BIURO PRASOWE

Procter & Gamble - Pampers , 25.03.2010

Rusza akcja Pampers-UNICEF "1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka"


Już 1 kwietnia rusza druga polska edycja międzynarodowej kampanii Pampers-UNICEF "1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka". Akcja ma na celu wsparcie UNICEF w jego wysiłkach o wyeliminowanie do 2015 roku tężca noworodkowego - choroby, z powodu której co cztery minuty na świecie umiera jedno dziecko. Do końca czerwca 2010 roku polscy rodzice będą mogli wspierać tę inicjatywę - każda zakupiona w tym czasie paczka pieluszek lub poczwórna paczka chusteczek Pampers z logo UNICEF, to jedna ufundowana przez Pampers szczepionka ratująca życie dziecka. Akcję wspiera też aktorka i mama 5 dzieci - Małgorzata Ostrowska-Królikowska. W 2008 roku udało się ufundować ponad 4 miliony szczepionek, a w tym roku Pampers chce przekazać UNICEF środki na zakup kolejnych 5 milionów szczepionek.


Tężec to okrutna choroba, która jest jedną z głównych przyczyn śmierci noworodków
w najbiedniejszych krajach świata - szacuje się, że w tym roku z jej powodu prawie 130 tysięcy nowo narodzonych dzieci nie dożyje dnia swoich pierwszych urodzin. Tymczasem tężec to choroba zakaźna, której można łatwo zapobiegać. Wystarczą już dwie dawki szczepionki podane kobiecie w ciąży, aby ochronić ją przed tężcem przez 3 lata, a jej dziecko przy porodzie i przez 2 miesiące po urodzinach.

"Byłam w Etiopii i na miejscu poznałam kobiety, które są matkami oraz takie, które są w ciąży i z nadzieją oczekują narodzin dziecka. Spotkałam też te, które niezwykle cierpią, ponieważ z powodu tężca straciły swoje nowo narodzone dzieci. W najbiedniejszych regionach świata do zakażenia tężcem dochodzi bardzo często. Okrutna choroba zabiera dziesiątki tysięcy dzieci rocznie. Było to dla mnie niezwykle poruszające przeżycie." - mówi Małgorzata Ostrowska-Królikowska, która pod koniec lutego odwiedziła Etiopię wraz z ekipą Pampers-UNICEF. Na miejscu mogła przekonać się, jak w krajach rozwijających się wygląda opieka nad kobietami w ciąży i niemowlętami oraz dowiedzieć się, jak Pampers pomaga UNICEF ratować życie dzieci.

"Chociaż dzięki rutynowym szczepieniom tężec nie stanowi zagrożenia w krajach europejskich, nadal zabija dzieci z biednych regionów świata" - podkreśla ogromną wagę problemu tężca Magdalena Hernandez, Dyrektor Wykonawczy UNICEF Polska. "Wspólna akcja Pampers i UNICEF "1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka" ma na celu zebranie środków na szczepionki, które pomogą w wyeliminowaniu tężca noworodkowego w krajach rozwijających się. Dążymy do tego, by nigdzie na świecie niemowlęta nie umierały z powodu choroby, której można w pełni zapobiec i wierzymy, że uda się to osiągnąć do roku 2015."

Organizacja UNICEF rozpoczęła walkę z tężcem noworodkowym w 1989 roku. W 2006 roku marka Pampers połączyła siły z UNICEF, by wspólnie zbierać środki na zakup szczepionek przeciwko tej chorobie. W Polsce akcja "1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka" organizowana jest po raz drugi - w 2008 roku dzięki zaangażowaniu polskich rodziców, udało się zebrać środki na zakup ponad 4 milionów szczepionek. Od początku globalnej współpracy Pampers i UNICEF, do tej pory udało się ufundować już ponad 200 milionów szczepionek. W tym roku Pampers chce przekazać UNICEF środki na zakup kolejnych 100 milionów szczepionek, które pomogą chronić życie ponad 33 milionów mam i ich nowo narodzonych dzieci.

"Gdy zobaczyłam ten świat na własne oczy, mogłam go poznać i zrozumieć, przekonałam się, jak bardzo potrzebna jest nasza pomoc - tak wiele rzeczy wymaga zmian, poprawy! Zrozumiałam, że przecież wszyscy w Polsce możemy tak łatwo pomóc tym dzieciom przeżyć i cieszyć się pierwszymi urodzinami! Wystarczy pamiętać, by podczas codziennych zakupów, kupując to, co i tak jest niezbędne w rodzinie każdego malucha, wybrać produkt Pampers oznaczony logo UNICEF!" - zachęca Małgorzata Ostrowska-Królikowska.

Małgorzacie Ostrowskiej-Królikowskiej i ekipie Pampers-UNICEF towarzyszyła podczas wyjazdu do Etiopii fotograf Grażyna Gudejko. W rezultacie powstała wystawa zdjęć, którą będzie można zobaczyć już od połowy kwietnia na placu Zamkowym w Warszawie.

Akcja "1 paczka = 1 ratująca życie szczepionka" będzie trwała od 1 kwietnia do końca czerwca 2010 roku - w tym czasie w sprzedaży dostępne będą paczki pieluszek
i chusteczek Pampers oznaczone logo UNICEF.

Partnerami medialnymi akcji są: miesięcznik "Twoje Dziecko" oraz Program 1 TVP.

Przygotowanie materiału zdjęciowego z wyjazdu do Etiopii umożliwiły firmy Nikon i Epson.

***

Kontakt prasowy:

Partner of Promotion
Agnieszka Jędrzejczyk – Wojciechowska
tel: 22 858 74 58 wew. 56