BIURO PRASOWE

Samsung Electronics Polska, 21.09.2009

Samsung jedną z najwartościowszych marek na świecie


Marka Samsung po raz kolejny znalazła się w raporcie "The Best Global Brands", który został przygotowany przez firmę consultingową Interbrand dla magazynu "BusinessWeek".
W tegorocznym raporcie "The Best Global Brands" marka Samsung zajęła 19 miejsce, poprawiając tym samym swój zeszłoroczny wynik o dwie pozycje.

Samsung zawdzięcza wysokie miejsce w rankingu uzyskaniu pozycji światowego lidera wśród producentów telewizorów. Firma jest również drugim największym producentem telefonów komórkowych na świecie. Na tej podstawie wartość marki Samsung została wyceniona przez Interbrand na 17,5 miliarda dolarów.

Poprawienie pozycji w rankingu Interbrand jest kolejnym dowodem na to, że Samsung dobrze radzi sobie w niestabilnych ekonomicznie czasach.

Przygotowując ranking najlepszych marek globalnych dla BusinessWeek, Interbrand brał pod uwagę marki, które są obecne na wielu rynkach, regularnie publikują rzeczywiste wyniki finansowe i marketingowe, a ich 1/3 przychodów pochodzi ze sprzedaży produktów poza rynkiem macierzystym. Badania obejmują tylko pojedyncze brandy a nie całe portfolia. Wartość marek wyliczana jest na podstawie aktualnych danych finansowych zbieranych przez 12 miesięcy, a także poprzez ocenę założeń co do przyszłych dochodów i prawdopodobieństwa ich spełnienia. Metodologia przyjęta przez Interbrand jest uznawana przez największe światowe instytucje finansowe, audytorskie oraz giełdy.

***

Informacje o firmie Samsung Electronics
Samsung Electronics jest światowym liderem w produkcji półprzewodników, sprzętu telekomunikacyjnego, cyfrowych nośników informacji oraz rozwiązań integrujących technologie cyfrowe. W roku 2008 sprzedaż spółki holdingowej osiągnęła wartość 96 miliardów USD. Firma zatrudnia około 164 000 pracowników w 179 oddziałach w 61 krajach i składa się z dwóch głównych działów: Digital Media&Communications i Device Solutions. Firma Samsung Electronics, uznawana za jedną z najszybciej rozwijających się marek globalnych, jest czołowym producentem telewizorów cyfrowych, układów pamięci, telefonów komórkowych oraz ciekłokrystalicznych ekranów TFT. Więcej informacji ona stronie www.samsung.pl.


Kontakt dla dziennikarzy:

Samsung Electronics Polska
Anna Koziarek:
Tel.: (22) 607 46 56
e-mail:

Agencja PR Partner of Promotion
Agata Kowalczyk: Account Executive
Tel.: (22) 858 74 58 wew. 68, 794 763 067
e-mail: