BIURO PRASOWE

PARP, 13.05.2009

Darmowe e-booki dla biznesu na web.gov.pl


Co to jest i jak stworzyć e-usługę? Jak prowadzić skuteczny marketing w internecie? Jak wykorzystać technologie B2B by zwiększyć efektywność firmy? Odpowiedzi na te i inne pytania możemy uzyskać z darmowych e-booków dostępnych na stronie www.web.gov.pl.
Sześć elektronicznych książek dostępnych na stronie internetowej www.web.gov.pl dotyczy biznesu w sieci: e-usług, systemów B2B czy marketingu internetowego.

E-booki porządkują informacje na dany temat, ale oprócz teorii ich autorzy podają również przykłady projektów, które z powodzeniem działają na rynku i odniosły sukces. Porady na temat budowania modeli biznesowych będą cenne dla wszystkich planujących otworzenie własnej firmy. E-booki pomocne będą również tym przedsiębiorcom, którzy posiadają już własny biznes. Odnajdą w nich m.in. informacje na temat zwiększania konkurencyjności firmy w tym możliwości jakie niesie wdrożenie technologii B2B. Dowiedzą się również co zrobić by dotrzeć do internautów - grupy docelowej, czyli jak skutecznie się reklamować. Jedna z propozycji zawiera analizę rozwoju portali społecznościowych - to lektura obowiązkowa dla wszystkich osób - przedsiębiorców, którzy chcą się dowiedzieć czy jest miejsce w sieci na kolejne tego typu portale.

E-booki do pobrania z www.web.gov.pl:

  • "Analiza rozwoju portali społecznościowych w Internecie" - Małgorzata i Bartosz Małeccy
    http://www.web.gov.pl/g2/big/2009_03/4b73f7a761bf29569a4114ad53b7b8d9.pdf

  • "Marketing i reklama w Internecie" - Bartosz Małecki
    http://www.web.gov.pl/g2/big/2009_03/3570a391605a8575fa475bad543eb2fd.pdf

  • "Modele biznesowe e-usług" - Michał Śliwiński
    http://www.web.gov.pl/g2/big/2009_03/9f8f4a02eb05becf56a9f7320c00390f.pdf

  • "Rola User Experience w prowadzeniu e-usług" - Szymon Błaszczyk, Krzysztof Urbański
    http://www.web.gov.pl/g2/big/2009_03/43895908800066245d5b521ec54aaad6.pdf


  • "Rynek elektronicznych systemów B2B" - Paweł Mamcarz
    http://www.web.gov.pl/g2/big/2009_03/f10142bebdd61d633aa8f2fa1fcbf608.pdf


  • "SAAS jako metoda świadczenia e-usług" - Michał Małyszko
    http://www.web.gov.pl/g2/big/2009_03/c6dfab4e6f795ca260afdc0c04f5f5c7.pdf






Stronę internetową www.web.gov.pl stworzyła Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). Portal dedykowany jest przedsiębiorcom poszukującym kompleksowych informacji nt. możliwości pozyskania dofinansowania swoich e-biznesowych projektów w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - działanie 8.1 Wspierania działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej oraz działanie 8.2 Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B.

Realizację projektu nadzoruje Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, które pełni rolę Instytucji Pośredniczącej w działaniach Priorytetu 8 w Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka.

***

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) jest agencją rządową podlegającą Ministrowi właściwemu ds. gospodarki. Zadaniem Agencji jest zarządzanie funduszami pochodzącymi z budżetu państwa i Unii Europejskiej, przeznaczonymi na wspieranie przedsiębiorczości i rozwój zasobów ludzkich, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw.

Fundusze unijne, którymi PARP dysponuje w okresie 2007-2013, są przeznaczone na unowocześnianie technologii stosowanych w przedsiębiorstwach, wspieranie tworzenia związków kooperacyjnych i klastrów małych i średnich firm, inicjowanie działalności innowacyjnej, stymulowanie działalności badawczo-rozwojowej i rozwój przedsiębiorstw. PARP pomagając tworzyć przyjazne środowisko dla funkcjonowania biznesu, współpracuje z instytucjami otoczenia biznesu, organizacjami przedsiębiorców, urzędami i jednostkami samorządu terytorialnego.


Więcej informacji udziela:

Monika Karwat-Bury
Rzecznik prasowy
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
tel. 022/ 432 71 44
e-mail:


Źródłem informacji jest: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości