BIURO PRASOWE

Pepsi, 20.12.2007

Maximum smaku bez cukru - rusza nowa kampania Pepsi Max


Już na początku stycznia rozpocznie się nowa kampania Pepsi Max pod hasłem: "Maximum smaku bez cukru". Działania reklamowe zaplanowano w telewizji, Internecie, outdoorze oraz na ambient mediach. Przewidziano także promocje konsumenckie. Celem kampanii jest zakomunikowanie konsumentom funkcjonalnych wartości produktu oraz emocjonalnych cech marki Pepsi Max.
Zaplanowane na 2008 rok działania marketingowe dla Pepsi Max są spójne z globalną filozofią marki, którą producent konsekwentnie wprowadza od 2006 roku. Kampania przebiegnie dwutorowo: działania ATL będą komunikowały funkcjonalne cechy napoju, natomiast działania na ambient mediach mają na celu zbudowanie emocjonalnej więzi z konsumentem.

- Funkcjonalną korzyścią Pepsi Max jest to, że jako napój bezcukrowy zachowuje prawdziwy smak coli i właśnie ten komunikat przekazujemy w spocie telewizyjnym, kampanii outdoorowej i internetowej. Emocjonalną wartość marki, którą najlepiej wyraża grupa docelowa naszego produktu, będziemy komunikować poprzez promocje konsumenckie, akcje ambientowe i działania interaktywne. Komunikację kierujemy do mężczyzn w wieku 20 - 29 lat, lubiących ekstremalne wyzwania i unikających rutyny w codziennym życiu. Ludzi, którzy lubią dobrą zabawę, cieszą się każdym dniem i we wszystkim co robią są kreatywni i wyjątkowi - mówi Aleksandra Kaszkowiak, Senior Brand Manager Pepsi Cola General Bottlers Poland.

Kampania telewizyjna rozpocznie się na początku stycznia i potrwa dwa miesiące. Dwudziestosekundowy spot będzie można zobaczyć w Polsacie, TVN, TV4, MTV, Vivie, VH1, Polsacie Sport, 4 Fun TV oraz na kanałach tematycznych i w kinach.
W kampanii outdoorowej zaplanowanej na styczeń, zostaną wykorzystane citylighty, backlighty i siatki w ośmiu głównych miastach Polski. Kampania internetowa wesprze działania ambientowe na przestrzeni pierwszego kwartału
2008 roku. Pepsi Max będzie obecna m.in. na Onet.pl, Gazeta.pl, Gadu-Gadu, Interii, o2 i portalach lifestyle'owych dla mężczyzn.

Pepsi zgodnie z filozofią marki, która głosi przeciwstawianie się rutynie i korzystanie z szans jakie daje życie, stwarza konsumentom niestandardowe możliwości spełniania swoich marzeń. W tym roku będzie to Maxmisja - wydarzenie organizowane przez Onet.pl, którego głównym sponsorem jest Pepsi Max. Już na początku stycznia zostanie ogłoszony konkurs, który wyłoni załogę Maxmisji. Następnie drużyna poleci do Stanów Zjednoczonych, gdzie weźmie udział w kilkudniowych specjalistycznych szkoleniach. Po pomyślnym zaliczeniu szkoleń, uczestnicy Maxmisji wejdą na pokład Boeinga 727-200, w którym osiągną stan nieważkości. Po raz pierwszy w Polsce konsumenci będą mieli okazję wziąć udział w locie bezgrawitacyjnym, inaczej nazywanym lotem parabolicznym. Członkowie załogi osiągają stan nieważkości na pokładzie samolotu specjalnie przystosowanego do ekstremalnych wysokości, poprzez wzbijanie się na wysoki pułap i opadanie pod specjalnym kątem. - Uznaliśmy, że lot bezgrawitacyjny najlepiej oddaję istotę marki Pepsi Max jak i najważniejszą cechę produktu. Pepsi Max to napój bez cukru dla mężczyzn, którzy żyją na maxa. A osiągnięcie stanu nieważkości w samolocie to przeżycie maksymalnie lekkie i zarazem bardzo ekstremalne - dodaje Aleksandra Kaszkowiak. Maxmisja będzie szeroko komunikowana w Internecie. Na początku stycznia wystartuje strona www.maxmisja.onet.pl, na której znajdzie się m.in. formularz zgłoszeniowy, materiały informacyjne o locie, astrotesty i blogi. Po skompletowaniu załogi na stronie zamieszczane będą multimedialne relacje z pobytu w Stanach Zjednoczonych, a na końcu relacja z samego lotu. Maxmisję wzmocnią także promocje konsumenckie w Carrefourze i sieci restauracji Sphinx.

W ramach kampanii podjęte zostaną także działania promocyjne oparte na ambient mediach wykorzystujące m.in. narzędzia marketingu szeptanego, virali i samplingu. Wyrażą one styl życia proponowany przez Pepsi Max w 2008 roku, którego ideą jest przeciwstawianie się szarej rzeczywistości, bycie w kontrze do nudnej i przewidywalnej siły grawitacji. Ten tok myślenia zostanie przeniesiony na różne obszary życia codziennego.

Pomysłodawcą i organizatorem Maxmisji jest Onet.pl. Za działania wizerunkowe oparte na ambient mediach, odpowiedzialna jest Agencja Brainshoop U-boot. Kreację do kampanii telewizyjnej, outdoorowej oraz do materiałów POS przygotowała Agencja BBDO. Twórcą kampanii internetowej wraz z odsłoną strony www.maxmisja.onet.pl jest Agencja Digital One, za zakup mediów odpowiada dom mediowy Media Direction OMD, natomiast za działania PR Agencja Partner of Promotion.

***

Kontakt prasowy:

Partner of Promotion,
Agencja Public Relations

Emilia Hahn
Senior Account Executive
tel. 022 858 74 58 wew. 51
e-mail: