BIURO PRASOWE

Agito.pl, 01.02.2008

Rekordowy rok polskiego e-commerce


Według szacunków branży, wartość polskiego rynku handlu internetowego sięgnęła w ubiegłym roku 8 miliardów zł. Oznacza to wzrost rzędu 60 proc. w porównaniu z rokiem 2006. Jeszcze szybciej niż rynek rośnie największy polski sklep internetowy - Agito.pl.
- W ubiegłym roku zanotowaliśmy ponad 100% wzrost przychodów, które wg naszych szacunków wyniosły ok. 120 milionów zł. wobec 53 mln zł. rok wcześniej. Wpływ na to miało znaczne umocnienie marki Agito.pl, ale też dynamiczny rozwój całego rynku e-commerce w Polsce - mówi Tomasz Sypuła, Prezes Zarządu Agito S.A.

W 2007 r. sklep Agito.pl zrealizował ponad 140 tys. zamówień, sprzedając ponad ćwierć miliona produktów. Miesięczna liczba unikalnych użytkowników witryny przekracza dziś pół miliona, a paczka z logo Agito dociera do Klienta w Polsce średnio co cztery minuty.

W związku z rosnącym zainteresowaniem handlem internetowym wśród Polaków, sklep Agito.pl poczynił w ubiegłym roku kilka ważnych inwestycji. W sierpniu 2007 rozpoczęło się wdrożenie zintegrowanego rozwiązania informatycznego klasy ERP, które wspomaga zarządzanie przedsiębiorstwem w obszarze sprzedaży i logistyki, a także finansów i księgowości. Rozwiązanie Softlab SQL wdrażane we współpracy z Asseco Business Solutions SA pozwoli sprostać wymaganiom stawianym przez lawinowo rosnącą liczbę Klientów sklepu. Dzięki integracji systemu z narzędziami stosowanymi przez spedytorów możliwa będzie płynna elektroniczna wymiana danych na temat przesyłek, a dostosowanie rozwiązania do systemów bankowości elektronicznej pozwoli na bieżącą kontrolę rosnącej ilości rozrachunków.

Kolejną inwestycją, która pozwoli Agito.pl przygotować się do dalszego rozwoju, jest zlecenie obsługi logistycznej sklepu firmie ESM Logistics S.A. W ramach podpisanej 31 grudnia ub. r. umowy, firma, jako partner outsourcingowy, obsługuje całą działalność magazynową hipermarketu internetowego Agito.pl, włączając w to również obsługę magazynu serwisowego. Magazyn został wyposażony w regały wysokiego składowania, regały przepływowe wraz z systemem kuwet, systemy taśmociągowe służące do automatycznego przemieszczania się towarów, terminale bezprzewodowe umożliwiające mobilne wykorzystywanie systemu informatycznego, czytniki kodów kreskowych, wózki elektryczne służące do obsługi wysokiego składowania towaru i ciągniki elektryczne służące do grupowej zbiórki towarów na podstawie zamówień. Rozbudowa magazynu pozwoli na wysyłanie nawet 5000 paczek na dobę.

Rok 2007 był dla Agito.pl rokiem szczególnym również ze względu na przeprowadzony w październiku rebranding marki, w ramach którego zmieniono logotyp i całą identyfikację wizualną firmy. Strona internetowa sklepu została odświeżona i zyskała nowe funkcjonalności, m.in. nową wyszukiwarkę NetSprint eCommerce, która ułatwia znalezienie produktów dzięki zastosowaniu zaawansowanej analizy języka polskiego.

Jesienią 2007 r. do zespołu Agito.pl dołączył Tomasz Bator, nowy wiceprezes odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Doświadczenie zawodowe zdobywał w takich firmach, jak Compaq, Hewlett Packard i Microsoft.

***

Informacje o firmie Agito S.A.
Agito.pl to internetowy hipermarket elektroniczny założony w 2002 roku. W ofercie sklepu znajduje się: sprzęt RTV-AGD, komputery i akcesoria, oprogramowanie, telefony GSM, sprzęt fotograficzny.
W 2006 roku został wyróżniony tytułem "Najlepszego sklepu internetowego z elektroniką użytkową" w rankingu tygodnika "Wprost" oraz portalu Money.pl, w 2007 roku otrzymał zaś tytuł "Mistrza Handlu i Usług MasterCard 2007" oraz "Sklepu Internetowego Roku 2007" w rankingu WebstarFestival, a także tytuł Gazeli Biznesu, zajmując 16. pozycję w tegorocznym wydaniu rankingu dziennika "Puls Biznesu".


Dodatkowych informacji udziela:

Daniel Woubishet
Partner of Promotion
Agencja Public Relations
tel.: +48 22 858 74 58 wew. 25
email: