BIURO PRASOWE

Nestle Polska S.A., 01.07.2014

15 lat letnich praktyk dla studentów w Nestlé


Dziś już po raz 15. Nestlé Polska S.A. otwiera bramy swoich biur i fabryk dla praktykantów, którzy przez kolejne 3 miesiące zdobywać będą nowe doświadczenia zawodowe u największego producenta żywności na świecie. W jubileuszowej 15. edycji „Letniej praktyki z Nestlé" wezmą udział 82 osoby w centrali i oddziałach Nestlé w Warszawie, Rzeszowie, Kargowej, Namysłowie i Kaliszu. Najlepsi dostaną propozycję stałego zatrudniania. „Letnia Praktyka z Nestlé" to część Europejskiej Inicjatywy na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth.



„Letnia praktyka z Nestlé" odbyła się po raz pierwszy w 1999 roku. Łącznie firma przeszkoliła w Polsce już około 600 osób. Wśród praktykantów z pierwszych 6 lat praktyk letnich aż ponad połowa znalazła zatrudnienie w Nestlé. Średnia zatrudnienia uczestników praktyk w Nestlé w kolejnych latach to około 40%. Dowodzi to, że praktyki w Nestlé wcale nie muszą kończyć się po 3 miesiącach – najlepsi dostają pracę i możliwości dalszego rozwoju zawodowego w strukturach firmy.

- Kiedy 15 lat temu Nestlé po raz pierwszy zaprosiło do współpracy praktykantów, przyszło do nas 21 osób. Później proces rozwijał się bardzo dynamicznie. W 2014 roku z rekordowej liczby ponad 4 400 przysłanych aplikacji, wybraliśmy 82 osoby. Każdego naszego praktykanta staramy się traktować indywidualnie, otaczamy opieką i mentoringiem pozwalającym obu stronom pozyskiwać ze współpracy to, co najlepsze. W ciągu tych 15 lat bardzo dużo się zmieniło, między innymi podejście młodych ludzi do praktyk i kariery. Relacje są obecnie znacznie bardziej partnerskie. Praktykanci dokładnie wiedzą, co mogą firmie zaoferować i czego sami chcieliby się nauczyć. My natomiast dokładamy wszelkich starań, żeby nasi młodzi pracownicy przez 3 miesiące w Nestlé posiedli nowe umiejętności, zorientowali się, jak wygląda praca w globalnej firmie, mogli sprawdzić się w różnych sytuacjach, a w rezultacie – by w przyszłości byli pewni siebie, posiadanych umiejętności i świadomie kreowali swoją karierę – powiedziała Mariola Raudo, Kierownik ds. Rekrutacji w Nestlé Polska S.A.

Stwarzanie młodym ludziom szans zatrudnienia oraz podnoszenie ich kwalifikacji to jeden z priorytetów -Nestlé. W listopadzie ubiegłego roku firma ogłosiła Inicjatywę na Rzecz Zatrudniania Ludzi Młodych – Nestlé needs YOUth, która ma na celu walkę z rosnącym bezrobociem wśród osób do 30. roku życia. Nestlé jako odpowiedzialny pracodawca w ramach Inicjatywy planuje do 2016 roku stworzenie możliwości zatrudnienia dla 20 tys. Europejczyków do 30. roku życia. Połowie z nich firma zaoferuje zatrudnienie, a pozostałym płatne staże i praktyki. W Polsce program obejmie prawie 800 osób. Dodatkowo 23 czerwca 2014 roku firma zainicjowała „Sojusz dla Młodych", czyli deklarację Nestlé i głównych partnerów biznesowych firmy z całej Europy, na rzecz organizowania praktyk i warsztatów zawodowych zwiększających szanse młodych na rynku pracy.

W Nestlé Polska S.A. praktyki obejmują wszystkie działy – zarówno w fabrykach na stanowiskach technicznych jak i w biurze głównym. W ramach Technology Engineering Development Program Nestlé otwiera drzwi swoich fabryk dla inżynierów w Rzeszowie, Kaliszu, Namysłowie oraz w Kargowej. Business Internship Program to natomiast praktyki przeznaczone przede wszystkim dla studentów o profilu ekonomicznym oferujące szansę zdobycia doświadczenia w takich dziedzinach jak np. marketing, sprzedaż, controlling, logistyka, HR, IT w centrali firmy w Warszawie.

W lutym 2014 roku „Letnia Praktyka z Nestlé" została nagrodzona Znakiem Wysokiej Jakości przyznawanym przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami (PSZK). Jednocześnie Nestlé Polska S.A. – jako pierwsza firma z branży FMCG – oficjalnie stała się Uczestnikiem Programu Polskich Ram Jakości Staży i Praktyk. Praktyki i pracę w Nestlé doceniają także sami studenci. W rankingu Idealny Pracodawca TOP 100 2014 organizowanym przez Universum Global opublikowanym w maju 2014 roku uznali Nestlé za najbardziej pożądanego pracodawcę w branży FMCG.

***

O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5000 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2016 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:

Edyta Iroko
Koordynator ds. Mediów, Nestlé Polska S.A.
Email:
Telefon: +48 22 607 32 54
Mobile: +48 600 204 870

Daria Grzesiek
Account Executive
Email:
Telefon: 22 858 74 58 ext. 30