BIURO PRASOWE

OKNOPLAST Kraków, 16.02.2009

Polskie okna znów podbiły serca Włochów


W dniach 4-7 lutego w Mediolanie odbyły się jedne z największych i najbardziej prestiżowych targów budowlanych w Europie, MADE-Expo 2009. Wśród wystawców z całego świata zaprezentował się również polski producent okien, firma OKNOPLAST-Kraków, która na rynku włoskim od dwóch lat odnosi pokaźne sukcesy.
W drugiej edycji targów MADE-Expo w Mediolanie uczestniczyło ponad 1700 wystawców z blisko 40 państw świata. Zaprezentowali oni najnowsze rozwiązania i produkty z branży budowlanej. Wśród wystawców nie mogło zabraknąć popularnych we Włoszech produktów OKNOPLAST-Kraków obecnych na rynku włoskim już 2 lata.

Podobnie jak przed rokiem, na MADE-Expo OKNOPLAST-Kraków pokazał przede wszystkim nowinki i najciekawsze rozwiązania dotyczące stolarki otworowej. Należą do nich między innymi nowoczesne, przeszklone drzwi balkonowe i werandowe z innowacyjnymi możliwościami otwierania, nowe profile okienne czy rolety sterowane radiowo.

Targi MADE-Expo zajmują ważną pozycję w strategii rozwoju OKNOPLAST-Kraków. W ubiegłym roku w Mediolanie zadebiutowało okno PLATINIUM, którego stylistykę docenili nie tylko Włosi, ale również klienci firmy w innych krajach europejskich. W chwili obecnej jest to najlepiej sprzedający się produkt OKNOPLAST-Kraków. Na tej podstawie podobny sukces można wróżyć produktom wystawionym na tegorocznych targach. Potrzeby włoskiego klienta są szczególne, gdyż jest to rynek wrażliwy na estetykę i wymagający pod względem pomysłów na aranżację wnętrz. Stąd nowe kolory profili okiennych na naszym stoisku, które są prawdziwym hitem we Włoszech, ergonomiczne rolety czy dające ogromne możliwości architektoniczne drzwi tarasowe - powiedział Piotr Komala, Dyrektor ds. Rozwoju OKNOPLAST-Kraków.

Produkcja eksportowa OKNOPLAST-Kraków do Włoch wyniosła w 2008 roku 30%. Warto dodać, że już po dwóch latach obecności na tym rynku krakowska firma stała się tam jednym z czołowych producentów stolarki otworowej.