BIURO PRASOWE

AMD, 04.11.2013

Rewolucyjna technologia Mantle dla kart graficznych firmy AMD została zaimplementowana przez Eidos-Montréal oraz Oxide będące liderami wśród deweloperów gier komputerowych


Nowi deweloperzy dołączają do współpracy z firmą AMD, aby wykorzystując możliwości niskopoziomowego API zoptymalizowanego dla kart graficznych i procesorów APU firmy AMD, zwiększyć wydajność i uprościć proces tworzenia gier
Sunnyvale, Kalifornia - 4 Listopada 2013 - firma AMD (NYSE: AMD) ogłosiła dziś podjęcie współpracy z trzema deweloperami gier komputerowych w ramach wprowadzenia technologii Mantle, będącej entuzjastycznie przyjętym, przełomowym API do tworzenia gier. Studia Cloud Imperium Games, Eidos-Montréal(tm), która jest częścią grupy Square EnixŸ, oraz Oxide Games to najnowsi spośród deweloperów dołączających do współpracy z firmą AMD w celu optymalizacji sposobu tworzenia gier. Optymalizacja ta jest zorientowana na wydobycie maksymalnej wydajności z nowoczesnej architektury kart graficznych, która obejmuje komputery stacjonarne, notebooki i produkty konsumenckie takie jak tablety.

"Firma AMD jest dumna z odgrywania fundamentalnej roli w przekształcaniu środowiska tworzenia gier komputerowych za sprawą Mantle," powiedział Ritche Corpus, director w ISV gaming and alliances w firmie AMD. "Dzięki wsparciu i bliskie współpracy pomiędzy AMD i wiodącymi w branży deweloperami gier takimi jak Cloud Imperium, Eidos-Montréal i Oxide, technologia Mantle pozwala na najlepszą optymalizację w niezwykle wyczekiwanych tytułach gier zapewniając graczom niezrównane doznania."

Cloud Imperium Games rozwija obecnie długo oczekiwaną kosmiczną symulację "Star Citizen" stworzoną na bazie finansowania społecznościowego przez legendarnego twórcę Chrisa Robertsa.

"Technologia AMD Mantle pozwoli nam wydobyć jeszcze więcej wydajności z kart graficznych AMD Radeon niż może jakiekolwiek inne API," powiedział Chris Roberts, CEO w Cloud Imperium Games. "Technologia Mantle jest niezwykle ważna dla gry takiej jak Star Citizen, która będzie potrzebować dużo mocy obliczeniowej karty graficznej. Dzięki Mantle nasz zespół może spędzić więcej czasu dopracowując naszą znakomitą wizję artystyczną i mniej martwić się czy współczesny sprzęt dla graczy będzie gotowy, by ją zapewnić."

Eidos-Montréal stoi za nadchodzącą, przygodową grą akcji "THIEF(tm)", w której rozgrywka prowadzona jest z perspektywy pierwszej osoby. Jej premiera została zaplanowana na luty 2014 roku. Eidos-Montréal stworzył również grę "DEUS EX: HUMAN REVOLUTIONŸ" - tytuł z programu AMD Gaming Evolved.

"Technologia Mantle pozwala Ci wykorzystać karty graficzne AMD Radeon dokładnie w ten sposób, w jaki zostały zaprojektowane do użycia, dając wiele nowych możliwości i zwiększając wydajność procesora i karty graficznej," powiedział David Anfossi, studio head w Eidos-Montréal. "Choćby właśnie dlatego Mantle jest jedną z najważniejszych zmian w dziedzinie kart graficznych na przestrzeni wielu lat."

Założone przez branżowych weteranów Oxide Games projektują silnik dla architektury 64-bitowych wielordzeniowych procesorów.

"Technologia Mantle firmy AMD pozwala nam wydobyć ze sprzętu znacznie więcej niż jakiekolwiek inne rozwiązanie, jakie jest dostępne," powiedział Dan Baker, co-founder Oxide Games. "Dodając obsługę Mantle do naszego wieloplatformowego, 64-bitowego silnika Nitrous otrzymujemy znaczący zysk w wydajności na sprzęcie, który wspiera tę technologię i to bez zbyt dużych nakładów pracy."

Cloud Imperium Games, Eidos-Montreal, a także Oxide Games dołączą do AMD, a także DICE by mówić na temat konstrukcji i wdrażania technologii Mantle na konferencji APU13, między 11 a 14 listopada w San Jose w Kalifornii. Co więcej, Oxide Games podczas konferencji przeprowadzi także przedpremierowy pokaz technologii Mantle.

Dla zainteresowanych bezpłatny dostęp do wszystkich sesji plenarnych konferencji APU13 jest dostępny po zarejestrowaniu się za pośrednictwem strony internetowej. Liczba miejsc jest ograniczona, a o ich przyznaniu decyduje kolejność zgłoszeń. W czasie spotkań wypowiadać się będą: dr Lisa Su, senior vice president i general manager, Global Business Units, AMD; Johan Andersson, technical direktor w firmie DICE, Dominic Mallinson, vice president, research i development firmy Sony oraz Mark Papermaster, chief technology officer w AMD.

Materiały uzupełniające
- Zarejestruj się na konferencję APU13, aby dowiedzieć się więcej na temat
technologii Mantle
- Zarejestruj się, aby uzyskać bezpłatny dostęp do wszystkich sesji plenarnych w
trakcie konferencji APU13 (liczba miejsc jest ograniczona)
- Zajrzyj na Blog gdzie opisane zostały cztery pryncypia technologii AMD Mantle
- Zostań fanem profilu AMD Gaming na Facebooku
- Dołącz do dyskusji na Twiterze pod adresem @AMDRadeon
- Zostań fanem AMD na Facebooku.

***

O AMD
Firma AMD (NYSE: AMD) jest pionierem technologii półprzewodnikowych takich jak działające w wielu komputerach, przełomowe układy przyspieszonego przetwarzania (APU), które rozpoczęły nową erę cyfrowej rozrywki. Rozwiązania serwerowe firmy AMD są przeznaczone dla najlepszych w branży środowisk chmur obliczeniowych i wirtualizacji. Karty graficzne AMD są wykorzystywane w wielu rodzajach nowoczesnych urządzeń elektronicznych, m.in.: komputerach osobistych, konsolach do gier czy superkomputerach. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę http://www.amd.com.

Nazwa AMD, logo AMD Arrow, nazwy AMD Opteron, FirePro, a także ich kombinacje są znakami handlowymi należącymi do firmy Advanced Micro Devices. Nazwa
PCI Express jest znakiem handlowym należącym do PCI-SIG. OpenCL jest znakiem handlowym firmy Apple i jest używane zgodnie z pozwoleniem organizacji Khronos Group Pozostałe nazwy zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych i mogą być znakami handlowymi ich prawnych właścicieli.

Kontakt dla mediów:
Bruno Murzyn, AMD CEE: +48 22 698 72 61 ()
Filip Straburzyński, Partner of Promotion: + 48 22 858 74 58 wew. 44 ()