BIURO PRASOWE

Xerox, 11.07.2008

Spotkanie Xerox Premier Partnerów w Dortmundzie


Odpowiadając na rosnące zainteresowanie drukiem cyfrowym na rozwijających się rynkach, Xerox zorganizował 28 maja w Dortmundzie spotkanie dla Xerox Graphic Arts Premier Partners. W całodniowej konferencji uczestniczyło 81 przedstawicieli, reprezentujących 52 członków programu partnerskiego Xerox. W przeddzień targów drupa 2008 specjaliści zajmujący się poligrafią mogli wysłuchać dziewięciu wystąpień ekspertów i praktyków, którzy opowiadali o swoich doświadczeniach z drukiem cyfrowym i możliwościach, jakie daje ta technologia. Tematem przewodnim spotkania było hasło "Zrozumieć Przyszłość".
"Do roku 2010 druk cyfrowy będzie rozwijać się w tempie 25% rocznie w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, Indiach, Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Łacińskiej, zaś sam tylko druk kolorowy w tempie 50% rocznie," powiedział Jean-Noel Machon, prezydent Developing Markets Operations w Xerox Corporation podczas otwarcia imprezy. "W druk cyfrowy warto inwestować i trzeba to robić by nie zostać w tyle. Jest to ten sektor branży, który będzie się najintensywniej rozwijał w najbliższym czasie" dodał.

Wielu Xerox Premier Partnerów odwiedziło Niemcy z okazji targów drupa 2008, które rozpoczynały się następnego dnia w Düsseldorfie. Do pobliskiego Dortmundu przyjechali, aby lepiej zaznajomić się z rozwiązaniami, które mogą przynieść dodatkowe zyski i pomóc we wzmocnieniu ich przewagi rynkowej. Przedstawiciel węgierskiego Prime Rate, Gabor Szaby z Budapesztu chciał poznać nowości i dowiedzieć się jakie są możliwości rozwoju jego firmy na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Szczególnie interesował się możliwościami, jakie daje druk wielokolorowy w marketingu bezpośrednim. "Odnosimy sukcesy drukując cyfrowo książki, ale rozwiązania z zakresu marketingu bezpośredniego nie są jeszcze u nas bardzo popularne," powiedział węgierski specjalista. "Zawsze gdy podczas seminariów i konferencji opowiadamy naszym klientom o możliwościach, jakie daje współczesna technologia spotykamy się z pozytywnym przyjęciem. Dlatego spotkania Premier Partnerów świetnie nas motywują i utwierdzają w przekonaniu, że zmierzamy we właściwym kierunku" - dodaje.

Podczas spotkania w Dortmundzie jednym z głównych tematów było zastosowanie druku cyfrowego w efektywnych programach komunikacyjnych. "Zwykłe rozsyłanie informacji już nie wystarcza," powiedział Florian Hallers, z Serviceplan Gruppe für innovative Kommunikation GmbH & Co. KG. "Aby odnieść sukces, trzeba przekazywać ciekawe wizualnie komunikaty, które mają szansę na odbicie się szerokim echem w mediach. Tylko w ten sposób można dotrzeć do odbiorców, zbudować świadomość marki, a przez to zwiększyć sprzedaż," dodał Florian Hallers.

Głównym celem spotkań Xerox Premier Partners jest nawiązywanie kontaktów i wymiana doświadczeń pomiędzy firmami pochodzącymi z różnych krajów.

Patricia Pasadas z Publidisa - wiodącej hiszpańskiej firmy, która wprowadza nowe technologie w sektorze poligraficznym - wykorzystała okazję, by nie tylko opisać działalność swojej firmy na światowych rynkach, ale również by poszukać partnerów biznesowych. Do wieczora wielu uczestników spotkania, którzy byli pod wrażeniem całościowej oferty przeznaczonej dla wydawców (druk książek w liczbie jednego egzemplarza, dostawa prac w dowolne miejsce na świecie, obsługa generowania plików e-booków i e-commerce outsourcing), wyraziło chęć wprowadzenia rozwiązań Publidisa na swoich rynkach.

Thilo Reichert z German Premier Partner i direct mail specialist w RheinMail opisał efekty, jakie dało zamieszczenie drukowanych cyfrowo materiałów w gazecie reklamowej Value Magazine. Thilo Reichert opisał również sukcesy kampanii realizowanych dla takich firm jak: American Express, BMW i linii żeglugowej AIDA. Dla tej ostatniej stworzone były specjalne druki dołączane do pakietów wręczanych wycieczkowiczom na początku podróży. "Tworzymy nowy rynek. Nie ograniczamy się do druku dokumentów, ale dostarczamy narzędzia do efektywnej komunikacji," dodał.

Pokaz aplikacji Premier Partnerów był również częścią wystąpienia Hamilton Terni Costa z PODi Latin America. Najlepsze prace drukarń cyfrowych oraz wiele przykładów doskonałych rozwiązań rynkowych udowodniły wysoką jakość oferowanych przez nich usług.

Program Xerox Premier Partner to światowa inicjatywa Xerox zrzeszająca przedsiębiorstwa poligraficzne korzystające ze sprzętu producenta. Jej celem jest rozwój nowych możliwości biznesowych, przy wykorzystaniu technologii druku cyfrowego. Organizacja zrzesza 730 członków w 48 krajach, na sześciu kontynentach, w tym 77 z rozwijających się rynków 20 krajów.

Oprócz Jean-Noel Machon, Xerox reprezentowali również:



  • Valerie Thomassin, vice president of Xerox's Production Services Group, Xerox DMO, która mówiła na temat obecnych trendów rynkowych
  • Shelley Sweeney, vice president of the data center service bureau and direct marketing segments, która mówiła na temat marketingu bezpośredniego
  • Bob Wagner, vice president of the creative segment and Premier Partners, który opowiedział o sprzedaży druku cyfrowego przedstawicielom branży reklamowej
  • Tom Wetjen, vice president, Xerox Worldwide Graphic Communications Business, który opisał plany firmy na drupie 2008
  • Randy Swope, DMO Premier Partners Coordinator, jako gospodarz imprezy.

***

Informacje o firmie Xerox Polska

Więcej informacji o firmie Xerox na stronie: http://www.xerox.com Komentarze oraz perspektywy dla przemysłu poligraficznego mogą Państwo znaleźć na stronie http://www.xerox.com/blogs lub http://www.xerox.com/podcasts.

Xerox(r), Xerox oraz element graficzny w kształcie kuli są własnością Xerox Corporation i mogą być zastrzeżone.

Kontakt dla mediów:

Marta Kwapisz,
Partner of Promotion,
22 858 74 58 #42,