BIURO PRASOWE

Bloober, 18.06.2019

Piotr Babieno gościem na konferencji Gaming na Giełdzie


Piotr Babieno, prezes Bloober Team, polskiego twórcy i producenta gier z gatunku horroru psychologicznego, był gościem konferencji „Gaming na Giełdzie”, która odbyła się wczoraj w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Jednym z głównych tematów spotkania była sensacyjna informacja o pracach krakowskiego studia nad nową grą „Blair Witch”, opartej na uniwersum filmowym kultowego dreszczowca. Patronat nad konferencją objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.



Warszawska Giełda Papierów Wartościowych kontynuuje cykl spotkań z największymi, polskimi producentami gier komputerowych. Ma to związek z dynamicznym rozwojem tego sektora gospodarki – rodzime tytuły zdobywają uznanie na całym świecie, zaś nasi programiści i graficy uznawani są za wyjątkowo kreatywnych i utalentowanych. Ekonomiści szacują, że polski rynek gier komputerowych wart jest obecnie ponad 540 milionów dolarów.

Motywem przewodnim wczorajszej, drugiej edycji konferencji „Gaming na Giełdzie” były zeszłotygodniowe targi E3 w Los Angeles, na którym pojawiło się wielu polskich twórców.. Jednym z nich było krakowskie studio Bloober Team, specjalizujące się w produkcjach z gatunku artystycznego horroru psychologicznego. – Polska nie posiada bogatej tradycji horroru, to gatunek dopiero odkrywany przez naszych artystów. Tym bardziej jesteśmy dumni, że udało nam się stworzyć

unikalny styl, dzięki któremu Bloober Team należy dziś do światowej czołówki producentów gamingowych horrorów, a nasze tytuły, takie jak „Layers of Fear” czy „>observer_”, są powszechnie rozpoznawalne i doceniane – mówi Piotr Babieno. Prezes Bloober Team był jednym z prelegentów na poniedziałkowej konferencji.

Jego komentarze dotyczące targów E3 i dynamiki, z jaką rozwija się polski rynek gier komputerowych były tym cenniejsze, że to właśnie w Los Angeles twórcy z krakowskiego studia po raz pierwszy publicznie ogłosili, że pracują nad kolejnym tytułem – „Blair Witch”. Jak sama nazwa wskazuje, gra będzie bezpośrednio odwoływać się do kultowego filmu „Blair Witch Project”. Nakręcony dokładnie dwadzieścia lat temu horror to jedno z najbardziej kontrowersyjnych i znanych dzieł kinematografii. Cały budżet produkcji wyniósł niespełna 60 tysięcy dolarów, zaś tylko w kinach film zarobił ponad 240 milionów UDS.

- Możliwość stworzenia gry komputerowej opartej na absolutnym klasyku horroru, jakim bez wątpienia jest „Blair Witch Project”, to olbrzymie wyróżnienie dla naszego studia. Stanowi to również dowód zaufania, jakim obdarzyła nas wytwórnia Lionsgate – jeden z największych producentów filmowych na świecie, posiadający prawa autorskie tego dzieła – mówi Piotr Babieno. – Tworząc ”Blair Witch”, Bloober Team wpisuje się w globalną historię gamingu. Ten tytuł będzie kupowany, próbowany i komentowany od Australii po Kalifornie – dodaje.
Jak mówił Piotr Babieno na warszawskiej giełdzie, imponująca liczba polskich twórców obecnych na targach E3 świadczy o stale rosnącym potencjale polskiego rynku gamingowego. W ocenie prezesa Bloober Team Polska ma okazję stać się jednym z wiodących producentów gier komputerowych na świecie. – Tym bardziej, że poza czystą rozrywką oferujemy naszym odbiorcom ambitną, intrygującą fabułę, bogatą w alegorie i odniesienia do innych gatunków sztuki. Gracz nie jest jedynie konsumentem – staje się współtwórcą kolejnych tytułów, nieustannie inspirującym i motywującym studia do wypuszczania coraz lepszych produkcji – mówił prezes Bloober Team.

Piotr Babieno, prezes Bloober Team, polskiego twórcy i producenta gier z gatunku horroru psychologicznego, był gościem konferencji „Gaming na Giełdzie”, która odbyła się wczoraj w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Jednym z głównych tematów spotkania była sensacyjna informacja o pracach krakowskiego studia nad nową grą „Blair Witch”, opartej na uniwersum filmowym kultowego dreszczowca. Patronat nad konferencją objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

 

***

Bloober Team S.A. – założone w 2008 roku w Krakowie polskie studio tworzące gry wideo.
Od 2011 roku notowane na NewConnect [BLO(BLOOBER)]. Twórca takich tytułów jak BRAWL, Layers of Fear czy >observer_. Studio w 2017 roku zostało laureatem „Paszportu Polityki” w dziedzinie „Kultura cyfrowa” oraz nagrody Digital Dragons 2018 w kategorii „Najlepsza polska gra 2017 roku” za >observer_. W skład spółki wchodzą: Bloober Team S.A. [ekspert w dziedzinie horrorów psychologicznych], Feardemic [globalny wydawca horrorów], oraz iFun4All S.A. [R&D i wydawca gier].

Bloober Team S.A. rozwija autorską technologię Catharsis 2.0, pozwalającą graczom w trakcie rozgrywki podejmować decyzje o charakterze moralnym. Na etapie tworzenia scenariuszy studio współpracuje z ośrodkami akademickimi i ekspertami w dziedzinie psychologii, psychiatrii i nauk społecznych. Projekty studia są często współfinansowane ze środków Unii Europejskiej i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Bloober Team S.A. jest wymieniane w gronie trzech najważniejszych twórców gier w konwencji horroru psychologicznego na świecie.

Biuro prasowe Bloober Team:
Rafał Basaj
Brand Manager/Producer
e-mail:
tel.: +48 668 363 056

Kuba Machaj
Account Executive
e-mail:
tel.: +48 512 165 725