BIURO PRASOWE

Electronic Arts, 22.11.2007

Demo car NEED FOR SPEED(tm) PROSTREET SEAT LEON CUPRA wyjechał na ulice!


Owiany tajemnicą plan firmy Electronic Arts Polska oraz Iberia Motor Company S.A. zakończył się sukcesem! Po kilku miesiącach prac powstał, inspirowany grą komputerową, samochód demonstracyjny gry Need for Speed(tm) ProStreet. Wysiłek najlepszych polskich projektantów, inżynierów i mechaników od tuningu nie poszedł na marne - 320 koni mechanicznych, sportowe zawieszenie, wyczynowy układ hamulcowy, profesjonalne opony i unikatowy czerwony kolor - oto demo car NEED FOR SPEED(tm) PROSTREET SEAT LEON CUPRA.
Już 23 listopada odbędzie się długo oczekiwana przez fanów gier komputerowych oraz wyścigów samochodowych premiera kultowej gry NEED FOR SPEED(tm) PROSTREET. Gra to nie tylko widowiskowe, pełne adrenaliny wyścigi na torach całego świata, to także możliwość modyfikacji prawie każdego elementu samochodu i stworzenie auta marzeń. Za sprawą firmy Electronic Arts Polska, producenta i wydawcy gry Need for Speed ProStreet, oraz Iberia Motor Company S.A. - generalnego importera samochodów marki SEAT w Polsce, przeróbkom mechanicznym oraz wizualnym poddany został prawdziwy SEAT Leon CUPRA.

W projekt zaangażowanych było wiele firm. Modyfikacjami mechanicznymi zajęło się VTG, a części dostarczył Inter-Cars, największy dystrybutor części zamiennych do samochodów w Europie Środkowo-Wschodniej. Dziś SEAT Leon CUPRA osiąga moc 320 koni mechanicznych, ma nowy intercooler, oprogramowanie silnika, profesjonalne zawieszenie i hamulce oraz opony T1R firmy TOYO.

Lista modyfikacji przeprowadzonych przez INTER-CARS i VTG:
  • zestaw hamulcowy Brembo GT, tarcze wiercone 330 x 28 mm, zaciski 4-tłoczkowe, metalowe przewody hamulcowe;
  • zawieszenie gwintowane Bilstein B16 PSS10 (regulacja twardości 10 stopni i regulacja wysokości w zakresie 30-50 mm);
  • fotele sportowe BiMarco Futura;
  • szyny przesuwne do foteli (SPARCO);
  • mocowanie boczne do foteli (SPARCO);
  • pasy szelkowe czerwone 4-punktowe (Sabelt);
  • felgi z lekkich stopów 8,5 x 19" (ATS Taurus);
  • wyczynowe opony TOYO T1R;
  • supersprint tłumik końcowy lewa + prawa strona (Duplex);
  • supersprint końcówki do wydechu owalne (2 szt.);
  • filtr powietrza, wkład (K&N);
  • projekt, wykonanie i montaż dużego intercoolera razem z orurowaniem (VTG);
  • zmiana oprogramowania sterującego silnikiem (VTG).


W pracach nad samochodem demonstracyjnym NEED FOR SPEED(tm) PROSTREET SEAT LEON CUPRA wzięła udział także firma AutoR. Przygotowała ona unikalną wersję bodykitu. Karbonowe elementy karoserii wykonała firma AGT, a eksperci z Laboratorium Badawczo-Rozwojowego firmy NOVOL opracowali lakier w kolorze czerwonym, którym zostało pokryte auto.

Firma Electronic Arts Polska ma jeszcze jedną wyjątkową niespodziankę dla fanów gry Need for Speed ProStreet. Wiosną w samochodzie zainstalowany zostanie sprzęt audiowizualny JL Audio i Eclipse oraz konsole Xbox 360(tm). Odpowiedzialne za to będą firmy SONIA DRAGA oraz AUDIOMANIA we współpracy ze znaną na rynku motoryzacyjnym firmą JAVA CAR DESIGN, która wykończy wnętrze wysokiej jakości skórą.

Już w najbliższy weekend NEED FOR SPEED(tm) PROSTREET SEAT LEON CUPRA wyjedzie na ulice polskich miast - będzie można go zobaczyć w Galerii Krakowskiej w Krakowie. Wkrótce odbędą się kolejne eventy, podczas których będzie można zobaczyć demo car i zagrać na symulatorach w Need for Speed ProStreet.

Oficjalnymi patronami medialnymi gry Need for Speed ProStreet są TVN Turbo, "Auto Świat" i Antyradio.

***

Informacje o firmie Electronic Arts
Electronic Arts(tm) jest wiodącym producentem interaktywnego oprogramowania rozrywkowego na świecie. Firma założona w 1982 roku, z powodzeniem tworzy, wydaje i dystrybuuje swoje produkty w wielu krajach, na komputery osobiste, konsole i telefony komórkowe.

Electronic Arts to trzy dywizje, EA SPORTS(tm), EA GAMES(tm) oraz EA PLAY(tm), tworzące gry dla różnych grup fanów. EA SPORTS to tytuły sportowe, takie jak FIFA, NHL(tm), NBA(tm), FIGHT NIGHT(tm), TENNIS. W ofercie EA GAMES(tm) znajdują się m.in. serie NEED FOR SPEED(tm), BATTLEFIELD(tm), MEDAL OF HONOR(tm) czy COMMAND & CONQUER(tm) a także zupełnie nowe produkcje jak MIRRORS EDGE(tm) czy DEAD SPACE(tm). EA PLAY(tm) tworzy i wydaje gry skierowane do masowego odbiorcy, takie jak kultowa seria THE SIMS(tm) czy HARRY POTTER(tm) lub gry na licencji HASBRO.

Więcej informacji na www.ea.pl.

Kontakt dla mediów:

Partner of Promotion
Tomasz Cichocki
Tel. (22) 858 74 58 wew. 51
e-mail:

Partner of Promotion
Filip Straburzyński
Tel. (22) 858 74 58 wew. 44
e-mail: