BIURO PRASOWE

Bacardi, 10.09.2010

Niezwykłe urodziny koktajlu Cuba Libre z wielką historią w tle


Ogromne zainteresowanie mediów wzbudziła uroczystość z okazji 110. rocznicy powstania znanego na całym świecie koktajlu Cuba Libre. Kluczem do sukcesu okazał się wybór miejsca, w którym firma Bacardi-Martini postanowiła świętować radosną rocznicę. Uroczystość odbyła się w jednym z najbardziej rozpoznawalnych budynków w Berlinie - Neuen Nationalgalerie, z którym łączy się również niezwykła historia rodziny Bacardi.
Stalowo-szklane wnętrza Neuen Nationalgalerie tętniły tego wieczoru karaibskim pulsem, nawiązując do pochodzenia koktajlu Cuba Libre oraz niezwykłej historii budynku. W Ogrodzie Rzeźb, który z tej okazji został otwarty dla publiczności po raz pierwszy od 1978 roku, rozbrzmiewała karaibska muzyka, a prawdziwą Kubę przedstawiała wystawa fotografii. Wśród znakomitych gości pojawił się prapraprawnuk założycieli firmy Bacardi, Pepin Argamasilla-Bacardi, który na uroczystość przybył z Puerto Rico, oraz światowej sławy architekt i twórca gmachu Neuen Nationalgalerie - Ludwig Mies van der Rohe.

Zainteresowanie opinii publicznej wzbudził niezwykły związek pomiędzy kubańską rodziną Bacardi oraz jedną z centralnych berlińskich budowli. Kubę z Berlinem połączyła osoba architekta Ludwiga Mies van der Rohe, który na zamówienie rodziny Bacardi zaprojektował wspaniały przeszklony budynek, który miał stanąć na karaibskiej wyspie jako siedziba firmy. Wspólne plany firmy i architekta pokrzyżowała jednak rewolucja.

W 1960 roku rodzina Bacardi była zmuszona opuścić Kubę, a tamtejszy rząd przejął wszystkie ich aktywa. Pomysł zbudowania olbrzymiej siedziby upadł, jednak architekt tak przywiązał się do jej projektu, że po drobnych zmianach zaproponował koncept władzom Berlina, które planowały budowę narodowego muzeum. Dziś gmach stanowi nierozerwalną część centrum niemieckiej stolicy i jest jedną z najbardziej cenionych na świecie galerii sztuki. Tak oto historia firmy Bacardi w niezwykły sposób splotła się z losami berlińskiego muzeum. Ten szczególny kontekst połączył w spójną całość wszystkie elementy uroczystości w Neuen Nationalgalerie i był idealnym punktem wyjścia do udanej, świetnie nagłośnionej medialnie 110. rocznicy urodzin koktajlu Cuba Libre.

***

Bacardi(r)

Bacardi to najbardziej znana marka z portfolio Grupy Bacardi-Martini. Nazwa jest zastrzeżona dla najprzedniejszych destylatów z trzciny cukrowej - rumów. Marka jest obecnie liderem na rynku rumów, od dłuższego czasu jest też jednym z najlepiej sprzedających się produktów alkoholowych na świecie. Sprzedawany w ponad 180 krajach rum Bacardi cechują wysoka jakość, tradycja, oryginalność i wyśmienity smak. Markę stworzył Don Facundo Bacardi, w 1862 roku. Gładki, lekki, biały rum stał się prawdziwym hitem. Jest podstawą najpopularniejszych na świeciei ulubionych drinków konsumentów - Bacardi z Colą Original Cuba Libre (Bacardi, cola i limonka) oraz Bacardi Mojito The Original i Bacardi Daiquiri.

Kontakt dla mediów:

Marta Kopcik
Account Director

tel. 22 858 74 58 wew. 42

Agata Kowalczyk
Account Executive

tel. 22 858 74 58 wew. 68