BIURO PRASOWE

Agito.pl, 10.07.2008

Sezon na fotografie


Tuż przed wakacjami kupujemy znacznie więcej aparatów fotograficznych. W największym polskim sklepie internetowym, Agito.pl, sprzedaż w tym okresie wzrosła niemal o jedną trzecią. Klienci coraz częściej wybierają bardziej zaawansowane modele lustrzanek cyfrowych.
W miesiącach przed wakacyjnych cała branża fotograficzna zbiera największe żniwa. Tylko w Agito.pl od kwietnia do czerwca miesięczna sprzedaż aparatów fotograficznych była średnio o 26% wyższa niż w poprzednich miesiącach. Najwyraźniej Polacy z wyprzedzeniem przygotowywali się do nadchodzących wakacji.

Wyraźnym trendem w branży fotograficznej jest także coraz większe zainteresowanie klientów zaawansowanymi modelami. Lustrzanki cyfrowe, które w styczniu br. stanowiły 6,3% wszystkich aparatów fotograficznych sprzedanych w Agito.pl, w czerwcu miały już ponad dwuipółkrotnie większy udział w sprzedaży (16%).

- Klienci coraz częściej decydują się na bardziej zaawansowane, droższe modele aparatów fotograficznych. Sprzedaż lustrzanek cyfrowych w Agito.pl stale rośnie,
a ich udział w ogólnej liczbie sprzedawanych aparatów zwiększa się w zawrotnym tempie -
komentuje Tomasz Sypuła, Prezes Zarządu Agito S.A.

Bez wątpienia największą zachętę dla klientów stanowią stale spadające ceny sprzętu fotograficznego. Markowe aparaty cyfrowe można dziś kupić za kwotę mniejszą niż 300 zł. Półprofesjonalne, markowe lustrzanki cyfrowe to z kolei koszt od ok. 1400 zł wzwyż.

***

Informacje o firmie Agito S.A.
Agito.pl to internetowy hipermarket elektroniczny założony w 2002 roku. W ofercie sklepu znajduje się: sprzęt RTV-AGD, komputery i akcesoria, oprogramowanie, telefony GSM, sprzęt fotograficzny.
W 2006 roku został wyróżniony tytułem "Najlepszego sklepu internetowego z elektroniką użytkową" w rankingu tygodnika "Wprost" oraz portalu Money.pl, w 2007 roku otrzymał zaś tytuł "Mistrza Handlu i Usług MasterCard 2007" oraz "Sklepu Internetowego Roku 2007" w rankingu WebstarFestival, a także tytuł Gazeli Biznesu, zajmując 16. pozycję w tegorocznym wydaniu rankingu dziennika "Puls Biznesu".


Dodatkowych informacji udziela:

Daniel Woubishet
Partner of Promotion
Agencja Public Relations
tel.: +48 22 858 74 58 wew. 25
email: