BIURO PRASOWE

Motorola, 11.10.2007

Z myślą o innych - Global Day of Service Motoroli


10 października 11 000 pracowników Motoroli z 47 krajów pomagało innych ludziom. Pracownicy z Polski między innymi wsparli rodzinne domy dziecka, oddali krew i prowadzili szkolenia.
Kraków, Warszawa, 11 października 2007 roku - Ponad 150 pracowników-ochotników Motoroli z Polski oraz ponad 11 000 wolontariuszy ze światowego koncernu Motorola (NYSE: MOT) tego samego dnia wstało od swoich biurek, by wspólnie poświęcić czas innym. Po raz drugi 10 października 2007 r. Motorola zorganizowała akcję na skalę całego świata - Global Day of Service. Przez pół dnia pracownicy, zamiast wykonywać swoje codzienne obowiązki, wspomagają projekty poświęcone najważniejszym dla koncernu zagadnieniom, m.in. edukacji, środowisku naturalnemu oraz zaangażowaniu społecznemu.

- Motorola troszczy się o lokalne społeczności. Używamy do tego siły naszych umysłów jak i mięśni - mówi Ed Zander, prezes Motoroli. Jesteśmy dumni z talentów, kreatywności oraz poświęcenia, jakie prezentują nasi pracownicy zarówno tego szczególnego dnia, jaki i przez cały rok.

Jednym z najważniejszych celów Motoroli w Polsce jest edukacja młodzieży, w tym zachęcanie jej do wyboru studiów związanych z informatyką. Dlatego pracownicy krakowskiego centrum oprogramowania firmy przygotowali aż trzy projekty związane z tym zagadnieniem. Przeprowadzili warsztaty poświęcone nowym technologiom dla uczniów I LO w Krakowie, w których wzięło udział 100 licealistów. Kwestowali na Rynku Głównym i krakowskim Kazimierzu na rzecz akcji "Podzielmy się wiedzą", gdzie zebrali 957 zł. Inżynierowie z Motoroli przygotowali dzień pełen atrakcji naukowych dla 25 dzieci z programu "Akademia Przyszłości" realizowanego przez stowarzyszenie WIOSNA. Celem programu jest wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z ubogich rodzin.

Nie zabrakło również prac fizycznych i darów rzeczowych. Pracownicy z Motoroli posprzątali teren parku wokół szpitala im. J. Babińskiego oraz wokół rodzinnego domu dziecka "Mały Książę" w Krakowie. Firmowi informatycy zadbali też o to, aby komputery, z których korzystają dzieci, były w pełni sprawne, a także miały aktualne wersje oprogramowania. Pracownicy z warszawskiego biura Motoroli zebrali 1700 złotych m.in. na zakup mleka, pieluch i proszku do prania dla maluchów z rodzinnego pogotowia opiekuńczego "Betlejem" z Warszawy.

Dodatkowym działaniem tego dnia była akcja krwiodawstwa zorganizowana pod patronatem klubu MOTOKRWINKA. Klub powstał z inicjatywy pracowników Motoroli dwa lata temu, którzy od momentu jego założenia, regularnie organizują tego typu akcje i oddają krew. We wczorajszej akcji 46 osób oddało łącznie 20 litrów 700 mililitrów krwi.

Więcej informacji o Global Day of Service na stronie
www.motorola.com/globaldayofservice

* * *



Informacje o Fundacji Motoroli
Fundacja Motoroli jest niezależną charytatywną i filantropijną gałęzią Motoroli. Firma wspiera społeczności, z których wywodzą się jej pracownicy. Osiąga to dzięki przyznawaniu strategicznych grantów, tworzeniu silnie współpracujących ze sobą społeczności, popierając innowacje oraz angażując wszystkich tych, na których ma wpływ działalność firmy. Szczególną wagę Fundacja Motoroli przykłada do edukacji, a w szczególności nauk ścisłych, technologii, inżynierii oraz matematycznego programowania. Więcej informacji na stronie www.motorola.com/giving.

***

Kontakty dla mediów:
Małgorzata Matusiewicz
Motorola
+48 22 606 04 50


Agnieszka Józefowicz
+48 22 858 74 58 wew. 49


MOTOROLA i stylizowane logo M są zarejestrowane w amerykańskim Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych. Znak towarowy Bluetooth należy do jego właścicieli i jest wykorzystywany przez firmę Motorola na podstawie udzielonej licencji. Android, Google, Google Maps, Google Latitude, Google Mail, YouTube, iGoogle, Android Market i Google Talk są znakami towarowymi Google inc. Wszystkie inne nazwy produktów i usług należą do ich odpowiednich właścicieli. © 2009 Motorola, Inc.