BIURO PRASOWE

Motorola, 13.12.2007

Zadowolona "Mama w pracy" - w Motoroli


Motorola to pracodawca dbający o kobiety - potwierdzają to ogłoszone dziś wyniki konkursu "Mama w pracy".
Warszawa, 13 grudnia 2007 - Motorola znalazła się w gronie 31 pracodawców, którzy zostali docenieni w pierwszej edycji konkursu "Mama w pracy", organizowanego przez dziennik "Rzeczpospolita", Fundację Świętego Mikołaja i Instytut MillwardBrown SMG/KRC. Jego celem było wyłonienie firm "nieprzeciętnie przyjaznych matkom". Pracowniczki z ponad 120 zgłoszonych przedsiębiorstw i instytucji anonimowo wypełniały ankiety i wysyłały je bezpośrednio do organizatora. Długofalowym efektem projektu "Mama w pracy" mają być pozytywne zmiany na rynku pracy oraz podniesienie standardów traktowania matek w ich miejscu zatrudnienia.

Metoda anonimowych ankiet gwarantowała szczerość i niezależność opinii. Odpowiedzi były analizowane przez instytut badawczy. Po ścisłej selekcji, która wykluczyła m.in. pracodawców z przeważającymi negatywnymi ocenami czy takich, którym kobiety nie chciałyby przyznać tytułu "przyjazny matkom", dokonano dodatkowej weryfikacji odpowiedzi. Przeprowadzili ją telefonicznie pracownicy instytutu badawczego.

Kobiety w Motoroli to niezwykle cenni pracownicy. Wiele z nich zajmuje wysokie stanowiska. Bardzo dobrymi przykładami z Polski mogą być: Krystyna Pietrzykowska, zarządzająca zespołem ponad 150 informatyków (mężczyzn) w krakowskim Centrum Oprogramowania Motoroli, Nina Tootell, odpowiedzialna za całą sieć informatyczną Motoroli w Krakowie oraz Joanna Lewandowska, dyrektor strategii sprzedaży telefonów komórkowych Motoroli w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Ponadto Motorola prawdopodobnie jako jedyna w Polsce aktywnie zachęca kobiety do pracy w IT. Już od 7 lat prowadzi autorski, ogólnopolski program edukacyjny "Diversity", który zachęca uczniów szkół średnich, a szczególnie dziewczęta do wyboru informatyki jako kierunku studiów. Od 2000 roku wzięło w nim udział już ponad 7 tysięcy uczniów.

W Polsce Motorola została doceniona za prowadzoną politykę równościową następującymi tytułami:
  • "Inwestor w Kapitał Ludzki", za profesjonalizm w zarządzaniu kadrami, w tym stwarzanie dogodnych warunków pracy dla kobiet;

  • "Firma równych szans", w ramach projektu Gender Index, zarządzanego przez Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP);
  • "Firma w Twoim STYLU", przyznana przez redakcję "Twojego Stylu" m.in. w dowód uznania za program "Diversity";
  • Szwedzkie "Okulary Równości", nagroda przyznawana osobom lub instytucjom, które najlepiej promują ideę równouprawnienia kobiet i mężczyzn oraz dostrzegają problem dyskryminacji płciowej.

***

Kontakty dla mediów:
Małgorzata Matusiewicz
Motorola
+48 22 606 04 50


Agnieszka Józefowicz
+48 22 858 74 58 wew. 49


MOTOROLA i stylizowane logo M są zarejestrowane w amerykańskim Urzędzie Patentowym i Znaków Towarowych. Znak towarowy Bluetooth należy do jego właścicieli i jest wykorzystywany przez firmę Motorola na podstawie udzielonej licencji. Android, Google, Google Maps, Google Latitude, Google Mail, YouTube, iGoogle, Android Market i Google Talk są znakami towarowymi Google inc. Wszystkie inne nazwy produktów i usług należą do ich odpowiednich właścicieli. © 2009 Motorola, Inc.