to metę przekroczyło ponad 10 tys. biegaczy najprawdopodobniej zostanie pobity.

Organizatorzy ogłosili też nazwiska pierwszych uczestników z elity zaproszonych do biegu. Będzie wśród nich Kenijczyk Victor Kipchirchir, z rekordem życiowym 59:31. Wśród pań liczymy na rewanż Dominiki Nowakowskiej, która spotka Kenijkę Polline Wanjiku Njeru - numer 2. w Great South Run 2013 - wyścigu, który Polka ukończyła na 4. miejscu.

***

Fundacja "Maraton Warszawski" została założona w 2002 roku. Jej główną misją jest popularyzacja biegania
w Polsce, wsparcie zarówno profesjonalnych zawodników jak i biegaczy-amatorów, a także poprawa standardów organizacyjnych imprez biegowych. Fundacja organizuje między innymi: Maraton Warszawski, Półmaraton Warszawski, Ekiden oraz cykl imprez biegowych „Puchar Maratonu Warszawskiego”.

Kontakt dla mediów:
Fundacja „Maraton Warszawski”
Magda Skrocka
+48 510 281 438

Partner of Promotion

Krzysztof Brodowski

Account Executive

+48 22 858 74 58 wew. 36