BIURO PRASOWE

Procter & Gamble - Always, 01.07.2016

Połowa dziewczyn w okresie dojrzewania przestaje uprawiać sport


Połowa dziewczyn w okresie dojrzewania przestaje uprawiać sport: Nowy film Always® #JakDziewczyna analizuje dlaczego tak się dzieje. Razem z Alex Morgan, Złotą Medalistką Olimpijską i Karoliną Kołeczek, która uzyskała kwalifikację olimpijską do Igrzysk Olimpijskich w Rio 2016, zachęcamy wszystkie Dziewczyny by Działały #JakDziewczyna.

Jak wynika z najnowszych badań Always, ponad 2/3 dziewcząt czuje, że nie przynależy do świata sportu.


Jak często zdarza się nam słyszeć opinie, że dziewczęta „nie powinny uprawiać tego sportu” lub oglądać mecze reprezentacji kobiet rozgrywane w prawie pustych obiektach? Jak duży wpływ wywiera tego typu postawa na dorastające dziewczęta oraz ich chęć do uprawiania sportu w okresie dojrzewania? Są to niezwykle istotne pytania, które Always, światowy lider w kategorii produktów ochrony kobiecej i marka aktywnie wspierająca dziewczęta w zwiększaniu pewności siebie, zadaje odnośnie sportu – aktywności fizycznej, która wywiera ogromny i długotrwały wpływ na budowanie i zachowanie pewności siebie. W związku ze zbliżającymi się Igrzyskami Olimpijskimi w Rio 2016 Always chce zachęcić i zainspirować dziewczęta na całym świecie by Działały #JakDziewczyna.

Według najnowszych badań Always nad Dojrzewaniem i Pewnością Siebie, połowa ankietowanych dziewcząt (51%) rezygnuje z uprawiania sportu w okresie dojrzewania. W celu nagłośnienia problemu marka Always we współpracy z Nanette Burstein, nominowaną do nagrody Academy Award reżyserką filmów dokumentalnych, postanowiła dowiedzieć się, co dziewczyny myślą na temat uprawiania sportu. W najnowszym spocie reklamowym #JakDziewczyna dziewczyny opowiadają o swoich doświadczeniach ze sportem, wyzwaniach i korzyściach związanych z zaangażowaniem w sport, jak również o tym, co skłoniło je, aby nadal uprawiały sport lub przyczyniło się do decyzji o rezygnacji ze sportu. Posłuchaj ich poruszających i niezwykle motywujących historii oraz apelu do dziewczyn na całym świecie, aby Działały #JakDziewczyna w najnowszym filmie dostępnym tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=Emawq64b0DU.

Polską ambasadorką kampanii Działaj #JakDziewczyna jest Karolina Kołeczek, lekkoatletka, która uzyskała kwalifikację do udziału w Igrzyskach Olimpijskich w Rio de Janeiro 2016. Jak sama mówi „Wychowałam się w małym mieście i miałam z tego powodu naprawdę wiele kompleksów. Rodzina zawsze mnie wspierała, jednak powszechne było takie przekonanie, że dzieci z małej miejscowości mogą sobie nie poradzić w wielkim świecie”. Dzięki temu, że nie zrezygnowała z uprawiania sportu, uzyskała kwalifikację do udziału w Igrzyskach Olimpijskich w Rio de Janeiro 2016. Dzisiaj może być wzorem do naśladowania przez młode dziewczyny dzięki swojej waleczności i wytrwałości w dążeniu do celu. Wspiera dziewczyny i namawia je, by nie rezygnowały ze sportu w okresie dojrzewania.

Karolina zwraca uwagę, jak ważne w okresie dojrzewania, jest wsparcie bliskiej osoby „Pamiętam, że zdarzały mi się chwile zwątpienia, ale zawsze pojawiała się osoba, która pomagała i zachęcała mnie do uprawiania sportu”. Namawia młode dziewczyny do aktywności fizycznej słowami „Sport dodaje pewności siebie! Dodaje także siły i energii, pozwala marzyć i po te marzenia sięgać! Sport nauczył mnie poznawać smak zwycięstwa, godzić się z porażkami i stale dążyć do celu, by być na szczycie.
To wszystko jest ogromnie ważne i potrzebne zwłaszcza dziewczynom”.

Do nierezygnowania ze sportu w okresie dojrzewania zachęca dziewczyny z całego świata również gwiazda amerykańskiego futbolu oraz złota medalistka Olimpijska Alex Morgan, która wspiera kampanię Always #JakDziewczyna, dzieląc się swoimi własnymi doświadczeniami. „Gdy miałam 13 lat, jeden z trenerów powiedział mi, że nie jestem wystarczająco dobra. Dla młodej dziewczyny, która bardzo chciała grać i dawała z siebie dosłownie wszystko, było to coś strasznego. Dużo łatwiej byłoby mi wtedy zrezygnować, ale gdybym to zrobiła, nie byłabym teraz tak pewna siebie,” mówi Morgan. „Dlatego też jestem niezwykle dumna, że mogę być częścią kampanii Always #JakDziewczyna, która pomaga dziewczętom zachować pewność siebie w okresie dojrzewania i zachęca do tego, aby kontynuowały swoją przygodę ze sportem”.

„Jako osoba uprawiająca sport w okresie dojrzewania, a obecnie matka 7-letniej dziewczynki wiem, jak istotną rolę odgrywa sport w budowaniu pewności siebie oraz rozwijaniu umiejętności przydatnych dziewczętom do końca życia. Mam nadzieję, że najnowszy spot reklamowy zapoczątkuje dyskusję na ten temat oraz zainspiruje dziewczęta do tego, aby nie rezygnowały ze sportu w okresie dojrzewania,” mówi Burstein. „Gorąco polecam i wspieram kampanię #JakDziewczyna oraz cieszę się, że mogę współpracować z Always przy jej tworzeniu właśnie przed Igrzyskami Olimpijskimi, ponieważ są one świetną okazją ku temu, aby zwrócić uwagę ludzi na tę niezwykle istotną kwestię.”

Wyniki wielu badań potwierdzają, że regularne uprawianie sportu to jeden z głównych czynników wpływających na budowanie pewności siebie wśród dziewczyn w okresie dojrzewania oraz na zachowanie tej cechy na co dzień w późniejszych etapach życia. Wyniki najnowszych badań na podstawie danych konsumenckich w USA w 2015 roku wskazują, że pewność siebie u kobiet w wieku od 18 do 24 lat, które regularnie uprawiają sport, jest dwa razy większa niż u kobiet niepodejmujących żadnej aktywności sportowej. Dodatkowo w najnowszej ankiecie Always dziewczyny jako najważniejsze korzyści z uprawiania sportu wskazały większą pewność siebie, umiejętność pracy w grupie oraz rozwój zdolności przywódczych. Jednak pomimo powszechnie znanych korzyści z uprawiania sportu dziewczęta wciąż uważają, że się do tego nie nadają. Co więcej, aż 67% dziewcząt twierdzi, że otoczenie nie zachęca ich do aktywności sportowej.

„Igrzyska Olimpijskie to czas, kiedy oczy całego świata zwrócone są na kobiety uczestniczące w rywalizacji sportowej. Z tego powodu jest to również doskonały moment, aby w ramach kampanii społecznej zwiększyć świadomość na temat roli sportu w budowaniu pewności siebie młodych dziewcząt” twierdzi Michele Baeten, Wicedyrektor Always. „Zamierzamy zjednoczyć sportowców olimpijskich, Międzynarodowy Komitet Olimpijski, Narodowe Komitety Olimpijskie oraz inne organizacje w celu zapoczątkowania zmian w opinii społecznej oraz stworzenia warunków, w których każda dziewczyna będzie czuła, że może uprawiać sport i zdecyduje się Działać #JakDziewczyna!”.

Always zaprasza wszystkich, by przyłączyli się do akcji i wspólnie zmieniali zasady gry w celu przekonania dziewcząt, aby nie traciły zapału do sportu. Dołącz do nas, pokaż całemu światu jak Działasz #JakDziewczyna i zachęcaj inne dziewczęta do tego samego. Zrób zdjęcie, nakręć filmik lub napisz tweeta i użyj hashtagu #JakDziewczyna, aby wyrazić swoje poparcie dla akcji i zainspirować dziewczęta na całym świecie do uprawiania sportu.

Wyniki IV fali badań Always nad Dojrzewaniem i Pewnością Siebie (USA)

  • Ponad połowa dziewcząt (51%) rezygnuje z uprawiania sportu do 17. roku życia, czyli przed końcem okresu dojrzewania.
  • 7 na 10 dziewcząt, które zrezygnowały z uprawiania sportu w okresie dojrzewania, czuło, że się do tego nie nadaje.
  • Tylko 1/3 dziewcząt uważa, że społeczeństwo zachęca dziewczyny do aktywności sportowej.
  • 3 najważniejsze korzyści z pozostania w sporcie to według dziewcząt większa pewność siebie (62%), umiejętność pracy w grupie (64%) oraz rozwój zdolności przywódczych (54%).

Badania Always nad Dojrzewaniem i Pewnością Siebie były prowadzone również w Polsce.
Wynika z nich, że:

  • Średnio w wieku 17 lat w okresie dojrzewania 35% dziewcząt porzuca uprawianie sportu.
  • 80% dziewcząt, które rezygnują ze sportu w okresie dojrzewania, czują, jakby nie przynależały do świata sportu, a jedynie 54% spośród tych, które kontynuują uprawianie sportu, czuje, że do niego przynależą
  • 43% dziewcząt czuje, że otoczenie nie pomaga im w powrocie do aktywności fizycznej.
  • 3 najważniejsze korzyści z zaangażowania w sport według dziewcząt to: umiejętność pracy w zespole, przynależność do grupy oraz wzrost pewności siebie.

Badania przeprowadzone w Polsce dodatkowo wykazały, że 3 na 4 dziewczęta dorastają bez kobiecych wzorów do naśladowania w sporcie.

O Always #JakDziewczyna
Always #JakDziewczyna to akcja społeczna wspierana przez miliony kobiet na całym świecie, która zmienia negatywny wydźwięk wyrażenia #JakDziewczyna, aby kojarzyło się wyłącznie z samymi wyjątkowymi cechami. Kampania Always #JakDziewczyna rozpoczęła się w czerwcu 2014 roku. Została ona zainspirowana tym, że początek okresu dojrzewania i pierwsza miesiączka to dla dziewcząt moment, gdy znacznie spada ich pewność siebie, a każde negatywne słowa jeszcze bardziej się do tego przyczyniają. Kampania uświadamia, jak ogromny wpływ na pewność siebie młodych dziewcząt ma wyrażenie: robić coś „jak dziewczyna”. Akcja przyczyniła się do zmiany opinii społecznej – według wyników II fali badań Always nad Dojrzewaniem i Pewnością Siebie, po obejrzeniu pierwszej odsłony filmu #JakDziewczyna większość osób (76% kobiet w wieku od 16 – 24 lat oraz 59% mężczyzn) przyznała, że film zmienił ich opinię na temat wyrażenia „jak dziewczyna”***. Na tym jednak nie poprzestano. W 2015 roku Always przeprowadziło kolejne badanie, podczas którego aż 72% dziewcząt stwierdziło, że społeczeństwo ogranicza je, narzucając, co powinny robić i jak się zachowywać**. Ponadto ponad połowa dziewcząt uważa, że ograniczenia społeczne pogorszą się lub pozostaną bez zmian w ciągu najbliższych 10 lat, co z kolei obrazuje poczucie braku nadziei na zmianę opinii społecznej. W odpowiedzi na negatywne wyniki badań Always rozpoczęło w lipcu 2015 kampanię NiedoZatrzymania #JakDziewczyna, której celem było przekonanie dziewcząt, aby pokazały światu, że mogą osiągnąć wszystko i być kim tylko chcą. W celu uzyskania dodatkowych informacji, odwiedź stronę internetową www.mydziewczyny.pl oraz www.always.com

***

Marka Always
Always jest światowym liderem kategorii produktów ochrony kobiecej. Oferuje szeroką gamę produktów dla kobiet, dostosowaną do indywidualnych preferencji, różnych typów budowy ciała, zróżnicowanego miesiączkowania. Portfolio Always zawiera następujące linie produktów: podpaski Always Ultra, Always Sensitive, Always Platinium, wkładki Always. Więcej informacji znajdziesz na: http://www.everydayme.pl/, https://www.facebook.com/mydziewczyny.

O Procter & Gamble
Po produkty marek P&G co roku sięga prawie 5 miliardów ludzi. Firma posiada jeden z najsilniejszych portfeli godnych zaufania, wiodących marek wysokiej jakości, do których należą: Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella®, and Whisper®. P&G prowadzi działalność w około 70 krajach na całym świecie.
Na stronie http://www.pg.com można znaleźć najnowsze wiadomości oraz pogłębione informacje na temat firmy Procter & Gamble oraz jej marek.

Kontakt prasowy:

Partner of Promotion
Agnieszka Jędrzejczyk – Wojciechowska
tel: 22 858 74 58 wew. 56

Procter & Gamble
Mariola Mirek
Menadżer ds. komunikacji marki Always
tel: 668 458 401