BIURO PRASOWE

Huawei Polska, 15.10.2014

Rewolucyjne systemy i innowacyjne rozwiązania podczas Huawei Enterprise Channel Congress 2014


Wczoraj zakończył się Huawei Enterprise Channel Congress 2014 - jedno z najważniejszych wydarzeń branży ICT w regionie. Przez 2 dni w prelekcjach, panelach dyskusyjnych, prezentacjach innowacyjnych rozwiązań teleinformatycznych oraz case studies wzięło udział blisko 500 osób z ponad 20 krajów.


 

Podczas kongresu Maggie Ren, Global Channel Sales Director w Huawei Enterprise, przedstawiła strategię rozwoju firmy w najbliższych latach: Huawei chce być najlepszym partnerem dla innowacyjnych przedsiębiorstw ICT. Wykorzystując nasze kompetencje w zakresie badań i rozwoju oraz kompleksową wiedzę techniczną, koncentrujemy się na ścisłej współpracy i integracji z partnerami. Takie podejście umożliwia dostarczanie szerokiego wachlarza zaprojektowanych pod potrzeby klienta rozwiązań i usług ICT. Jednocześnie wymaga ono precyzyjnego dopasowania oferty do specyfiki konkretnych regionów, branż i użytkowników.

Jim Lu, Prezes Huawei CEE & Nordic Region powiedział: Konsekwentnie stawiamy na dalszy, intensywny rozwój infrastruktury i budowanie coraz szerszego wachlarza usług ICT, w szczególności: usług data center, cloud computing, czy tworzenie bezprzewodowych i ethernetowych sieci dla przedsiębiorstw. Kolejne lata będą okresem konwergencji usług ICT, jednak będąc jedynym na świecie dostawcą rozwiązań zarówno z obszaru CT, jak i IT możemy śmiało patrzeć w przyszłość. Wierzymy, że dzięki ścisłej współpracy z naszymi partnerami, dzięki ich wiedzy i doświadczeniu, wspólnie, będziemy mogli stworzyć ofertę dopasowaną do indywidualnych potrzeb poszczególnych branż.

Kongres był również okazją do podsumowania bieżącej działalności firmy. W swojej analizie Maggie Ren przedstawiła najważniejsze dane finansowe spółki oraz tegoroczne szacunki. W ubiegłym roku dochody ze sprzedaży Huawei Enterprise wyniosły blisko 2,5 miliarda dolarów. W tym roku szacuje się, że będzie jeszcze większy, nawet o ponad 30%. Sukces finansowy firmy jest odzwierciedleniem coraz większej popularności jej urządzeń. Huawei jest światowym liderem w produkcji pamięci masowych, zajmuje 4. miejsce w sprzedaży serwerów, ale tempo wzrostu sprzedaży tych urządzeń plasuje ją ponownie na pierwszym miejscu. W chwili obecnej firma może pochwalić się ponad 400 zrealizowanymi kontraktami polegającymi na stworzeniu zewnętrznych centrów danych, z czego 120 z nich funkcjonuje na usługach opartych o cloud computing.

Dynamiczny rozwój Huawei widoczny jest również w Polsce. Nasz kraj jest dla Huawei największym rynkiem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii i jednym z najważniejszych na całym świecie. W ciągu ostatnich 4 lat działalności skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) przekroczył 50%, a tylko w ostatnim roku przychód ze sprzedaży przekroczył 10 milionów USD. W chwili obecnej Huawei współpracuje z ponad 80 lokalnymi partnerami.

Interesujące prelekcje nie były jedynymi atrakcjami przewidzianymi przez organizatorów. Uczestnicy kongresu mieli również okazję poznać liczne innowacyjne rozwiązania Huawei. Jednym z nich był premierowy mobilny router Huawei AR511, który znajdzie zastosowanie w reklamie i informacji w środkach transportu publicznego, radiowozach, ambulansach oraz na przystankach, w biletomatach, cyfrowych tablicach reklamowych, itp. W trakcie kongresu zostały przedstawione również przykłady zaawansowanych wdrożeń zrealizowanych przez Huawei w ostatnich latach, takich jak nowy system magazynowania danych w chmurze stworzony dla Europejskiej Agencji Badań Jądrowych CERN.

***

HUAWEI to światowy lider w dostarczaniu najnowszych technologii informatycznych i telekomunikacyjnych (ICT). Celem firmy jest tworzenie innowacyjnych rozwiązań dedykowanych przedsiębiorstwom i klientom detalicznym. HUAWEI jest jednym z największych na świecie producentów urządzeń mobilnych, komponentów funkcjonalnych sieci korporacyjnych, systemów cloud computing oraz centrów danych. Zatrudnia ponad 150 tysięcy pracowników na całym świecie. Produkty i usługi HUAWEI zostały wdrożone w ponad 170 krajach i regionach, dzięki czemu korzysta z nich blisko 1/3 światowej populacji. Firma została założona w 1987 roku, a całość jej udziałów znajduje się w posiadaniu pracowników. W Polsce HUAWEI działa od 2004 roku, zatrudniając obecnie około 500 specjalistów. Od 2008 roku warszawski oddział jest centralą firmy na region Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii. HUAWEI Polska współpracuje ze wszystkimi najważniejszymi operatorami telekomunikacyjnymi w zakresie sieci transmisyjnych i urządzeń dostępowych (modemy, routery). Od 2011 roku na krajowym rynku dostępne są również telefony, smartfony i tablety HUAWEI.

Więcej informacji nt. HUAWEI znajduje się na stronie firmy: www.huawei.com oraz na profilach:
http://www.linkedin.com/company/Huawei
http://www.twitter.com/Huawei
http://www.facebook.com/Huawei
http://www.google.com/+Huawei
http://www.youtube.com/Huawei

Kontakt dla mediów:
Jolanta Stryjczak
Corporate Communications & PR Manager
HUAWEI Sp. z o.o.
kom.: 607 147 494

Bartłomiej Kupiec
Account Manager
Partner of Promotion Sp. z o. o.
tel.: 22 858 74 58 w. 50