BIURO PRASOWE

RemaDays, 29.03.2005

Optymistyczne nastroje w branży marketingowej - wynika z badań MillwardBrown SMG/KRC


Firma badawcza MillwardBrown SMG/KRC przeprowadziła podczas Międzynarodowych Dni Marketingu, PR i Reklamy RemaDays 2005 badanie wśród 201 przedstawicieli firm-wystawców. Wyniki dają wiarygodny obraz nastrojów i poglądów polskiego świata marketingu.
Wśród wystawców dominowali producenci artykułów i upominków reklamowych - tę dziedzinę działalności deklarowała blisko połowa respondentów. Kolejną, jednak już zdecydowanie mniej liczną grupą były media (9 %). Na imprezie miały stoiska również agencje BTL (7%), agencje PR (5%), firmy outdoorowe (3%), agencje marketingu bezpośredniego (3%), a także domy mediowe (2%), agencje ATL (2%) i instytuty badawcze (2%).

Aż 49% uczestników imprezy oceniło sytuację na rynku mediów i reklamy jako dobrą lub bardzo dobrą, a 45% jako przeciętną. Podobny optymizm towarzyszy oczekiwaniom badanych - zdaniem 43% respondentów sytuacja na rynku mediów i reklamy poprawi się lub zdecydowanie poprawi się, zaś 52% uważa, że nie ulegnie ona zmianie.

Oceny badanych związane ze strategią działania firm na rynku są mocno zróżnicowane. Zdaniem 34% uczestników targów większość firm jest nastawiona na rozwój, a 37% badanych zaś uważa, że firmy chcą utrzymać obecną pozycję na rynku. W odpowiedzi na pytanie o warunki działania firm w obecnej sytuacji ekonomicznej, 47% badanych stwierdziło, że funkcjonowanie przedsiębiorstwa zależy w większym stopniu od umiejętności i zdolności marketingowych jego władz. Prawie taka sama (47%) liczba respondentów zgodziła się z twierdzeniem, że funkcjonowanie przedsiębiorstwa w większym stopniu zależy od zewnętrznej sytuacji rynkowej. Aż 85% wystawców uważa że firmy są coraz bardziej nastawione na redukcję kosztów; 88% twierdzi, że konkurencja na rynku rośnie; zaś 35% uważa klimat panujący obecnie na rynku za sprzyjający powstawaniu nowych firm.

Z badań MillwardBrown SMG/KRC wynika, że przedstawiciele polskiej branży marketingu są optymistami - zdecydowana większość ankietowanych ocenia sytuację na rynku jako dobrą, bardzo niewielu spodziewa się jej pogorszenia.

- Liczba, skład oraz nastroje panujące wśród wystawców były zgodne z naszymi wcześniejszymi oczekiwaniami. Mam szczerą nadzieję, że na RemaDays 2006 spotkamy się z podobnym zainteresowaniem - powiedział Sławomir Giefing, prezes GJC Inter Media Sp. z o.o., organizatora imprezy.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę MillwardBrown SMG/KRC w dniach 22-23 marca 2005 r. podczas Międzynarodowych Dni Marketingu, PR i Reklamy RemaDays 2005.

***

Międzynarodowe Dni Marketingu, PR i Reklamy RemaDays 2005 odbyły się w dniach 22-24 marca 2005 r. w warszawskim kompleksie targowo - wystawienniczym EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego12/14. Na 10 tys. metrów kwadratowych została przygotowana część wystawiennicza oraz towarzyszący jej Kongres marketingu, który objął blisko 120 godzin konferencyjnych podzielonych na 9 różnych paneli. Udział w imprezie wzięli najważniejsi przedstawiciele wszystkich sektorów komunikacji marketingowej, w tym m.in. media, agencje reklamowe, agencje public relations, domy mediowe, instytuty badawcze, firmy reklamy zewnętrznej, agencje interaktywne, producenci artykułów reklamowych i systemów wystawienniczych, agencje organizacji imprez specjalnych i wiele innych.

Patroni medialni: Gazeta Wyborcza, Radio Pin, Polska Agencja Prasowa, Businessman Magazine, Warsaw Business Journal, Aktivist, Wirtualna Polska, Dzień Dobry, Golf & Life.

Patroni branżowi: Brief, Piar.pl, Wirtualnemedia.pl, Internet PR, Mediarun.pl, Gifts Journal, MediaLink.pl, Świat Druku, Aktualności Wydawnictwo Targowe, SARE, Kongresy i Konferencje, Agencja BTL, Vidart, Opakowanie, Targi Polskie, Business Media, Handel + Zarządzanie, Papierniczy Świat, Conference & Business.

Patronat merytoryczny: Związek Firm Public Relations, Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, Polskie Stowarzyszenie Public Relatins, Chartered Institute of Marketing

Dodatkowych informacji udziela:

Paweł Czermak
tel. (22) 858 74 58,


Partner of Promotion