BIURO PRASOWE

Ghelamco, 06.11.2013

Ghelamco zaprezentuje 3 projekty handlowo-usługowe na targach MAPIC w Cannes


Ghelamco, lider zrównoważonego budownictwa w Polsce od 22 lat z powodzeniem realizujący najwyższej klasy projekty biurowe, postanowił rozszerzyć spektrum swojej działalności o obiekty handlowo-usługowe, realizowane według nowej koncepcji Lokalnych Ośrodków Handlu i Usług. Pierwsze trzy projekty dewelopera - Plac Vogla zaplanowany na warszawskim Wilanowie, Prochownia Łomianki oraz Pasaż Tukanów w Piasecznie - wkrótce będą miały swoją premierę na forum międzynarodowym na targach MAPIC w Cannes.
Firma Ghelamco od początku swojej działalności w Polsce zdobyła reputację dewelopera, który ustanawia nowe trendy na rynku nieruchomości i zapewnia najwyższą jakość inwestycji, realizowanych według wytycznych zrównoważonego budownictwa. Dotychczas firma oddała do użytku prawie 500 000 m2 powierzchni biurowej, a pod marką Ghelamco Residential realizuje także projekty mieszkaniowe o wysokim standardzie.

W nowy sektor nieruchomości handlowo-usługowych Ghelamco wkracza z kameralnymi projektami typu "open air center", które adresowane są do mieszkańców nowych osiedli mieszkaniowych i przedmieść, oczekujących rozwiązań dopasowanych do lokalnego charakteru i szytych na miarę ich potrzeb pod względem oferty handlowo usługowej. Ideą "open air center" jest zapewnienie wygodnego i przyjaznego miejsca codziennych zakupów i spotkań dla lokalnej społeczności, zlokalizowanego w bliskości miejsc zamieszkania, zrealizowanego w estetycznej formie architektonicznej wpisanej w charakter dzielnicy.

Kierunek, który wybraliśmy to praktycznie nieobecna jeszcze w Polsce koncepcja lokalnych obiektów handlowo-usługowych, w których do każdego sklepu, czy punktu usługowego można wejść oddzielnym wejściem, bezpośrednio z ulicy. Powierzchnie takich obiektów nie są duże, oscylują w granicach 7 000 m2 - 12 000 m2, stanowiąc alternatywę dla typowych, wielkoformatowych centrów handlowych. Rozważamy lokalizacje w pobliżu dużych osiedli, gdzie często brakuje tego typu obiektów, a punkty handlowo-usługowe są rozproszone. Takie rozwiązania sprawdziły się już doskonale za granicą, gdzie służą mieszkańcom jako osiedlowe ośrodki handlowo-usługowe, a w przeciwieństwie do wielkoformatowych centrów handlowych, gdzie zakupy pochłaniają zbyt dużo czasu, są łatwo osiągalne i dodatkowo tworzą wartościową przestrzeń publiczną, wspierając tym samym rozwój lokalnej przedsiębiorczości - mówi Jeroen van der Toolen, Dyrektor Zarządzający Ghelamco na Europę Środkowo-Wschodnią.

Jeden z pierwszych projektów handlowo-usługowych Ghelamco zrealizuje w Wilanowie pomiędzy ulicami Sytą, Zaściankową, Łokciową i Vogla. Plac Vogla to projekt o powierzchni ok. 11 000 m2. Koncepcja inwestycji przewiduje niską, w większości parterową zabudowę i obejmie wysokojakościowe, specjalistyczne sklepy spożywcze, szeroką ofertę restauracyjną, kawiarnianą oraz usługi (łącznie do dyspozycji najemców deweloper zapewni ok. 50 lokali). Kolejne tego typu realizacje Ghelamco zlokalizowane będą w podwarszawskim Piasecznie i Łomiankach. Obiekt w Piasecznie - Pasaż Tukanów - znajdujący się przy ulicy Nowej obejmie około 30 lokali o łącznej powierzchni około 7 000 m2. Prochownia Łomianki o powierzchni ok. 11 500 m2 powstanie na terenie dawnych Zakładów Drzewnych. Skupiając 60 lokali stworzy kompleksową ofertę usługowo-handlową i rekreacyjną dla lokalnych mieszkańców, pełniąc także funkcję centro-twórczą.

W Polsce Firma Ghelamco pierwszy raz zaprezentowała trzy projekty na tegorocznej, jesiennej edycji Shopping Center Forum. Ich międzynarodowa premiera będzie miała miejsce na nadchodzących targach MAPIC w Cannes 13-15 listopada, w których Ghelamco bierze udział po raz pierwszy. Z ramienia firmy obiekty prezentować będzie Marcin Andruszko, Leasing Manager odpowiedzialny za projekty sektora retail w Ghelamco Poland.

***

O GHELAMCO POLAND

Ghelamco Poland to lider rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce i pionier w dziedzinie innowacji, zrównoważonego budownictwa i kreowania przestrzeni publicznej. Przez 26 lat, jako inwestor, deweloper i generalny wykonawca, firma ugruntowała swoją wiodącą pozycję na polskim rynku dostarczając 1 100 000 m2 najwyższej klasy powierzchni biurowej, mieszkaniowej, handlowej i magazynowej. Wolumen sprzedaży zrealizowanych projektów przekracza 1,3 mld EUR. Flagową inwestycją firmy jest kompleks biurowy Warsaw Spire wraz z placem Europejskim, uznany za najlepszy budynek biurowy na świecie w prestiżowym konkursie MIPIM Awards 2017.

Jako wizjoner w branży Ghelamco od lat konsekwentnie wdraża pionierskie projekty innowacyjnych, zaawansowanych technologicznie budynków i wyznacza kierunki dla rozwoju rynku nieruchomości w Polsce. To właśnie belgijska firma odkryła potencjał Mokotowa, wprowadziła do Polski koncepcję parku biznesowego i jako pierwsza certyfikowała budynki biurowe w prestiżowym systemie BREEAM – firma posiada w swoim portfolio już 9 certyfikowanych projektów o łącznej powierzchni 320 000 m2. Ghelamco także jako pierwszy spośród deweloperów dostrzegł potencjał Woli – lokalizacji, w której powstaje aktualnie nowe biznesowe serce stolicy.

Ghelamco to także jedyny deweloper w Polsce, który postrzega zrównoważone budownictwo w szerszej perspektywie i aktywnie działa na rzecz kształtowania przestrzeni publicznej. Firma realizuje projekty na rzecz rewitalizacji całych dzielnic, kreując obszary wartościowe dla miasta, jak plac Europejski. By dodatkowo wesprzeć miastotwórcze inicjatywy, firma Ghelamco powołała do życia Fundację Sztuka w Mieście, której celem jest podnoszenie jakości miejskiej przestrzeni publicznej poprzez działania artystyczne czy ambientowe dla lokalnych społeczności. Dokonania Ghelamco zostały wyróżnione szeregiem nagród, m.in. siedemnastokrotnym tytułem Dewelopera roku w Polsce.

Informacje dla mediów:
Rafał Roguski, Senior Account Executive, Partner of Promotion
e-mail: , tel. 22 858 74 58 w. 73

Michał Nitychoruk, Communication Manager Ghelamco Poland
email: , tel. +48 600 210 304