BIURO PRASOWE

Samsung Electronics Polska, 12.11.2009

Samsung przebadał europejskich podróżnych pod kątem oczekiwań ekologicznych


Najnowsze badania zlecone przez Samsung pokazują, że aspekty ekologiczne mogą przyciągnąć gości hotelowych
Samsung Electronics Europe ogłosił wyniki nowego projektu badawczego, pokazującego wagę rozwiązań ekologicznych przy wyborze hoteli przez Europejczyków.

Spośród pięciu tysięcy ankietowanych w całej Europie*, prawie jedna trzecia (29%) rezerwując miejsca w popularnych serwisach internetowych, wybrałaby hotel znany z nastawienia "eco-friendly". Oczekiwania gości co do ekologicznych rozwiązań są bardzo wyraźne: niemal trzy czwarte (65%) badanych twierdzi bowiem, że wszystkie hotele powinny instalować oszczędzające wodę toalety, a co drugi (54%) opowiada się za powszechnym stosowaniem źródeł energii odnawialnej takich, jak energia słoneczna, czy wiatrowa. Prawie połowa (48%) spośród badanych Europejczyków twierdzi również, że hotele powinny używać bardziej energooszczędnych urządzeń elektrycznych, takich jak telewizory o płaskich ekranach i zmniejszonym poborze prądu.

Z ekologicznymi wymaganiami klientów korespondują również ich postawy. Ponad trzy czwarte (78%) z nich jest świadoma niekorzystnego wpływu swoich pobytów w hotelach na środowisko naturalne i podejmuje działania zmierzające do jego redukcji; 88% gasi światło wychodząc z pokoju, 63% używa ręczników więcej niż raz, a 59% wyłącza urządzenia elektryczne z prądu (nawet jeśli są wyposażone w tryb oszczędności energii).

- Świadomość ekologiczna europejskich konsumentów stale rośnie i nabiera coraz większego znaczenia również w procesie wyboru hotelu. Hotelarze mają więc możliwość wyjścia naprzeciw oczekiwaniom swoich gości montując oszczędne toalety, używając odnawialnych źródeł energii czy nowoczesnych, energooszczędnych telewizorów - mówi Pammi Mudhbar, dyrektor marketingu i sprzedaży B2B w Samsung Electronics Europe. - Wierzymy, że najnowocześniejsze technologie i ekologiczne rozwiązania idą w parze. W firmie Samsung przywiązujemy najwyższą wagę do rozwiązań przyjaznych środowisku - od gospodarowania substancjami chemicznymi do wydłużania żywotności naszych produktów i możliwości recyklingu. Przyjazne środowisku produkty mogą bowiem nie tylko oszczędzać energię i podnosić walory hotelu, ale także istotnie zmniejszać koszty w związku z niższym zużyciem energii - dodaje.

W lipcu 2009 r. Samsung ogłosił nową inicjatywę w zakresie ekologii stawiając sobie szereg celów, mających uczynić firmę najbardziej przyjaznym środowisku koncernem przed 2013 r. Plan ekologicznego zarządzania Samsunga opieraja się na czterech głównych założeniach:

  • Redukcji emisji gazów cieplarnianych przez zakłady produkcyjne o 50% oraz zmniejszenie pośredniej emisji gazów cieplarnianych o 84 miliony ton do 2013 roku,
  • Produkcja wyłącznie przyjaznych środowisku urządzeń i podnoszenie światowych standardów w tej dziedzinie,
  • Inwestycje w wysokości 5,4 trylionów wonów koreańskich w inicjatywy ekologiczne (ok. 4,5 miliarda dolarów),
  • Rozwój współpracy z partnerami i dostawcami w zakresie rozwiązań ekologicznych.


Połączenie cech ekologicznych z doskonałym wzornictwem i funkcjonalnością, z których Samsung jest znany na całym świecie, daje branży hotelarskiej możliwość osiągnięcia standardów, których dzisiejsi goście oczekują od świadomych ekologicznie i wygodnych hoteli.

***

Informacje o firmie Samsung Electronics
Samsung Electronics jest światowym liderem w produkcji półprzewodników, sprzętu telekomunikacyjnego, cyfrowych nośników informacji oraz rozwiązań integrujących technologie cyfrowe. W roku 2008 sprzedaż spółki holdingowej osiągnęła wartość 96 miliardów USD. Firma zatrudnia około 164 000 pracowników w 179 oddziałach w 61 krajach i składa się z dwóch głównych działów: Digital Media&Communications i Device Solutions. Firma Samsung Electronics, uznawana za jedną z najszybciej rozwijających się marek globalnych, jest czołowym producentem telewizorów cyfrowych, układów pamięci, telefonów komórkowych oraz ciekłokrystalicznych ekranów TFT. Więcej informacji ona stronie www.samsung.pl.


Kontakt dla dziennikarzy:

Samsung Electronics Polska
Anna Koziarek:
Tel.: (22) 607 46 56
e-mail:

Agencja PR Partner of Promotion
Agata Kowalczyk: Account Executive
Tel.: (22) 858 74 58 wew. 68, 794 763 067
e-mail: