BIURO PRASOWE

Motorola, 01.02.2007

"Diversity" - młodzież przełamuje stereotypy płci


Już po raz siódmy rusza ogólnopolski program edukacyjny Motoroli "Diversity". Tegorocznym tematem jest "What's next?".
Warszawa, Kraków, 1 lutego 2007 - Krakowskie Centrum Oprogramowania Motoroli rozpoczyna siódmą edycję ogólnokrajowego programu edukacyjnego "Diversity", skierowanego do uczniów polskich szkół ponadgimnazjalnych. Akcja ma zachęcić młodzież, a zwłaszcza dziewczęta, do wyboru studiów związanych z informatyką. Głównym założeniem, które wpisuje się w ideę różnorodności realizowaną przez Motorolę na całym świecie, jest zmiana stereotypowego postrzegania zawodu informatyka, a w szczególności inżyniera, jako domeny mężczyzn.

Zadaniem uczestników jest stworzenie strony internetowej, zainspirowanej tematem "What's next?". W konkursie mogą wziąć udział zespoły mieszane, przynajmniej
w połowie składające się z dziewcząt, pod opieką nauczyciela. W tym roku po raz pierwszy należy zaprezentować stronę dwujęzyczną - po polsku i angielsku.

- Program ciągle się rozwija. Kiedy siedem lat temu rozpoczynaliśmy "Diversity", wzięło w nim udział 120 uczniów - a w zeszłym roku ponad 2000. Wśród tegorocznych absolwentek informatyki są już dziewczyny, które uczestniczyły
w pierwszych edycjach naszego konkursu. Kilka z nich skorzystało z praktyk
w krakowskim Centrum Oprogramowaniu Motoroli. To dowód, że postawienie na edukację było właściwym wyborem, który przyniesie efekty - mówi Jacek Drabik, dyrektor zarządzający Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie.

W tym roku dla zwycięzców przewidziane są zwolnienia z czesnego na kierunki informatyczne, ufundowane przez Wyższą Szkołę Europejską im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Wyższą Szkołę Zarządzania i Administracji w Zamościu. Chcąc zachęcić do studiów informatycznych, każda z uczelni ufundowała 6 takich stypendiów na studia stacjonarne lub niestacjonarne, tworząc w ten sposób precedens w swoim procesie rekrutacji.

Nowością siódmej edycji będzie specjalnie przygotowany przewodnik po prawie autorskim dla młodzieży. Udostępniony na stronie konkursu www.diversity.pl będzie
w przystępnej formie omawiał wszelkie zagadnienia związane z przestrzeganiem prawa autorskiego przy wykorzystywaniu materiałów do budowania stron internetowych.

Zgłoszenia uczestnictwa będą przyjmowane do 16 marca 2007 roku. Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się w połowie czerwca w auli Wyższej Szkoły Europejskiej
w Krakowie. Nagrody zostaną przyznane zespołom w trzech kategoriach: "Najciekawsza szata graficzna", "Najciekawsze potraktowanie tematu" i "Najbardziej przyjazny interfejs użytkownika". Wyróżnienia przyznają także internauci oraz publiczność zgromadzona podczas ceremonii.

Więcej informacji o konkursie na oficjalnej stronie: www.diversity.pl.

Patronami medialnymi tegorocznej edycji "Diversity" są: "Magazyn Komputerowy ENTER", portal Interia.pl, wortale Edulandia.pl oraz Feminoteka, magazyn "Cogito". Partnerami są: Hewlett Packard Polska, Logitech Polska oraz Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie.

***

Kontakty dla mediów:
Małgorzata Matusiewicz
Motorola
+48 22 606 04 50


Agnieszka Józefowicz
+48 22 858 74 58 wew. 49


MOTOROLA i stylizowane logo M są zarejestrowane w amerykańskim Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych. Znak towarowy Bluetooth należy do jego właścicieli i jest wykorzystywany przez firmę Motorola na podstawie udzielonej licencji. Android, Google, Google Maps, Google Latitude, Google Mail, YouTube, iGoogle, Android Market i Google Talk są znakami towarowymi Google inc. Wszystkie inne nazwy produktów i usług należą do ich odpowiednich właścicieli. © 2009 Motorola, Inc.