BIURO PRASOWE

PARP, 22.12.2008

Młodzi cyfrowi biznesmeni


Około 100 uczestników zgromadziło kolejne spotkanie z cyklu Barcamp Poznań współorganizowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. W sali biurowca Ataner przy ulicy Towarowej 35, ludzie zawodowo i hobbystycznie zajmujący się internetem mieli okazję wymienić się doświadczeniami i porozmawiać na temat przedsięwzięć z zakresu e-usług.
Barcamp Poznań to otwarte i cykliczne spotkania nastawione na transfer wiedzy i doświadczeń pomiędzy ich uczestnikami. Tym razem stojący na progu biznesowej kariery mogli dowiedzieć się jak założyć firmę prowadzącą usługi drogą elektroniczną i jak zdobyć pieniądze na taką działalność.

Jako pierwszy wystąpił wykładowca Akademii Ekonomicznej w Poznaniu - Piotr Dygas. Opowiedział o planowaniu biznesowym w środowisku internetowym, jaka jest jego specyfika i na co zwrócić uwagę rozpoczynając działania w sieci. Jako wieloletni praktyk dzielił się swym doświadczeniem i zachęcał do szukania nowych rozwiązań biznesowych. Do kreatywności zachęcał również Bartłomiej Gola. Przedstawiciel SpeedUp Founding Group mówił, że najlepszym sposobem na zdobycie finansowania z funduszy venture capital i seed capital jest przedstawienie oryginalnego pomysłu i determinacja w osiągnięciu zamierzonego celu.

Innowacyjne projekty mogą liczyć na dofinansowanie w ramach funduszy strukturalnych Unii Europejskiej. Do 2013 roku do wykorzystania jest 846 mln euro na przedsięwzięcia w zakresie usług internetowych w pilotowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka. O funkcjonowaniu programów 8.1 i 8.2 kierowanych do mikro, małych i średnich firm opowiedział w Poznaniu Tomasz Czerwoniak z PARP. Młodych ludzi szczególnie interesowało, kto może liczyć na dofinansowanie i jakich błędów nie popełnić przy składaniu wniosków o dotacje w ramach programów. Dla szukających informacji na ten temat uruchomiono również stronę internetową www.web.gov.pl. Użytkownicy znajdą tam definicje, formalne kryteria, które pozwalają skorzystać z dofinansowania oraz szczegóły, jakie warunki musi spełniać projekt, który ma być finansowany z funduszy UE.

Jak zwykle przy okazji barcampów, impreza była również okazją do networkingu i nawiązania nieformalnych kontaktów, które zaprocentują w życiu zawodowym. O nowych trendach i tym, "co w internetowym świecie piszczy" wszyscy uczestnicy mogli porozmawiać w kuluarach, przy tradycyjnym poczęstunku barcampowców i informatyków - pizzy.

***

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) jest agencją rządową podlegającą Ministrowi właściwemu ds. gospodarki. Zadaniem Agencji jest zarządzanie funduszami pochodzącymi z budżetu państwa i Unii Europejskiej, przeznaczonymi na wspieranie przedsiębiorczości i rozwój zasobów ludzkich, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw.

Fundusze unijne, którymi PARP dysponuje w okresie 2007-2013, są przeznaczone na unowocześnianie technologii stosowanych w przedsiębiorstwach, wspieranie tworzenia związków kooperacyjnych i klastrów małych i średnich firm, inicjowanie działalności innowacyjnej, stymulowanie działalności badawczo-rozwojowej i rozwój przedsiębiorstw. PARP pomagając tworzyć przyjazne środowisko dla funkcjonowania biznesu, współpracuje z instytucjami otoczenia biznesu, organizacjami przedsiębiorców, urzędami i jednostkami samorządu terytorialnego.


Więcej informacji udziela:

Monika Karwat-Bury
Rzecznik prasowy
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
tel. 022/ 432 71 44
e-mail:


Źródłem informacji jest: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości