BIURO PRASOWE

COP 14, 18.11.2008

Ministerstwo Środowiska stawia na nowoczesną komunikację


Ministerstwo Środowiska, promując poznańską Konferencję Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu, zrezygnowało ze standardowych kanałów i form przekazu na rzecz, niespotykanej dotąd wśród instytucji publicznych, zintegrowanej komunikacji marketingowej. Działania wspierające przygotowania do grudniowego szczytu w Poznaniu obejmują więc nie tylko kampanię reklamowo-edukacyjną, ale również komunikację PR-ową oraz liczne wydarzenia organizowane w ramach inicjatywy "Partnerstwo dla klimatu".
Ministerstwu Środowiska zależy na tym, aby informacje dotyczące grudniowej Konferencji oraz zjawiska globalnego ocieplenia dotarły do jak najszerszego grona odbiorców. Z tego powodu główny przekaz kampanii kontynuowany jest za pomocą różnych treści w zależności od medium, do jakiego zostają one skierowane. I tak, w skład kampanii reklamowo-edukacyjnej wchodzą m.in. dwa spoty telewizyjne (15 i 30-sekundowy), różnorodne kreacje internetowe, a także reklama prasowa, radiowa oraz outdoorowa. Za ich kreację oraz zakup mediów odpowiada agencja Wunderman Polska.

Równolegle do kampanii edukacyjno-reklamowej prowadzone są działania z zakresu public relations. Dzięki nim Ministerstwo pozostaje w stałym kontakcie z mediami, które, za pomocą regularnie wysyłanych materiałów prasowych czy organizacji spotkań dla mediów, są na bieżąco informowane o postępach i akcjach prowadzonych w ramach przygotowań do COP 14. Komunikacja PR uzupełniana jest ponadto przez wydarzenia i akcje specjalne, takie jak np.: ekologiczny blog, flash moby czy profil "Klimat" na portalu MySpace.

Ponadto, Ministerstwo Środowiska zdecydowało się wesprzeć obie kampanie - reklamową i PR-owską - zainicjowanym przez siebie programem Partnerstwo dla Klimatu. W jego ramach organizowane są liczne konferencje, debaty, happeningi oraz wystawy fotograficzne, które poprzedzają poznański szczyt. Wszystkie te wydarzenia, poruszając kwestię przeciwdziałania zmianom klimatu, mają za zadanie edukować i zachęcać społeczeństwo do proekologicznych zachowań.

Ministerstwo Środowiska zdecydowało się poprowadzić kampanię promocyjną poznańskiej Konferencji w prawdziwie nowoczesny i integralny sposób. Dzięki temu istnieje duża szansa na osiągniecie zamierzonego celu, tj. podniesienia społecznej świadomości w zakresie zmian klimatu oraz promocji COP 14 jako najważniejszego globalnego wydarzenia w dziedzinie ekologii w 2008 roku.

***

COP 14 (Conference of the Parties - COP) 14 Konferencja Stron Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu (UNFCCC) wraz z 4 Sesją Spotkania Stron Protokołu z Kioto) odbyła się 1 - 12 grudnia 2008 r. w Poznaniu. Organizatorem Konferencji jest Sekretariat Konwencji Narodów Zjednoczonych ds. Zmian Klimatu (UNFCCC, www.unfccc.int), gospodarzem - Rząd RP, a koordynatorem przygotowań z ramienia Rządu - Ministerstwo Środowiska RP (www.cop14.gov.pl).

Szerszych informacji udziela:

Magda Sikorska
Koordynator ds. mediów / Oficer Łącznikowy Kraju Goszczącego COP 14
Tel: (22) 579 27 22
Kom: 0 695 100 978
E-mail:

Joanna Józefiak
Account Executive, Partner of Promotion
Tel: (22) 858 74 58 w. 60
E-mail: