BIURO PRASOWE

Złomrex S.A., 03.12.2008

COGNOR - nowa marka na rynku dystrybucji wyrobów stalowych w Europie Środkowej


Na rynku Europy Środkowej pojawia się nowa marka COGNOR, symbol dystrybucyjnej dywizji międzynarodowej Grupy ZŁOMREX. Siłą COGNOR będzie obecna, wiodąca pozycja licznych spółek dystrybucyjnych z dwóch grup kapitałowych: Centrostalu w Polsce oraz voestalpine Stahlhandel w Austrii i 7 krajach środkowoeuropejskich.
Nowa nazwa COGNOR wywodzi się z łacińskiego słowa "cognosco" i oznacza wiedzę i doświadczenie. Wyraża dążenie całej dywizji dystrybucyjnej do nowej jakości na rynku Europy Środkowej. Wraz z nową nazwą, dywizja przyjmie też nowe hasło: "Together reach more". Przedstawia ono z jednej strony korzyści płynące z samej działalności, a z drugiej - z nowej filozofii wobec klientów.

Przejęcie nowej, jednolitej marki jest kolejnym etapem porządkowania struktury operacyjnej Grupy Kapitałowej ZŁOMREX S.A. W ramach tej struktury rozwijane są trzy główne dywizje operacyjne: złomowa (zakup złomu stalowego oraz metali nieżelaznych), produkcyjna (huty i walcownie w Polsce i Chorwacji) oraz dystrybucji wyrobów hutniczych. COGNOR, który od dziś jest spajającą tę dywizję marką, w krótkim czasie stanie się także marką samej spółki konsolidującej wszystkie podmioty dystrybucyjne działające w całej Europie Środkowej.

- COGNOR spełniać będzie bardzo ważną rolę w naszej strukturze. Jestem przekonany, że we współpracy z pozostałymi dywizjami znacząco przyczyni się do dalszego dynamicznego rozwoju całej grupy - mówi Przemysław Sztuczkowski, Prezes Zarządu ZŁOMREX S.A.

Powstanie dywizji dystrybucyjnej zainicjowane zostało w roku 2005 poprzez przejęcie Centrostalu Górnośląskiego - lidera na śląskim rynku wyrobów hutniczych. Proces zakupu kolejnych podmiotów dystrybucyjnych zwieńczony został w roku 2007 nabyciem spółki voestalpine Stahlhandel GmbH - lidera na rynku dystrybutorów wyrobów stalowych w Austrii z ponad 30-letnim doświadczeniem na tym rynku, obecnego także na większości pozostałych rynków Europy Środkowej. Aktualnie polskie podmioty dystrybucyjne są własnością Centrostalu S.A. w Gdańsku, w którym ZŁOMREX S.A. posiada około 64% kapitału akcyjnego, zaś voestalpine Stahlhandel GmbH wraz ze swoimi spółkami zależnymi jest własnością wehikułu inwestycyjnego pod nazwą Złomrex Steel Services S.A. w Warszawie, będącego w 100% zależnym od ZŁOMREX S.A.

Przyjęcie marki COGNOR jest zatem przedsięwzięciem na skalę całego regionu. Nowa marka obejmie przede wszystkim wszystkie spółki polskie oraz austriackie, ale również te, które działają na pozostałych rynkach środkowoeuropejskich: w Czechach, Chorwacji, Rumunii, Bośni i Hercegowinie, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Poszczególne spółki prowadzą już działania formalne związane ze zmianą nazw. Dopełnienie wszystkich procedur prawnych, w tym zmian w sądach rejestrowych, planowane jest do końca marca 2009 roku.



W tle wydarzeń związanych z wprowadzeniem marki COGNOR trwają działania porządkujące strukturę kapitałową dywizji dystrybucyjnej oraz integrujące jej działalność operacyjną we wszystkich obszarach. Jednym z kamieni milowych procesu upraszczania struktury kapitałowej będzie połączenie spółek Złomrex Steel Services S.A. i Centrostal S.A. w Gdańsku, które dotychczas są osiami konsolidacji odpowiednio zagranicznej i polskiej części dywizji dystrybucyjnej. Zgodnie z wcześniej ogłoszonymi planami, Złomrex Steel Services S.A. po połączeniu z Centrostalem S.A. zyska status spółki publicznej i zastąpi Centrostal S.A. na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Po tym fakcie planowana jest zmiana jego nazwy na COGNOR. Po fuzji ZŁOMREX S.A. będzie posiadał około 88% udziału w kapitale zakładowym połączonych spółek. Proces konsolidacji biznesowej zakończy się jesienią 2009 roku. Od tego czasu całość działalności dystrybucyjnej w Polsce znajdzie się pod bezpośrednim zarządem jednej spółki - COGNOR S.A., która będzie równocześnie właścicielem wszystkich zagranicznych spółek dywizji dystrybucyjnej ZŁOMREX S.A.

Podstawą działalności COGNOR będzie dystrybucja szerokiej gamy wyrobów stalowych takich jak: wyroby płaskie (np. blachy), wyroby długie (np. pręty, rury, profile) oraz prefabrykowane wyroby ze stali.

COGNOR od momentu samego powstania posiadać będzie szereg przewag rynkowych, wynikających z powiązań z dwoma grupami metalurgicznymi: voestalpine w Austrii i ZŁOMREX w Polsce. Jeśli dodamy do tego silną pozycję naszych spółek na tych dwóch rynkach oraz obecność w pozostałych, szybko rozwijających się krajach Europy Środkowej, możemy już mówić o znaczącym graczu w branży w Europie Środkowo-Wschodniej jakim z pewnością będzie COGNOR - mówi Krzysztof Walarowski, Prezes Zarządu Złomrex Steel Services S.A. Skala działania COGNOR oraz synergie: kosztowe, sprzedażowe i wizerunkowe umożliwią nam osiągnięcie lepszych warunków rynkowych i uzyskiwanie bardziej stabilnych marż handlowych - dodaje Prezes Krzysztof Walarowski.

Nowa nazwa pomoże osiągnąć jeden ze strategicznych celów konsolidacji dywizji dystrybucyjnej - wzmocnienie pozycji na najbardziej perspektywicznych rynkach. - Chcemy czerpać jak największe korzyści z szybszego rozwoju niektórych krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Naszym zdaniem region ten posiada największy potencjał wzrostu - podsumowuje Prezes Krzysztof Walarowski.

***

Więcej informacji udziela:

Rafał Bednarek
Partner of Promotion
Agencja PR
tel. + 4822 858 74 58
e-mail: