BIURO PRASOWE

Agito.pl, 10.12.2007

Elektronika użytkowa w Internecie nawet o 19 proc. tańsza


Raport instytutu badawczego Pentor Research International pokazuje, że ceny elektroniki użytkowej sprzedawanej przez sklepy internetowe są średnio o 9 proc. niższe w porównaniu z ofertą sieci tradycyjnych elektromarketów. Różnice w cenach w poszczególnych kategoriach produktowych wyniosły od 3 do 21 proc. Najtańszym spośród badanych sklepów okazał się Agito.pl, w zestawieniu cen dla wszystkich kategorii produktowych oferta Agito.pl była średnio o 16 proc. korzystniejsza w porównaniu ze sklepami tradycyjnymi i 8 proc. w stosunku do sklepów internetowych.
Instytut badawczy Pentor RI porównał ceny w najpopularniejszych sklepach internetowych z elektroniką użytkową oraz tradycyjnych elektromarketach. Badaniem objęto 14 marketów warszawskich należących do pięciu największych sieci AGD i RTV w Polsce: Saturn, Media Markt, Electroworld, Euro, Avans oraz siedem sklepów internetowych. Wybrano je na podstawie liczby unikalnych użytkowników określonej przez Megapanel PBI/Gemius oraz zgodności asortymentu z kategoriami ujętymi w badaniu.

Badanie zrealizowano 20 października. Przedmiotem jednodniowego badania było 400 produktów najpopularniejszych marek, które na potrzeby analizy podzielono na następujące kategorie: aparaty fotograficzne; urządzenia drukujące; palmtopy i notebooki; telefony GSM; duże AGD; drobne AGD; RTV; komponenty komputerowe i oprogramowanie; monitory.



Przedstawione przez Pentor RI wyniki dla wszystkich kategorii pokazują, że elektronika użytkowa w sklepach internetowych objętych badaniem jest średnio o 9 proc. procent tańsza niż w tradycyjnych marketach. Spośród sklepów internetowych najniższe ceny w większości kategorii produktowych odnotowano w internetowym markecie Agito.pl. Wśród sklepów tradycyjnych najkorzystniejsza okazała się oferta marketów z sieci Media Markt i Electroworld.

Statystyki pokazują, że dla wszystkich kategorii produktowych, ceny w Agito.pl są średnio 13 proc. niższe niż w sklepach z sieci Media Markt oraz 15 proc. w porównaniu z ofertą salonów sieci Electroworld. Najwyższe ceny odnotowano w sieci Avans. Ujęte w ramach badania produkty w warszawskich salonach tej sieci były średnio o 23 proc. droższe niż w najtańszym sklepie internetowym.

Porównanie cen - Wszystkie kategorie produktowe

http://www.partnersi.com.pl/dane/galerie/agito/Porownanie_cen_wszystkie_kategorie.gif

Największe zróżnicowanie cen odnotowano w najpopularniejszych kategoriach: Małe AGD; Duże AGD oraz RTV.

Kategoria Drobne AGD

http://www.partnersi.com.pl/dane/galerie/agito/Kategoria_Drobne_AGD.gif

W kategorii Drobne AGD - obejmującej takie produkty, jak: czajniki, krajalnice, kuchenki mikrofalowe, ekspresy do kawy, golarki, odkurzacze i żelazka - ceny oferowane przez tradycyjne sklepy były od 7 proc. do 28 proc. wyższe niż w najtańszym sklepie internetowym Agito.pl.

Kategoria Duże AGD

http://www.partnersi.com.pl/dane/galerie/agito/Kategoria_Duze_AGD.gif

Rozpiętość różnic cenowych kategorii Duże AGD jest mniejsza w porównaniu z zebranymi danymi dla produktów zaliczanych do kategorii Drobne AGD. Zbadane ceny oferowane przez sklepy tradycyjne były co najmniej o 13 proc. wyższe w porównaniu z najtańszym sklepem internetowym. Spośród sklepów tradycyjnych najkorzystniej w tym zestawieniu wypadła oferta salonów z sieci Euro, która okazała się o 13 proc. droższa w porównaniu z cenami odnotowanymi w internetowym markecie Agito.pl.

Kategoria RTV

http://www.partnersi.com.pl/dane/galerie/agito/Kategoria_RTV.gif

W kategorii RTV badanie wykazało największe różnice procentowe dla obu porównywanych kategorii sklepów. Oferta tradycyjnych marketów była średnio o 15 proc. droższa w porównaniu z wynikami uzyskanymi w badanych sklepach internetowych. Najtańszy spośród sklepów internetowych Agito.pl oferował produkty zaliczane do tej kategorii w cenach o 22 proc. niższych od najdroższego sklepu tradycyjnego.

***

Informacje o firmie Agito S.A.
Agito.pl to internetowy hipermarket elektroniczny założony w 2002 roku. W ofercie sklepu znajduje się: sprzęt RTV-AGD, komputery i akcesoria, oprogramowanie, telefony GSM, sprzęt fotograficzny.
W 2006 roku został wyróżniony tytułem "Najlepszego sklepu internetowego z elektroniką użytkową" w rankingu tygodnika "Wprost" oraz portalu Money.pl, w 2007 roku otrzymał zaś tytuł "Mistrza Handlu i Usług MasterCard 2007" oraz "Sklepu Internetowego Roku 2007" w rankingu WebstarFestival, a także tytuł Gazeli Biznesu, zajmując 16. pozycję w tegorocznym wydaniu rankingu dziennika "Puls Biznesu".


Dodatkowych informacji udziela:

Daniel Woubishet
Partner of Promotion
Agencja Public Relations
tel.: +48 22 858 74 58 wew. 25
email: