BIURO PRASOWE

3M, 15.05.2007

3M Poland zdobywcą prestiżowego tytułu - Business Superbrand Polska 2007


Firma 3M Poland została wybrana jedną z najsilniejszych marek biznesowych na rynku polskim i otrzymała tytuł "Business Superbrand" przyznany przez organizację The Superbrands Ltd.
Dnia 30 kwietnia 2007 r. z rąk przedstawicieli partnera międzynarodowej organizacji The Superbrands Ltd., firma 3M Poland otrzymała honorowy dyplom upoważniający ją do posługiwania się tytułem "Business Superbrand Polska 2007".

Wybór zwycięskich marek rozpoczął się od utworzenia listy ok. 5000 marek, z których, na podstawie niezależnych badań rynku oraz danych finansowych, wybrano 1400. Ich lista została przekazana grupie niezależnych ekspertów pod nazwą Rada Marek. W jej skład wchodzą przedstawiciele różnych środowisk: dziennikarze, pracownicy agencji reklamowych, marketingowych, Public Relations oraz przedstawiciele największych firm w Polsce. Oceniali oni marki w skali 1-20, bazując na swojej subiektywnej opinii na temat siły marketingowej poszczególnych brandów. Głosami Rady, tytuł Business Superbrands został przyznany firmie 3M Poland jako jednej z 70 uhonorowanych marek na rynku polskim. Firma została również zaproszona do przedstawienia historii swojego rozwoju na polskim rynku w albumie "Business Superbrands Polska" - publikacji określanej na świecie mianem "Biblii Brandingu".

Otrzymanie tytułu Business Superbrand to podkreślenie silnej pozycji marki 3M na rynku polskim, jaj wysokiej jakości, 100-letniej tradycji na świecie oraz prestiżu. Znalezienie się w gronie 70 najsilniejszych spośród tysiąca innych marek to ogromne wyróżnienie.

W skład Rady Marek Business Superbrands 2007 wchodzą:

Dorota Goliszewska - Redaktor Naczelna Manager Magazin - Przewodniczący Rady Marek
oraz
Krzysztof Chechłacz - Wiceprezes Euler Hermes
Aleksander Drzewiecki - Prezes House of Skills
Andrzej Jacaszek - Wydawca i Dyrektor Zarządzający Harvard Business Review
Marcin Kaszuba - Senior Manager Ernst & Young
Grzegorz Kiszluk - Redaktor Naczelny Brief
Marta Kowalska-Marrodan - Prezes polskiego oddziału Egon Zehnder
Piotr Lemberg - Zastępca Kierownika działu Gospodarka "Dziennik"
Tomasz Magda - Partner Amrop Int.
Ewa Małyszko - Prezes SEB TFI S.A.
Krzysztof Nowakowski - Prezes polskiego oddziału Korn/ Ferry
Henryk Orfinger - Przewodniczący Rady Nadzorczej Laboratorium Kosmetyczne dr Irena Eris
Wiesława Ewa Plucińska - Prezes EVIP
Tomasz Sielicki - Przewodniczący Rady Nadzorczej ComputerLand
Jarosław Sroka - Redaktor Naczelny Gazeta Prawna
Krzysztof Telega - Dyrektor Zarządzający Pion Bankowości Korporacyjnej PKO BP
Piotr Wielgomas - Prezes Bigram

***

O 3M Company

3M Company jest liderem na światowych rynkach w większości oferowanych linii produkcyjnych, prowadzącym zdywersyfikowaną działalność przemysłową i operacyjną w 60 krajach. 3M zatrudnia 67.000 pracowników i dysponuje gamą 50.000 produktów. 3M jest liderem na wielu rynkach, m.in. na rynku przemysłowym, transportu i drogownictwa, telekomunikacji, bezpieczeństwa, ochrony i zabezpieczeń, produktów medycznych i stomatologicznych. Kluczem do sukcesu 3M są: wszechstronność, innowacyjność i poważne podejście do zagadnień ochrony środowiska naturalnego. Atutem firmy jest silna baza technologiczna. Od wielu lat główne założenia strategii firmy pozostają niezmienne - są nimi: ciągły rozwój innowacyjnych technologii i produktów oraz ekspansja na nowe rynki. (www.3m.com)

3M Poland Sp. z o.o. jest filią koncernu Minnesota Mining and Manufacturing i została założona w Polsce w 1991 roku. Centrala mieści się w Kajetanach k/Warszawy, a biura regionalne w Gdańsku, Katowicach i Wrocławiu. 3M Poland posiada zakład produkcji medycznej we Wrocławiu oferujący m.in. popularne plastry 3M Viscoplast oraz sztuczne unieruchomienia Scotchcast(tm), jak również zakład z branży nowoczesnych technologii gdzie produkowana jest folia optyczna do monitorów LCD. Obecnie firma jest w trakcie realizacji kolejnej inwestycji - nowoczesnej fabryki taśm przemysłowych przy ulicy Kowalskiej we Wrocławiu w ramach Wałbrzyskiej Strefy Ekonomicznej. 3M Poland posiada w swojej ofercie ponad 10.000 produktów. Łączna sprzedaż w roku 2006 wyniosła 566 tysięcy złotych, a firma odnotowała 26% wzrost. Lokalna oferta jest przygotowywana w kilkunastu działach firmy (www.3m.pl).

Dodatkowych informacji udziela:

3M Poland
Ilona Gajewska
Corporate Marketing & Public Relations
3M Poland Sp. z o.o.
Tel. (22) 739 6024,
Fax: (22) 739 6008,
e-mail: