BIURO PRASOWE

Logitech, 26.04.2011

Logitech zbadał jak oglądamy talent show


Konkurs Piosenki Eurowizja był pierwszym europejskim konkursem talentów transmitowanym na żywo. W tym roku impreza odbędzie się już po raz 55. Z okazji okrągłej rocznicy Logitech zbadał co Europejczycy sądzą o programach typu talent show oraz co chcieliby w nich zmienić. Jedni z nich zajęliby fotel jurora i sprzeczali się z Kubą Wojewódzkim, który z wykonawców zasługuje na uznanie, inni chętnie sami stanęliby na scenie i konkurowali z zawodnikami. Niektórzy natomiast chcieliby zająć miejsce za kamerą, gdzie mogliby decydować, jak pokazywane są poszczególne występy.
Wersja reżyserska
Oprócz często deklarowanej chęci brania udziału w konkursach talentów
i krytycznego podejścia do opinii jurorów, badania wykazały, że ponad 24 proc Europejczyków pragnie większej kontroli nad programem. Marzą oni, żeby przy pomocy pilota telewizyjnego zmieniać ujęcia kamery czy oświetlenie. Wielu widzów chętnie samodzielnie oceniłoby niektóre występy dzieląc się swoją opinią z jury. Co więcej, prawie jedna piąta widzów (17 proc.) chciałaby mieć możliwość wyciszenia najgorszych wykonawców. Interesujący jest fakt, że prawie jedna dziesiąta badanych (8 proc.) chciałaby jednym przyciskiem pilota zmieniać akcent prezentera i uczynić go bardziej zrozumiałym.

Jako jury "jesteśmy na NIE"
Europejczycy wciąż są spragnieni konkursów talentów i stali się surowymi sędziami, których oczekiwania co do jakości występów ciągle rosną. Niektórzy z badanych (jedna na dziesięć osób) daliby artyście tylko 20 sekund na przyciągnięcie ich uwagi, zanim zmienią kanał. Tu jednak trzeba zachować ostrożność. Z badań wynika także, że częste zmienianie kanałów podczas mniej ciekawych momentów w programie czy nawet bloków reklamowych jest uznane za irytujący zwyczaj przez aż 18 proc. widzów. Łatwo więc o rodzinne sprzeczki.

Śpiewaj z nami
Badania firmy Logitech wykazały także, że Europejczycy to miłośnicy śpiewania. Ponad 20 proc. widzów zawsze śpiewa razem z artystą oglądając występ. Jednak tylko 9 proc. przyznało się, że naśladując swojego idola, mikrofon zastępuje pilotem do telewizora.
- Najnowsze sezony programów typu talent show już trwają, a my na pewno będziemy spędzać weekendowe wieczory przyklejeni do telewizora - mówi Fred Boutin, product manager for Digital Home firmy Logitech. - Poznawanie zachowań ludzi w zaciszu ich domów jest zawsze bardzo inspirujące. Głównym zadaniem nowej linii pilotów telewizyjnych Harmony firmy Logitech jest ułatwienie telewidzom sterowania domową rozrywką, aby mogli skoncentrować się na oglądaniu zmagań swoich faworytów. -
Pilot Harmony(r) 300i firmy Logitech, który zastępuje cztery inne piloty, to prosty
w instalacji i bardzo funkcjonalny sprzęt. Urządzenie będzie idealnym towarzyszem podczas oglądania telewizyjnych konkursów talentów. Sugerowana cena tego urządzenia to 154,99 PLN. Więcej informacji na temat linii pilotów Harmony znajduje się na stronie internetowej: www.logitech.com/harmony.

* Badanie przeprowadzone zostało przez firmę Opinion Matters na próbie 500 telewidzów oglądających programy typu talent show z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Szwajcarii, Włoch oraz krajów Skandynawskich.

10 najciekawszych i najbardziej zwariowanych faktów dotyczących Konkursu Piosenki Eurowizja:
1. 100 milionów widzów każdego roku ogląda Konkurs Piosenki Eurowizja
2. Pierwszy Konkurs Piosenki Eurowizja transmitowano ze Szwajcarii w 1956 roku, co czyni go jednym z najstarszych programów telewizyjnych na świecie.
3. Konkurs Piosenki Eurowizja wyrósł z włoskiego Festiwalu Piosenki w San Remo. Dla jego twórcy, Francuza Marcela Baison, projekt miał być sposobem na zjednoczenie narodów po drugiej wojnie światowej.
4. 3 minuty i ani chwili więcej to czas, który otrzymują artyści na zaprezentowanie swoich występów.
5. W latach 1956-1958 w holenderskich finałach krajowych widzowie mogli głosować na swoją ulubioną piosenkę wyłącznie listownie.
6. 55 konkursy i 58 zwycięzców? Tak, w 1969 roku aż cztery kraje zajęły ex aequo pierwsze miejsce.
7. Drugie z kolei wykonanie jest pechowe - piosenka wykonywana jako druga jeszcze nigdy nie wygrała konkursu.
8. Wśród artystów, którzy stali się sławni dzięki Eurowizji można znaleźć takie gwiazdy jak: ABBA, Celine Dion, Cliff Richard czy Julio Iglesias.
9. W hiszpańskiej piosence "La La La La", która wygrała konkurs w 1968 roku, słowo "LA" pojawia się 138 razy!
10. Norwegia w 1980 roku wystąpiła w konkursie z piosenką o konstrukcji elektrowni wodnej. Aby nie być gorszymi od swoich sąsiadów, reprezentanci Finlandii w 1982 roku wykonali protest song przeciwko budowie elektrowni jądrowych. Uzyskali... zero głosów.

Polska w Konkursie Piosenki Eurowizja
1. Polska zadebiutowała w Konkursie Piosenki Eurowizja w 1994 roku. Jak dotąd największe sukcesy odnieśli: Edyta Górniak z piosenką "To nie ja" (2. miejsce w 1994 roku), zespół Ich Troje z "Keine Grenzen" (7. miejsce w 2003 roku) oraz Anna Maria Jopek, z piosenką "Ale jestem" (11. miejsce, 1997 rok).
2. W 2001 roku sensację wzbudził strój sceniczny Andrzeja "Piaska" Piasecznego. Za swoje charakterystyczne białe futerko otrzymał nagrodę im. Barbary Dex dla najgorzej ubranego artysty eurowizyjnego.
3. W tym roku Polskę na Konkursie Piosenki Eurowizja w Düsseldorfie reprezentować będzie Magdalena Tul, znana z musicalu "Metro" i teatru muzycznego Roma.

***

Logitech - informacje
Logitech jest światowym liderem w dziedzinie produktów służących cyfrowej rozrywce.
Od urządzeń komputerowych, przez domową rozrywkę, po platformy komunikacyjne, Logitech oferuje sprzęt i oprogramowanie umożliwiające nawigację w świecie cyfrowej rozrywki - muzyki, wideo, gier, mediów społeczościowych czy komunikacji przez Internet. Tworzone przez Logitech rozwiązania pozwalają również w pełni korzystać z nawigacji cyfrowej, zarządzać bezpieczeństwem oraz sterować domowymi urządzeniami. Założona w 1981 roku firma Logitech International to szwajcarska spółka notowana na szwajcarskiej giełdzie SWX (LOGN) oraz w Stanach Zjednoczonych na Nasdaq Global Select Market (LOGI).

Kontakt dla mediów:
Krzysztof Machnicki, Logitech: +48(22)8448278
()

Tomasz Cichocki, Partner of Promotion: +48(22)8587458#51
()