BIURO PRASOWE
Motorola, 12.06.2008
Motorola stawia na edukację
W dniach 13-14 czerwca odbędzie się już ósmy finał ogólnopolskiego konkursu edukacyjnego Motoroli "Diversity".
Warszawa, Kraków, 12 czerwca 2008 - w piątek i sobotę finaliści konkursu "Diversity" spotkają się w krakowskim ośrodku Motoroli (NYSE: MOT). Firma
od ośmiu lat kontynuuje z powodzeniem program, którego celem jest zachęcenie młodzieży ze szkół ponadgimnazjlanych do studiowania informatyki, a także zmiana postrzegania zawodu informatyka jako typowo męskiej profesji. W tegorocznej edycji wzięło udział 610 uczniów, w tym 328 dziewcząt.
W tym roku uczestnicy konkursu tworzyli stronę internetową, zainspirowaną hasłem "Styl życia". Nie było łatwo - ograniczono liczbę osób w zespole - warunkiem uczestnictwa było stworzenie 3-4 osobowej drużyny, a nie jak wcześniej, składającej się z 5-6 osób. Pozostał wymóg, by w każdym zespole przynajmniej połowę stanowiły dziewczęta. Spośród zakwalifikowanych 153 projektów wybrano
10 najciekawszych stron internetowych, które można obejrzeć na stronie konkursu "Diversity".
Finałowe projekty nadesłano z następujących miast: Andrychów, Katowice, Kołobrzeg, Łódź, Nowy Targ, Poznań (2 projekty), Szczecin, Włocławek, Tarnowskie Góry.
- Rynek nowych technologii oraz informatyki rozwija się w bardzo szybkim tempie, a związane z nim zawody są niezwykle ważne dla współczesnych społeczeństw. Dlatego Motorola zachęca uczniów do wyboru właśnie takiego rodzaju studiów. Szczególną troską otaczamy w tym względzie dziewczęta, z których tylko nieliczne wybierają przyszłość związaną z nowymi technologiami. Naszą metodą jest właśnie konkurs "Diversity" - mówi Jacek Drabik, dyrektor zarządzający Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie.
Na zwycięzców, których poznamy w najbliższy weekend w czasie uroczystej gali, czekają atrakcyjne nagrody, które zostaną przyznane w pięciu kategoriach:
- Najciekawsze potraktowanie tematu: telefony komórkowe Motoroli MOTOKRZR K1,
- Najciekawsza szata graficzna: MP3 Player Apple iPod Nano 4GB Silver
(3 generacja) MA978, - Najbardziej przyjazny interfejs użytkownika: urządzenie wielofunkcyjne HP PhotoSmart C5180 Q8220B,
- Nagroda internautów: słuchawki Bluetooth Motoroli,
- Nagroda publiczności: kamera Creative Live! Cam Video IM Pro 70VF023000003.
Dodatkowo nauczyciele wszystkich pięciu zwycięskich drużyn otrzymają słuchawki Bluetooth od Motoroli.
Finaliści zapoznają się również z najnowszymi niedostępnymi jeszcze na rynku technologiami w krakowskim Centrum Oprogramowania Motoroli oraz będą mogli wybrać dodatkowe atrakcje, m.in.: rejs po Wiśle do Tyńca, zwiedzanie Krakowa, Wieliczki czy wspinaczkę skałkową.
Tegorocznymi patronami są: AGH, UJ, Feminoteka i Edulandia.
***
Kontakty dla mediów:
Małgorzata Matusiewicz
Motorola
+48 22 606 04 50
Agnieszka Józefowicz
+48 22 858 74 58 wew. 49
MOTOROLA i stylizowane logo M są zarejestrowane w amerykańskim Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych. Znak towarowy Bluetooth należy do jego właścicieli i jest wykorzystywany przez firmę Motorola na podstawie udzielonej licencji. Android, Google, Google Maps, Google Latitude, Google Mail, YouTube, iGoogle, Android Market i Google Talk są znakami towarowymi Google inc. Wszystkie inne nazwy produktów i usług należą do ich odpowiednich właścicieli. © 2009 Motorola, Inc.