BIURO PRASOWE

Fundusz Mikro, 13.02.2012

Magdalena Dulczewska nowym właścicielem Funduszu Mikro


Fundusz Mikro, będący na polskim rynku już 17 lat, ma nowego właściciela. 100 procent udziałów nabyła Pani Magdalena Dulczewska, posiadająca bogate doświadczenie zawodowe w branży finansowej. Pani Magda przez blisko 8 lat pełniła funkcje zarządcze w Funduszu Mikro. Dzisiaj planuje przywrócić i rozwinąć jego działalność pożyczkową dla przedsiębiorstw z segmentu mikro i MSP. Obecnie trwają intensywne prace przygotowawcze, w wyniku których już w kwietniu zaoferowane im zostaną pierwsze kredyty, do 50 tysięcy złotych.
Od lutego 1995 roku, kiedy wypłacono pierwszy kredyt z Funduszu Mikro, do 2010 roku, gdy zdecydowano o zawieszeniu działalności pożyczkowej, ponad 57 tysięcy przedsiębiorców otrzymało ponad 130,5 tysiąca kredytów. Łączna wypłacona im kwota przekroczyła 1 miliard złotych. Pożyczki z Funduszu Mikro dostępne były dla małych firm, które z różnych powodów miały utrudniony dostęp do kredytów bankowych. Dzisiaj segment mikroprzedsiębiorstw wciąż boryka się z trudnościami przy pozyskiwaniu pożyczek. Dotacje z Unii Europejskiej na rozwój działalności niedługo się skończą, więc nowy właściciel Magdalena Dulczewska nie ma wątpliwości, że ponowne uruchomienie kredytów w ramach Funduszu Mikro może i w dzisiejszych czasach wspomóc rozwój działalności małych firm.

Magdalena Dulczewska przygotowuje Fundusz Mikro do wznowienia działalności pożyczkowej. Centralne biuro powstaje w Warszawie, a już na przyszły rok planowane jest otwarcie dodatkowych 6 centrów sprzedażowych w największych miastach w Polsce. Projekt wymaga więc dodatkowych środków, które właścicielka Funduszu Mikro skutecznie pozyskuje od partnerów.

- Doświadczenie zdobyte przy zarządzaniu Funduszem Mikro i tworzeniu FM Banku pozwala mi być spokojną o powodzenie tego projektu. Kontynuując tradycję Funduszu Mikro pragnę zaproponować drobnym przedsiębiorcom kredyty na uproszczonych zasadach. Zakup 100 proc. udziałów w Funduszu Mikro, a więc istniejącej już struktury pozwala mi na wyeliminowanie wielu problemów i dużych kosztów, jakie wiążą się z tworzeniem struktur od podstaw i skoncentrowaniu się na tym, co potrafię


najlepiej, a więc na rozwoju działalności pożyczkowej. Bez tzw. "ryzyka początkującego" wchodzimy na rynek z wypracowaną silną marką i doświadczeniem Funduszu Mikro. Pozwoli to nam skoncentrować się na zaspokajaniu potrzeb po stronie przedsiębiorców i na rozwoju samego Funduszu Mikro - wyjaśnia Magdalena Dulczewska.

Fundusz Mikro powstaje na bazie wcześniej istniejącej firmy o tej samej nazwie, założonej w 1994 roku przez Polsko-Amerykański Fundusz Przedsiębiorczości (PAEF) jako wsparcie dla tworzących się wówczas licznie w Polsce małych firm. Duże zainteresowanie oferowanymi kredytami przyczyniło się do dynamicznego wzrostu spółki i powstawania kolejnych placówek na terenie całego kraju. Pani Magdalena Dulczewska jest związana z Funduszem Mikro od 2004 roku. Pełniąc funkcję Prezesa, odpowiadała za rozwój biznesowy spółki. W przeciągu kilku lat doprowadziła do trzykrotnego wzrostu aktywów firmy oraz czterokrotnie zwiększyła zyski spółki. W tym czasie pozyskała też znaczny kapitał na dalszy rozwój.

Funduszowi Mikro szybko udało się wypracować pozycję rozpoznawalnej na rynku marki. W 2009 roku był już lepszym podmiotem spoza sektora bankowego, udzielającym pożyczek firmom z sektora mikro i MSP. - Na tak dobre wyniki Funduszu Mikro od samego początku duży wpływ miała atrakcyjna oferta przygotowana dla mikroporzedsiębiorców. Udało nam się wypracować unikalną formułę współpracy. Uproszczone procedury przyznawania kredytów i partnerskie podejście do klientów były tym, co doskonale sprawdziło się w pracy z właścicielami małych firm. Potrzebowali środków na rozwój działalności i my je im dostarczaliśmy. Wprowadzane przez nich unowocześnienia wspierały rozwój firm i pozwalały na spłatę zaciąganych kredytów - opowiada Magdalena Dulczewska.

Z inicjatywy Pani Magdaleny została podjęta decyzja o przekształceniu Funduszu Mikro w FM Bank. Ona też z sukcesem zajęła się negocjowaniem warunków sprzedaży a następnie organizowaniem i zarządzaniem powstającym bankiem. Odpowiadała m.in. za wdrożenie nowej infrastruktury, procedur, pozyskanie tzw. licencji operacyjnej na prowadzenie działalności bankowej. Ponadto nadzorowała budowę zespołu oraz sieci dystrybucyjnej, składającej się z ponad 60 oddziałów, partnerów zewnętrznych, domów maklerskich.

Fundusz Mikro wejdzie ponownie na rynek z ofertą dla mikroprzedsiębiorców, bazując na silnej marce i doświadczeniu, lecz jak podkreśla właścicielka wszystkich udziałów, dopasowaną do dzisiejszych potrzeb kredytobiorców.

Magdalena Dulczewska, ur. w 1969 roku, absolwentka Wydziału Psychologii Carleton Iniversity w Ottawie oraz zarządzania finansami na Uniwersytecie Warszawskim. Karierę w finansach rozpoczęła pracując jako menedżer ds. bankowości korporacyjnej w ING Barings oraz jako szef działu/dyrektor marketingu ds. koordynacji oddziałów w Citibanku. W latach 2000-2004 związana z Raiffeisen Bank Polska, gdzie pełniła funkcję dyrektora ds. sprzedaży i dystrybucji, dyrektora pionu małych i średnich przedsiębiorstw, a następnie szefa bankowości detalicznej i dyrektora banku. W 2004 roku została prezesem zarządu Funduszu Mikro i funkcję tę pełniła do 2006 roku. Do 2009 roku była wiceprezesem Funduszu Mikro i równolegle odpowiadała za proces tworzenia FM Banku, w którym objęła funkcję I zastępcy prezesa zarządu. Od 2012 roku posiada 100 procent udziałów w Funduszu Mikro.

***

Kontakt dla mediów, agencja Partner of Promotion:
Monika Prochowicz
tel. 22 858 73 58 wew. 82
email: