BIURO PRASOWE

Partner of Promotion, 12.07.2006

Nagroda IPRA dla Partner of Promotion


Agencja Partner of Promotion otrzymała nagrodę w konkursie IPRA Golden World Awards 2006. Projekt "Szóste Paliwo", realizowany dla Rockwool Polska, otrzymał nagrodę specjalną Hill & Knowlton Award for the Environment. "Partnersi" są jedyną polską agencją nagrodzoną podczas tegorocznej edycji IPRA Golden World Awards.
Do konkursu, organizowanego przez International Public Relations Association, zgłoszono 323 prace z 41 krajów. - Wysoki poziom zgłoszeń był w tym roku prawdziwym wyzwaniem dla członków Jury. Podobnie jak rekordowa liczba zgłoszonych projektów. Wszyscy nagrodzeni reprezentowali wysoki poziom planowania strategicznego, kreatywności i dowiedli bardzo wysokiej jakości działań PR prowadzonych na całym świecie w 2006 roku - powiedziała Sheila O'Sullivan - Przewodnicząca Jury.

Rockwool Polska jest producentem materiałów izolacyjnych z wełny mineralnej. Gdy agencja Partner of Promotion pod koniec 2004 r. rozpoczynała kampanię "Szóste paliwo", temat oszczędzania energii w ogóle nie istniał w świadomości opinii publicznej. Relatywnie niskie ceny energii nie zachęcały również do poprawy efektywności energetycznej budynków. Stosowanie wysokiej jakości energooszczędnych materiałów budowlanych kojarzyło się ponadto z dodatkowymi kosztami.

Kampanię oparto na promocji prospołecznych zachowań, zmierzających do oszczędzania energii w oparciu o wykorzystanie "szóstego paliwa", którym przewrotnie jest mniejsze zużycie energii, jakie niesie ze sobą odpowiednia izolacja termiczna budynków. Zgodnie z badaniami ponad 40 proc. energii zużywanej przez kraje Unii Europejskiej pochłaniają budynki. Odpowiednie ocieplenie budynków może jednocześnie obniżyć straty energii i pozwolić zaoszczędzić w budżetach domowych znaczne kwoty wydawane na ogrzewanie.

Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations (IPRA) jest najważniejszym międzynarodowym stowarzyszeniem zrzeszającym profesjonalnych praktyków public relations z ponad 100 krajów. Działalność IPRA obejmuje prowadzenie międzynarodowego magazynu on-line IPRA FrontLine oraz organizację seminariów i konferencji z zakresu public relations. Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations prowadzi kampanię na rzecz przejrzystości mediów, a także corocznie przyznaje nagrody IPRA Golden World Awards dla najlepszych programów PR z całego świata. Siedziba Międzynarodowego Stowarzyszenia Public Realtions mieści się w Wielkiej Brytanii. Więcej informacji o IPRA można znaleźć na stronie www.ipra.org.