BIURO PRASOWE

Samsung Electronics Polska, 24.05.2010

Samsung umacnia się na pozycji lidera wśród producentów ekranów DID (Digital Information Displays)


Firma Samsung Electronics, światowy lider w produkcji rozwiązań integrujących technologie cyfrowe, umacnia swoją pozycję lidera, na dynamicznie rozwijającym się rynku ekranów Digital Information Displays (DID). Posiadając najbogatszą ofertę wyświetlaczy DID na rynku oraz dzięki wprowadzeniu do sprzedaży innowacyjnej serii wyświetlaczy LCD o ultra-cienkiej ramce, Samsung osiągnął rekord sprzedając 100 000 paneli, w kwietniu 2010 roku. Pozwoliło to firmie zwiększyć dystans względem konkurencji.
"Ekrany DID, jeśli nie weźmiemy pod uwagę telewizorów, są najsilniejszym motorem napędowym przemysłu zajmującego się produkcją i rozwojem paneli LCD. Wykorzystywane są głównie w e-tablicach informacyjnych i zewnętrznych billboardach wideo", powiedział Yoonho Kwon, wiceprezes ds. strategii marketingowej w dziale Samsung Electronics LCD Business. "Dzięki zaprezentowaniu szerokiej gamy wyspecjalizowanych produktów, Samsung będzie umacniał swoją pozycję lidera, by już wkrótce zyskać 50% udział w rynku wyświetlaczy DID"

Od czasu premiery swoich pierwszych rozwiązań DID w 2006 roku, Samsung dynamicznie zdobywał udziały w rynku i w lutym 2010 roku przekroczył magiczną barierę miliona sprzedanych egzemplarzy, stając się jednocześnie pierwszą firmą, której udało się uzyskać taki wynik.

Według prognoz firmy badawczej DisplaySearch, liczba sprzedawanych ekranów DID powiększy się czterokrotnie, w przeciągu najbliższych sześciu lat, z 2 230 000 w 2010 roku, do ponad 9 milionów w 2016 roku. Udział firmy Samsung w rynku paneli LCD DID, który stanowi największą część ogólnego rynku ekranów DID, osiągnął w 2009 roku 41,9% z liczbą 463 000 sprzedanych egzemplarzy. DisplaySearch prognozuje, że w tym roku firmie Samsung uda się zdobyć prawie 49% rynku.

Samsung osiągnął swój sukces dzięki szerokiej gamie rozwiązań, wysokim standardom produkcji i innowacyjności. Wychodząc naprzeciw rosnącym oczekiwaniom klientów, Samsung wprowadził do swojej oferty szereg specjalistycznych paneli DID, w tym wyświetlaczy o przekątnej od 32 do 82 cali, cienkiej ramce oraz paneli o nietypowych proporcjach ekranu.

Przodując w produkcji wyświetlaczy przeznaczonych do konstruowania ścian wideo, składających się z kilku bądź kilkunastu paneli DID, Samsung wprowadził na rynek ekran, którego ramka ma zaledwie 7,3 mm grubości – to aż o 75% mniej niż w standardowych ekranach DID. Samsung dostarcza panele z cienką ramką do ponad 50 globalnych korporacji. Wyświetlacze wykorzystywane są także do budowy ścian wideo na komisariatach policji, remizach strażackich, placówkach meteorologicznych, wojskowych centrach dowodzenia, a także centrach handlowych oraz do produkcji tablic informacyjnych i reklam zewnętrznych.


Wiodąca pozycja firmy Samsung wśród producentów paneli LCD pozwoliła wprowadzić do masowej sprzedaży wyświetlacze o proporcjach ekranu 4:1, będące alternatywą dla konwencjonalnych proporcji 4:3 i 16:9. Oferowany przez Samsung 43-calowy, panoramiczny wyświetlacz znajdzie zastosowanie na stacjach
metra, lotniskach, centrach handlowych oraz w szkołach, otwierając drogę do dalszego rozwoju rynku paneli DID.

Sprzedaż Samsung Electronics LCD Digital Information Display (Źródło: Display Search)
Okres 2008 2009 2010 (Prognoza)
Wielkość sprzedaży 311,000 463,000 905,000
Udział w rynku 54.1% 41.9% 48.8%

Prognozy wzrostu sprzedaży Digital Information Display według kategorii (Źródło: Display Search)
Typ 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016
LCD 1,381,000 1,931,000 2,658,000 3,648,000 5,028,000 6,715,000 8,201,000
61.9% 70.7% 76.4% 81.3% 85.5% 88.5% 90.3%
PDP 850,000 799,000 820,000 838,000 854,000 870,000 885,000
38.1% 29.3% 23.6% 18.7% 14.5% 11.5% 9.7%
Suma 2,231 2,729 3,479 4,486 5,883 7,585 9,086

***

Informacje o firmie Samsung Electronics
Samsung Electronics jest światowym liderem w produkcji półprzewodników, sprzętu telekomunikacyjnego, cyfrowych nośników informacji oraz rozwiązań integrujących technologie cyfrowe. W roku 2008 sprzedaż spółki holdingowej osiągnęła wartość 96 miliardów USD. Firma zatrudnia około 164 000 pracowników w 179 oddziałach w 61 krajach i składa się z dwóch głównych działów: Digital Media&Communications i Device Solutions. Firma Samsung Electronics, uznawana za jedną z najszybciej rozwijających się marek globalnych, jest czołowym producentem telewizorów cyfrowych, układów pamięci, telefonów komórkowych oraz ciekłokrystalicznych ekranów TFT. Więcej informacji ona stronie www.samsung.pl.


Kontakt dla dziennikarzy:

Samsung Electronics Polska
Anna Koziarek:
Tel.: (22) 607 46 56
e-mail:

Agencja PR Partner of Promotion
Agata Kowalczyk: Account Executive
Tel.: (22) 858 74 58 wew. 68, 794 763 067
e-mail: